fodring af klovnfisk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Brugeravatar
DDT2
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 4190 Munke Bjergby
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Syd- og Vestjælland

Indlæg af DDT2 »

ja tror i hvert fald ikke fiskene har godt af det men tænker nu os mere på om blenderen kan klare det :P men held og lykke folkens
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

DDT2 skrev:ja tror i hvert fald ikke fiskene har godt af det men tænker nu os mere på om blenderen kan klare det :P men held og lykke folkens
Bare brug en "Kitchen aid".............den klarer det hele 8)
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Altså i alt den tid jeg har holdt fisk, som ferskvands fisk har jeg fodret på den måde som jeg gør nu. De fleste fisk i fangeskab dør jo pga overfodring. Og alle fisk vil spise sig ihjel, det er ihvertifalde det jeg har læst mig frem til. Mine ferskvands fisk havde det fint med at få foder 2 gange om ugen (nogle gange 3, men typisk 2) og faktisk er der utalige forsøg der viser at de bliver mere sunde af ikke at få for meget mad. mine ciklider ynglede som tosser selv om de kun fik 2 gange om ugen.. så det har jeg kun gode erfaringer med, og personligt syntes jeg foder hver dag, er alt for meget...
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Indlæg af Chris2500DK »

Jeg fodrer mine hver anden dag.
Brugeravatar
Moke
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
17
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Moke »

Nu er jeg ikke saltvandsmand (endnu)...

Men når det gælder generel fodring af fisk, så er det meget afhængigt af flere faktorer.

Yngel/ung fisk skal fodres tigere for at kunne vokse optimalt. (2-3 gange om dagen for yngel f.eks.)

Voksne fisk kan sagtens gå længe (uger) uden mad. Jeg fodrede dagligt, dog med 1-2 faste (ingen mad) dage om ugen.
Fick
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Geografisk sted: Dragør

Indlæg af Fick »

Jeg fodre en gang om dagen, undtagen onsdag der er det fastedag.

Fodre med frostfoder Noritang, Granulat og flagfoder.
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Nu da det er overstået hvad husblas hedder vil jeg så lige indskyde en kommentar omkring Seafoodmix, ville jeg liiige overveje at komme det i mit akvarie, eller for den sags skyld servere det for mennesker. Rigtig meget af det såkaldte Seafood der sælges i supermarkedernes kølediske, er en skøn sammeblanding af blæksprutter fra bl.a Stillehavet og det indiske Ocean, resten er som regel rejer og skaldyr opdrættet i Kina og Vietnam i ferskvandsdambrug, for det først er der i disse dambrug en udbredt kannibalisme og ofte består fodringen, af en blanding af gamle aviser, køkkenmødding, og tømte toiletspande, det samme gælder ofte kinarejer og kinesiske krebs.Dette er ret ulækkert, for ikke at sige meget ulækkert, så husk lige at læse på pakken, inden du handler.Og ja jeg har et fagligt belæg for disse udtalelser, eftersom jeg arbejder med spisefisk til hverdag.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"