Koraller fra Tailand
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Jeg er lige vendt hjem fra en måned i Vietnam.. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg kunne have taget en hel del koraller med hjem i kufferten. Snorklede rundt på flere koralrev hvor ingen holdt øje med mig. Der var masser af anemoner og forskellige stenkoraller lige til at samle op. Jeg mener dog at det er totalt svinsk at gøre!
Lad os dog støtte op om den rigtige måde at få sine fisk og koraller nemlig via lovlige importer!
Jeg har INGEN sympati eller forståelse for folk der bryder loven af grådighed...
Hvis der opstår et marked ude i Østen for turister der vil have levende havdyr med hjem så kan i være 100% på at de lokale vil skide på CITES og export tilladelser og bare sælge løs. Idag hvor enhver import til danmark også skal godkendes i danmark så kan ekportøren i Vietnam ikke springe uden om Cites systemet på samme måde som hvis en turist købte det i Vietnam!
Henrik
Lad os dog støtte op om den rigtige måde at få sine fisk og koraller nemlig via lovlige importer!
Jeg har INGEN sympati eller forståelse for folk der bryder loven af grådighed...
Hvis der opstår et marked ude i Østen for turister der vil have levende havdyr med hjem så kan i være 100% på at de lokale vil skide på CITES og export tilladelser og bare sælge løs. Idag hvor enhver import til danmark også skal godkendes i danmark så kan ekportøren i Vietnam ikke springe uden om Cites systemet på samme måde som hvis en turist købte det i Vietnam!
Henrik
- Sørensen
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Nordjylland - Gandrup
Du spørger til straffen .... Ok her kommer den så
25 år i et thailandsk fængsel hvor der hver dag er 5 små thaier der smider badesæben på gulvet !! du skal være deres kæreste... så nej det kan ikke svare sig ..lad være
Som beskrevet tidligere vil ethvert forsøg på sådan handlinger medføre at de indfødte vil fiske koraller ulovligt og så er vi tilbage til den tid hvor der stod skeletter af døde koraller og grinede blegt til turisterne. Køb dem nu lovligt.
25 år i et thailandsk fængsel hvor der hver dag er 5 små thaier der smider badesæben på gulvet !! du skal være deres kæreste... så nej det kan ikke svare sig ..lad være
Som beskrevet tidligere vil ethvert forsøg på sådan handlinger medføre at de indfødte vil fiske koraller ulovligt og så er vi tilbage til den tid hvor der stod skeletter af døde koraller og grinede blegt til turisterne. Køb dem nu lovligt.
Mvh Martin Sørensen
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Straffen er en ting. Men det ødelægger jo osse revene og så er det slut med at før importeret flotte koraller hjem. Selvom man kunne et lille fragtment, så skader det alligevel især hvis alle gjorde det. (:
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!