fodring af klovnfisk
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
fodring af klovnfisk
hvor tit skal mine 2 klovnfisk have mad?
de er omkring 3-4cm
de er omkring 3-4cm
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Vores fisk bliver fodret 2 x daglig. Lidt flagefoder om morgenen. Til aften serveres lidt frostfoder. Har nogle forskellige slags. samt indimellem lidt noritang som klovnene ikke er interesseret i. Mængderne må ikke være større en de hurtigt kan nå at spise op. Der er forøvrigt rigtig mange meninger om denne sag. Dette er bare vores erfaringer. Forøvrigt er vores klovne altid sultne ( de tror også luftbobler kan spises ) 

- Andreas S
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Geografisk sted: 2600 Glostrup
Jeg fodrede mine fisk meget.. ikke store mængder ved hver fodring.. men lidt af gangen hen ad dagen, bare når jeg lige havde lidt tid og lyst, så gav jeg da dem frost og tørfoder..
Fisk har et ekstremt hurtigt stofskifte, så maden er hurtig skidt ud igen og klar til mere.. Men en helt anden ting er også hvor god skummeren er, den skal jo kunne skumme nitrat og ammoniakken ud som fiskene skider ud.
Fisk har et ekstremt hurtigt stofskifte, så maden er hurtig skidt ud igen og klar til mere.. Men en helt anden ting er også hvor god skummeren er, den skal jo kunne skumme nitrat og ammoniakken ud som fiskene skider ud.
Anden
Saltvandspausen er startet
Saltvandspausen er startet
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
jeg foder ca hver 3. dag sådan rimeligt men det er svært for nogle dage er det rejer andre dage frostfoder osv, så kommer meget an på hvor jeg fodre med men de svømmer da glade rundt.
andreas ang det med de kender foderbøtten kender jeg for godt mine fisk står oppe i overfladen lige så snart jeg tager bøtten frem eller svømmer de op og ned af frontglasset meget sjovt at se for det er kun madbøtterne og ikke andre
andreas ang det med de kender foderbøtten kender jeg for godt mine fisk står oppe i overfladen lige så snart jeg tager bøtten frem eller svømmer de op og ned af frontglasset meget sjovt at se for det er kun madbøtterne og ikke andre
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Geografisk sted: Høje Tåstrup ved KBH
vores før også en gang om dage og nogle dage ikke få vi har glemt det så og vores fisk få fostfoder og salat og tang i en klemme nå der ikke er mere i den få de nt ( der er salat og tang i den )
men nu det ne kommer op og køre så bliver det også kun et par gange om ugen
men nu det ne kommer op og køre så bliver det også kun et par gange om ugen
Hilsen Karina
360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
360l ( L:100x60x60 ) +160 l sump 1x 250 w hqi og 2x 39w t5 og 1 tunze 6060 og 1x ocean 3500 ( retur ) + SCHURAN Skummer (JETSKIM 150)
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
du kan købe sådan noget seamix i indkøbscentre alle steder blend det (ja det virker ulækkert) men kom det sammen med noget husplast, ned i en isterning pose så i fryseren så har du god blanding der holder sammen os når den tør op. plus der er mange forskellige slags ting. mine fisk elsker det i hvert fald ved det bliver brugt både af salt og ferskvandsfolket
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
mc: synes generalt det er overflødig eftersom jeg nyder da hver gang der skal fodres at se mine fisk osv hygge sig med at fange maden i stedet for man har en maskine til det synes personligt det er lidt for meget teknik til tider folk kaster pengene i men smag og behag.
ang det med du kan fodre den direkte fra hånden skulle der efter hvad jeg evd være mange der kan med klovne og mange andre dyr. Kan selv både med rejer, eramitkrebs, klovnfisk og jomfrufisk.
ang det med du kan fodre den direkte fra hånden skulle der efter hvad jeg evd være mange der kan med klovne og mange andre dyr. Kan selv både med rejer, eramitkrebs, klovnfisk og jomfrufisk.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- DDT2
- Rev haj
- Reactions:
- 18
jamen plejer i bilka eller kvikly købe en pose i frost afdelingen som hedder seamix eller seafoodmix (kan ik lige huske det) det er med alle mulige blandet krebsdyr. uhhhh ang det er det sgu evd at være noget tid siden jeg sidst har lavet det da jeg fodre med så meget forskelligt så har rigeligt i sådan en pose mix der er blendet. men vil skyde på 2 eller 3 hvis jeg husker rigtigt det skal jo bare være lige så det hænger sammen når det tøer op igen for ellers er det sgu noget være svineri hehe
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Geografisk sted: Demstrup
Det hedder husblas - eller gelatine - og det er lavet af døde dyr (vi kender vel alle Daka ?)
http://da.wikipedia.org/wiki/Husblas
/Kim
http://da.wikipedia.org/wiki/Husblas
/Kim
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18