Mit akvarie har nu kørt med LS i 11 dage og der er ikke kommet nogle alger, eller det vil sige at de kalkalger der var på stenene er blevet noget klarere i farverne! der er ikke alger på glasset overhovedet! Er jeg bare heldig eller går der langtid før der vil være algevækst? Tilinfo har jeg pæne vandværdier bortset fra Nitrat som er ret høj.
Hvis der er nitrat burde der også komme alger. Men er det nye eller indkørte sten fra et kørende akvarie du har?
Jeg har ikke haft det store algeboom som alle taler om da jeg fik brugt vand fra samme akvarie som mine LS kom fra. Men lidt alger kom der da.
Det tror jeg ikke...? Det betyder vel bare du slipper for den første uge, hvor de VIRKELIG afgiver en fæl stank... og slipper dig for en uges tid med havnelugt i hele huset
Nautilus Hvis dine alger først kom efter 3-4 måneder puttede du så først koraller og fisk efter algerne var væk igen eller puttede du allerede fisk i før de 3-4 måneder?
Hvordan klarede koraller og fisk det så hvis du havde puttet fisk og koraller i under algeperioden?
Hvor meget lys har du på? Jeg fik at vide at hvis man smed lys på 24timer i døgnet, ville det gå hurtigere både med at få algerne frem, og få dem til at forsvinde igen.. (prøvede dog ikke efter..) da alger åbenbart ikke behøver hvileperioder som alm. planter gør.. det var måske værd at prøve?
Er der andre der har en mening om lys 24/7, Nu er der dog begyndt at komme alger, nogle brune tråde i den ene ende og nogle grønne "planter" på glaset i den anden ende.
Arhhh så skal det nu nok komme... og sikkert i overflod Mit er endelig ved at forsvinde.. men der var godt nok en overgang hvor jeg næsten frygtede de skulle gro ud af akvariet fordi der ikke var plads til flere nede i vandet
alger kan lave fotosyntese 24 timer, derfor kan de "brænde" svineriet hurtigere af, hvis hvis man har tændt alle døgnets timer!
Hvis man har et refugium med macro alger f.eks Cauerllaupa (endnu et håbløst forsøg på at stve det rigtigt), så ville jeg også sætte lyset til 24 timer i døgnet
Jamen så vil jeg da gøre det! jeg har også caulerpa i selve akvariet. Men hvad med alle de små bæster inde i mine sten, har de ikke brug for at "solen" går ned fra tid til anden?