Korallen

Forum for generel snak omkring saltvand.
Michael S
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Holstebro

Korallen

Indlæg af Michael S »

Har lige købt 2 stk tunze stream 6100 + multicontroller, de havde ikke varen på lager, men lovede levering indenfor ca 2 uger, hvilket blev overholdt.

der var hurtig tilbagemelding på forespørgsel om leveringstid samt øvrige mails.

alt i alt, virkelig god service, og rigtig god pris.

:K :K :K
Bødtker
Reactions:

Indlæg af Bødtker »

ja der er nogen der er heldig
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

jeg har også altid fået gode og hurtige tilbagemeldinger fra dem...men lige nu har jeg fået tilsendt forkerte nori tang...fik rød og lilla i stedet for de to gange grøn jeg havde bestilt...og nu svarer det pludselig ikke mine mails..underligt.
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Skal vi ikke prøve og undgå endnu en hader/elsker Korallen tråd. Det gavner ingen og der er vist sagt hvad der skal siges om den forhandler. Både godt og dårligt.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

jeg synes det er fair nok folk kan følte med løbende og der sker forbedringer eller ej. Jeg skrev kun min erfaring fordi det er en "sag" der kører lige nu. Og det er da vigtigt for folk at vide om det er blevet bedre eller ej. Men at køre rundt i de gamle sager er der vel ikke mere grund til
Brugeravatar
BS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 23193 Skegrie
Kontakt:

Indlæg af BS »

Jeg forstår skam at det er en verserende sag du henviser til. Men jeg kan godt se hvor denne tråd er henne om 24 timer. Lige præcis samme sted som den anden tråd. Nemlig en mere eller mindre sviner tråd. Det gavner ingen.
Mvh Brian
http://www.fotob.dk
Mit akvarie http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=6320

Når et slagteri skal spare, skærer de så i deres medarbejdere?
Bødtker
Reactions:

Indlæg af Bødtker »

kunne man ikke vende den om og skrive om gode råd og forbedringer til korallen i stedet for brok, jeg har prøvet at vendte langtid på mine varer og nu jeg har også prøvet at få dem med samme
"jeg syntes at der skulle stå ved varene om de er på lager eller hvor lang tid det tager at få dem hjem" så har man noget at forholde sig til
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Ventede da' også noget tid på min H&S skummer + Mini red dragon pumpe, men til gengæld var det betydligt billigere end i Tyskland :P
men forøvrigt enig med Bødtker en opdateret lagerliste ville være en rigtig god ide!!
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

ja det ville være en god ide for dem, det er jo netop det største kritikpunkt hos dem. Og deres priser er der jo ikke meget at diskutere om.
Synes også de skull begynde at forhandle interpet power compact t5 rør nu hvor e-akvariet er lukket. Korallen har i forvejen et fint stort udvalg, så de kunne da ogås lige tage de rør med, da der jo er mange der kører med den slags rør og har svært ved at få fat i dem i dk nu.
Michael S
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19

Indlæg af Michael S »

små eller ingen lager lagerudgifter = lavere priser - WE LIKE :D
Brugeravatar
røntved
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
Kontakt:

Indlæg af røntved »

Jeg kan absolut kun sige hurtigt retursvar. Jeg skrev kl 14:14 ang. pumper og fik svar 6 min senere. Det er da en service der er til at føle på. :TH :TH
http://www.mittlapp.dk

Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

måske de virkelig er blevet bedre men det jo glædeligt og godt i skriver det til os andre
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

jg kan også kun sige at min "sag" er gået helt iroden og endda på en rigtig god måde. Så thumbs up herfra til korallen.
Brugeravatar
andersla
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
18
Postnummer: 6580 Vamdrup
Geografisk sted: vamdrup
Kontakt:

Indlæg af andersla »

jeg har også altid fået mine vare inden for en uge så god butik syntes jeg
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V

Indlæg af Mikkel E »

Tror jeg skal prøve at ringe til dem, de reagere ikke på mails. Jeg bestilte noget salt i slutningen af januar og første del af min pakke kom relativt kort tid efter. Der var vippet næsten alle tingene af på ordresedlen i pakken, inclusiv 10 kg. salt, som ikke var med i pakken som ikke var i kaliber til at rumme 10 kg. salt. Jeg skrev til dem, hvorefter de ringede til mig og forklarede at de havde glemt at sende de 10 kg. salt med. De sagde at de kunne sende det hurtigst muligt, men jeg sagde så at de bare kunne sende saltet sammen med det resterende jeg manglede. Det er nu nogle uger siden jeg fik en lille pakke, som var puttet i postkassen. Det er nu åbenbart anden gang at de har glemt at sende saltet med. Skrev til dem kort tid efter, men har ikke fået svar endnu.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

øv nu gik det ligeså godt med succes-historierne
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
GedemeisterDK
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7000

Indlæg af GedemeisterDK »

har også handlet der, fik varen af 2 omgange og fik nyt af noget der gik istykker et ell. andet sted i forsendelsen. problemet er nok som tidligere sagt et ikke for stort lager, men priserne taget i betragtning er det fair nok.

igen "på lager" el. "x dage" kunne være rart, men ellers er jeg godt tilfreds!
“One man's insanity is another man's genius; someday the world will recognize the genius in my insanity.”
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

dejligt at se at de har taget mit råd om at starte med interpet power rør og starters.... uanset om de har set mit råd eller ej.... så vi igen har en fast forhandler af dem
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
21
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

Er der ikke snart startet nok tråde om den butik, emnet må da snart være uddebateret???
I stedet for at brokke jer her på forum, så henvend jer til indehaver af butik, om kom med ris eller ros til dem, så har de da lidt at arbejde med.

Det er så simpelt, kan man ikke lide forhandler, så køb et andet sted
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af wondersurfer »

KE: sådan spiller klaveret IKKE der har være masser omkring korallen nu kommer der da noget positivt her i tråden hvilke er nyt omkring denne butik at der så kommer lidt surt mellem må man tag med rom blev som bekendt ikke bygget på 1 dag............. og er du træt af emnet hva fanden trykker du så på det for
BOYU L200 KØLER
Stefankh
Reactions:

Indlæg af Stefankh »

Selv om nogle er modstander af at skal skrive hvad der er gjort godt og skidt for den butik, vil jeg alligevel skrive min oplevelse.

Har lavet 3 ordre hos dem, nogle negative og nogle bedre.

Den første var en ordre på nogle småting, samt T5 rør, skimmerbeast, tunze pumper m.m.
Her bestilte jeg og ventede at modtage mine pakker med posten inden alt for langtid, idet korallen.dk skriver på deres hjemmeside at de som udgangspunkt sender fra dag til dag, hvis vareren er på lager - ellers sender de en besked. Efter 2 uger havde jeg stadig ikke modtaget mine varer (og der står op til 10 dage max på deres hjemmeside), skrev jeg en mail. Fik hurtigt svar og de var flinke til og hjælpe. Der fik jeg afvide at de ville sende de varer de havde på lager og de sidste varer inden for kort tid, da de gerne snart skulle komme på lager igen. Fik de varer de havde på lager, men de andre er stadig ikke modtaget endnu - skuffende, da det nu snart er 2 måneder siden de er bestilt og at de har lovet flere gange der ikke går landtid.

En anden ordre (lavet ca 15 dage efter den første) gik noget bedre, men ikke optimalt. Skulle bestille noget udstyr til et lille 45L liters nano.
Det hele gik fint, pakken blev sendt efter et par dage. Da jeg skulle hente pakken på posthuset kunne jeg desværre konstatere at det lille akvarie var flækket, og at de havde sendt forkerte hængefilter og pumper.

Akvariet var de flinke til at bytte, og de sendte en lille ekstra pumpe med som en "erstatning" for de forkerte pumper jeg fik sendt.

Den sidste ordre har jeg lavet da jeg stadig venter på mine pumper m.m, her fik jeg lov til at droppe den gamle ordre og modregne rest beløbet i min nye ordre på nogle andre pumper m.m. - denne håber jeg så på forløber uden problemer, ellers er min tolmodighed med dem ihvertfald løbet ud.

Dog skal det siges, at deres udvalg og priser er helt i top og det er jo det vi gerne vil have :)

Så alt i alt, er jeg lidt skuffet over deres måde at gøre tingene på. Især at de f.eks. ikke sender en mail hvis varerne ikke er på lager, altså de ting som de ellers praler med på nettet.
De svarer på mails hurtigt, men dog med et meget kort svar, og kun på nogle af mine spørgsmål.
Det at de prøver og sende nogle andre (dog næsten ligende) varer med, fordi de ikke har de rigtige på lager, er sku træls. De kan i det mindste lige lave et lille opkald og høre om det ikke er ok, at de sender varer der er og kan omkring det samme. Derfor er mine oplevelser i den dårlige ende. Somsagt håber jeg den sidste ordre forløber uden problemer, ellers er jeg ihvertfald færdig med at bestille varer der.
snogen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: Randers

Indlæg af snogen »

ja man kan også gå ned i netto og købe

kartofler ,sukker kiks ,mel, makrel,trøfler, majs,tomater, cola,
slik,chips,skumfiduser,baderinge ,kødpølse ,tostbrød og kringle,
og når du så kommer op til kassen så er der ingen til at expedere
og udgangs døren er låst

og så kan det jo være lige så billigt det skulle være du får jo bare ikke
dine varer med hjem

nu skriver du også at du har bestildt tunze pumper og skal venet på dem

ja det skriver de også på siden og det er også det alle de andre forretninger skriver da tunze ikke kan nå at lave dem
så på det punkt derer du selvforskyldt

mvh snogen
Stefankh
Reactions:

Indlæg af Stefankh »

snogen.. ja de har skrevet det på deres hjemmeside nu, men det har de ikke haft i længe. ihvertfald ikke dengang jeg bestilte mine varer.

stefan
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
21
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

Wondersurfer..UNDSKYLD AD HELVEDE TIL....
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Brugeravatar
hendrix
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
20
Geografisk sted: nyborg

Indlæg af hendrix »

har også handlet hos korallen og det gik godt stærkt med at få varene
syntes vi skal droppe denne tråd
giv dem en chance
de gør det så godt de kan
Mvh Hendrix
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

Så alt i alt, er jeg lidt skuffet over deres måde at gøre tingene på. Især at de f.eks. ikke sender en mail hvis varerne ikke er på lager, altså de ting som de ellers praler med på nettet.
Enten har jeg været heldig eller også har du været uheldig (eller en blanding) jeg har i hvert falde ved min den ene ordre straks efter den var afgivet modtaget en mail hvor de skrev at de desværre ikke havde det og det på lager ..!
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Stefankh
Reactions:

Indlæg af Stefankh »

Skal heller ikke kunne sige om jeg har været uheldig eller du har været heldig. Har dog også næsten lige lavet en ordre igen, og håber alt forløber ok denne gang. Kan jo læse mig til at der er mange af jer andre det er gået fint for.

Stefan Hansen
Michael S
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19

Indlæg af Michael S »

Har lige bestilt for 33500 udstyr af de diverse pumper, måleudstyr, dosring, lamper, testsæt mm. :) Jeg havde knap trykket sendt på mailen inden Karl-Henrik kontaktede mig telefonisk, jeg aftalte med ham, at intet skulle sendes før han havde alt til mig: forventet leveringstid ca. 1 måned så endnu engang topservice inden levering håber det også gælder ved levering.

Skal lige tilføje at jeg bestilte et par ting som han ikke umiddelbart førte i web-shoppen, men som han alligevel kunne skaffe.
:)
Claves
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
18
Geografisk sted: Asserbo 3360
Kontakt:

Indlæg af Claves »

Ikke for at forsvare KORALLEN men hvis man vil have ting til de rigtige priser må man jo også vente på det, Eller er det mig der er helt galt på den. Jeg har selv på nuværende tidspunkt ventet godt 2 uger på lampe. Men prisen er god. Så giv dem en chance.
Hr. C
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Svendborg

Indlæg af Hr. C »

Jeg er enige med de fleste om at hvis prisen er go´kan man godt vente et par uger eller 3- hvis bare varerne kommer!
Jeg ved godt det her ikke vedrører"korallen", men en tysk møgbutik v. navn "hobbyriff" skylder mig stadig varer som jeg har betalt for, svarer ikke på ,mails mere og ka´ ikke ringe dem op. Varene blev så vidt jeg husker bestilt først i Marts(har snart glemt det!), og har kun modtaget nogle af tingene.
Bare et surt opstød.... :evil:
For mit eget vedkommende er tålmodigheden slut med useriøse netbutikker! (Inkl. den butik der omtales i tråden her)
Nicolaj
Låst

Tilbage til "Generel saltvandssnak"