jesper/aarhus skrev:
Må jeg spørge, om du selv i sin tid startede ud med et "State-of-the-art-top-off-the-line" ferskvandsakvarium, eller det blot var et standard 54 liters startsæt?
Hvis ikke jeg husker helt forkert, så prøvede I vist selv at "smutte over hvor gærdet var lavest", ved selv at lave en skummer frem for at købe en "rigtig én" fra start (correct me if im wrong).
Det er en dyr hobby, og jeg kan da kun anbefale at man prøver den i en "discount udgave" indtil man ved, om det er noget man har lyst til at ofre mere tid og penge på.
Hej jeg forstår ikke helt dit indlæg

jeg syntes det lyder lidt som om du skyder efter mig og jeg forstår ikke helt hvorfor.
Det jeg ikke forstår er folk der bare ved se om hobbyen er noget for dem før de entelig købe det de vil.
Hvordan kan man vide om det er noget for én, hvis man ikke vil købe det man entelig gerne vil have ???
Hvad skal jeg sige til folk der kommer i ens forening og fortæller at de er startet ud med faxekalk, bordsalt og en glødelys pære ?
Hvad er agumentet for at starte bare på et minimum af teknik (selvbyg eller køb)
Ang selvbyg, så skrev jeg da også i mit første indlæg at det ikke var DIY løsninger jeg havde i mente.
Og jo vi har bygget flere skummere selv.. og de har virket. Vi fik dog på et tidspunkt et knaldtilbud på en skummer der ikke larmede så meget som vores hjemmebyggede og derfor skiftede vi. Men jeg kan ikke se hvad det har med sagen at gøre.
Og jo vi startede selv med et akvarie på 375l der tidligere havde været ferskvand i, men det kan jeg heller ikke se hvad størrelsen på akvariet har med sagen at gøre.
Hvis du syntes at det er en god ide at starte med en "discount udgave" så er det fair nok

jeg ville bare gerne vide hvad argumentet er for det. Ligeså vel som mit agument for at starte på på et minimum er at man udgår en del fejl og spare penge i sidste ende.
Som sagt så er indlægget ikke ment som en kritik af nogle og er ikke myntet på en eller flere bestemte personer.
Indlægget er ment som en debat så jeg måske kan forstå de forskellige argumenter