fodring af klovnfisk
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Altså i alt den tid jeg har holdt fisk, som ferskvands fisk har jeg fodret på den måde som jeg gør nu. De fleste fisk i fangeskab dør jo pga overfodring. Og alle fisk vil spise sig ihjel, det er ihvertifalde det jeg har læst mig frem til. Mine ferskvands fisk havde det fint med at få foder 2 gange om ugen (nogle gange 3, men typisk 2) og faktisk er der utalige forsøg der viser at de bliver mere sunde af ikke at få for meget mad. mine ciklider ynglede som tosser selv om de kun fik 2 gange om ugen.. så det har jeg kun gode erfaringer med, og personligt syntes jeg foder hver dag, er alt for meget...
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
- Moke
- Eremit krebs
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Nu er jeg ikke saltvandsmand (endnu)...
Men når det gælder generel fodring af fisk, så er det meget afhængigt af flere faktorer.
Yngel/ung fisk skal fodres tigere for at kunne vokse optimalt. (2-3 gange om dagen for yngel f.eks.)
Voksne fisk kan sagtens gå længe (uger) uden mad. Jeg fodrede dagligt, dog med 1-2 faste (ingen mad) dage om ugen.
Men når det gælder generel fodring af fisk, så er det meget afhængigt af flere faktorer.
Yngel/ung fisk skal fodres tigere for at kunne vokse optimalt. (2-3 gange om dagen for yngel f.eks.)
Voksne fisk kan sagtens gå længe (uger) uden mad. Jeg fodrede dagligt, dog med 1-2 faste (ingen mad) dage om ugen.
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Nu da det er overstået hvad husblas hedder vil jeg så lige indskyde en kommentar omkring Seafoodmix, ville jeg liiige overveje at komme det i mit akvarie, eller for den sags skyld servere det for mennesker. Rigtig meget af det såkaldte Seafood der sælges i supermarkedernes kølediske, er en skøn sammeblanding af blæksprutter fra bl.a Stillehavet og det indiske Ocean, resten er som regel rejer og skaldyr opdrættet i Kina og Vietnam i ferskvandsdambrug, for det først er der i disse dambrug en udbredt kannibalisme og ofte består fodringen, af en blanding af gamle aviser, køkkenmødding, og tømte toiletspande, det samme gælder ofte kinarejer og kinesiske krebs.Dette er ret ulækkert, for ikke at sige meget ulækkert, så husk lige at læse på pakken, inden du handler.Og ja jeg har et fagligt belæg for disse udtalelser, eftersom jeg arbejder med spisefisk til hverdag.