Koraller fra Tailand

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Han kan jo gøre som han vil, jeg kommer IKKE og trøster ham når han sidder i et Thaifængsel, og der er nogle grimme mænd der gør grimme ting ved ham :pat:
Brugeravatar
Sørensen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland - Gandrup

Indlæg af Sørensen »

Helena skrev:Han kan jo gøre som han vil, jeg kommer IKKE og trøster ham når han sidder i et Thaifængsel, og der er nogle grimme mænd der gør grimme ting ved ham :pat:
Thailænderne er ikke så store hvis det kan være en trøst :D
Mvh Martin Sørensen
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Jeg er lige vendt hjem fra en måned i Vietnam.. Og jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg kunne have taget en hel del koraller med hjem i kufferten. Snorklede rundt på flere koralrev hvor ingen holdt øje med mig. Der var masser af anemoner og forskellige stenkoraller lige til at samle op. Jeg mener dog at det er totalt svinsk at gøre!

Lad os dog støtte op om den rigtige måde at få sine fisk og koraller nemlig via lovlige importer!
Jeg har INGEN sympati eller forståelse for folk der bryder loven af grådighed...
Hvis der opstår et marked ude i Østen for turister der vil have levende havdyr med hjem så kan i være 100% på at de lokale vil skide på CITES og export tilladelser og bare sælge løs. Idag hvor enhver import til danmark også skal godkendes i danmark så kan ekportøren i Vietnam ikke springe uden om Cites systemet på samme måde som hvis en turist købte det i Vietnam!

Henrik
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Ah ja og kan kun tilslutte mig dem der spørger hvorfor dælen er straffens størrelse er interessant, hvis ikke det var fordi man har tænkt sig at begå ulovligheden??
Brugeravatar
Sørensen
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
18
Geografisk sted: Nordjylland - Gandrup

Indlæg af Sørensen »

Du spørger til straffen .... Ok her kommer den så

25 år i et thailandsk fængsel hvor der hver dag er 5 små thaier der smider badesæben på gulvet !! du skal være deres kæreste... så nej det kan ikke svare sig ..lad være

Som beskrevet tidligere vil ethvert forsøg på sådan handlinger medføre at de indfødte vil fiske koraller ulovligt og så er vi tilbage til den tid hvor der stod skeletter af døde koraller og grinede blegt til turisterne. Køb dem nu lovligt.
Mvh Martin Sørensen
Brugeravatar
mastou
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8270 Højbjerg
Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus

Indlæg af mastou »

Jeg syntes ærligtalt man skal holde nallerne for sig selv, og nøjes med at kigge når man dykker eller snorkler, ellers kan stederne hurtigt blive ryddet for koraler...

/Magnus
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Straffen er såmend ikke så stor, men da du er udlænding vil der jo være stor risiko for at du vil flygte fra landet, derfor opbevares du indtil sagen kan behandles. Og opbevaringen foregår jo i de berømte thailandske fængsler hvor der bestemt vil være "fuld service" for en lille hvid dansker-røv.
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Straffen er en ting. Men det ødelægger jo osse revene og så er det slut med at før importeret flotte koraller hjem. Selvom man kunne et lille fragtment, så skader det alligevel især hvis alle gjorde det. (:
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
kromann
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
17
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af kromann »

der er godt nok mange mange holdninger til dette emne.... så skal vi ikke bare slutte her og så sige at det er op til folk selv.... vi kan jo hellere ikke styre om Naboen kører for stærk på motorvejen, men i sidste ende er det jo op til en selv at vælge sin egen skæbne....

God Aften..
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"