Jeg er dog ikke lige falder over noget som fortæller mig hvor mange cm mit overløb skal være under overfladen....?
Har lige lavet en lille tegning som jeg håber forklarer hvad det er jeg mener.
Håber jeg bliver klogere.
Efter sigende ( har hørt ) så er der mange amerikaner der kører uden sump og jeg ved at Malawijan ( saltvand fyn ) har lavet alle mulige test med forskellige setup's for at gøre det så billigt og overkommeligt som over hovedet muligt ( pris mæssigt )minimalmartin skrev:Tak for alle jeres svar og gode råd!;)
Ideen er at jeg ikke vil have en sump selvom alle anbefaler det. Jeg har ikke så meget plads og for meget udstyr bliver for dyrt, både at købe og i strøm, og så fylder det for meget. Har intet imod at bruge plads i akvariet til et overløb, da det eneste jeg skal have er en blæksprutte.
Idéelt set bør der lige præcis komme den mængde vand ned til skummeren, som skummeren afskummer, så al vandet renses, uden noget blot bliver skudt tilbage i baljen igen. Dog er der selvsagt lidt problemer med at sørge for en så præcis vandmængde. Derfor skal man gribe det forskelligt an, alt efter hvordan ens sump er indrettet, og hvordan skummeren er tilsluttet.-Bagger- skrev:Er der egentlig nogen gylden regel for hvor meget vand der skal ned forbi sumpen, eller det altid bare mere er bedre?
Krabber er jo ikke det eneste du kan få med når du køber levende sten.minimalmartin skrev:Nu mistede jeg lige tråden......
Altså, det jeg vil have er en blæksprutte og intet andet.
Blæksprutter spiser jo krabber så spiser de ikke ogse alle de uønskede krabber man kan risikere at få med når man køber levende sten?