"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

hjælp til levende sten

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 609
Tilmeldt: tirs 5. dec 2006 18:10
17
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

hjælp til levende sten

Indlæg af andersla »

har lige købt nogle sten fra et akvarie der skulle nedlægges men nu har jeg fået dem i min balje og det virker ikke som om der er en helt masse liv i dem. i forholdt til hvad jeg høre hvad der er i de sten i andre får hjem fra forhandler. akvariet de stod i var der bare varme og cirkulation i håber der er nogle der kan hjælpe. manden jeg købte dem af sagde at der jo var en masse organismer inde i stenen og det var dem der var vigtige.
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2109
Tilmeldt: tors 21. jul 2005 15:40
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Der kan godt gå lidt tid inden du vil se det. Så ligesom med så meget andet. Giv tid:D
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 609
Tilmeldt: tirs 5. dec 2006 18:10
17
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

var bare lige ved at blive lidt nærvøs da jeg ikke kumme komme til at kigge ind i akvariet der hvor jeg købte dem da der stod en masse foran, og hvis de skulle vare døde kan jeg vel godt få liv idem igen ved at købe nogle med li i
jacques
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 196
Tilmeldt: man 11. dec 2006 21:21
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: København

Indlæg af jacques »

De kan sagtens være "tomme" for synligt liv også selvom du venter, men hvis akvariet de kom fra har været kørende så er der organismer deri, som rigtig nok er vigtige.

Under alle omstændigheder så kan de sagtens blive levende igen ved at putte dem i en balje med liv. Det er samme princip som med reef keramik, bortset fra at keramikken er mindre porøs og tager længere tid.
588L, speciel møbel i hvid autolak + sump, hydralik ophængt Riga Power 2X250W4x54t5, Schuran 150, wavebox, Red Dragon 6500, Tunze 6100, Koralin 150, Sander ozon, Deltec 39w UV, Titan 1500 køler, IKS, IKS Vandniveau, reef på side og baggrund og 400l/dag Osmose - og en drænet konto :):
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=8770
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 609
Tilmeldt: tirs 5. dec 2006 18:10
17
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

så er jeg mere rolig igen de var jo også billige 35 kroner kiloet tror hvis at jeg skal have 20 kilo mere så der bliver 80 kilo ialt.
Jesper B
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 857
Tilmeldt: tirs 10. apr 2007 20:59
17
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)

Indlæg af Jesper B »

Jeg syntes os mine sten så døde ud men der er masse liv som kom frem efter nogle dage og jeg ser stadig nye ting efter ca en måned
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2574
Tilmeldt: ons 29. mar 2006 08:59
18
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Nu er det jo heller ikke det man kan se, der er nyttigt for nedbrydningen af uønskede stoffer, men der imod de bakterier og organismer der lever i stenene, som man af gode grunde ikke kan se ;)
Det er rigtigt at der kan være mere liv i de nyimporterede sten, men det kan også betyde at der er mere der kan risikere at dø, hvilket vil sige at modningen af akvariet vil tage længere tid...
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 609
Tilmeldt: tirs 5. dec 2006 18:10
17
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

hvor længe skal jeg vente med at komme noget i baljen allle mine værdier er som de skal være undtagen kh men har en kalkmixer jeg skal have sat til nogen der ved hvor meget den skal dryppe i vandet.
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

andersla skrev:hvor længe skal jeg vente med at komme noget i baljen allle mine værdier er som de skal være undtagen kh men har en kalkmixer jeg skal have sat til nogen der ved hvor meget den skal dryppe i vandet.
Til du har oplevet at dine grønne alger begynder at forsvinde igen.

Din kalkvandsmikser skal jo forbindes med dit ferskvandsreservoir, hvor en osmolator vil sørge for at pumpe vandet gennem kalkvandsmikseren, når der er behov for det. Man kan derfor ikke sige, hvor meget den skal dryppe.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 609
Tilmeldt: tirs 5. dec 2006 18:10
17
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

ja men der sidder en pumpe på den
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3794
Tilmeldt: tors 29. jul 2004 23:28
19
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

andersla skrev:ja men der sidder en pumpe på den
Hvis der sidder en fødepumpe på, er det denne du skal have liggende i ferskvandsreservoiret, som osmolatoren sørger for at tænde, når der er brug for ferskvand i systemet.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 609
Tilmeldt: tirs 5. dec 2006 18:10
17
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

det vil sige at den skal fødes med ferskvand når det bliver fyldt på ham jeg købte den af sagde bare at han havde den til at stå at dryppe lige så stille
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"