"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Brune alger ??

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
MC
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: lør 1. sep 2007 21:26
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Brune alger ??

Indlæg af MC »

Hej

Har lidt brune alger, især på den store sten i midten...skal jeg lade det være ???? Har tænkt på ild kejser og gul kirug for fjernelse af dette...

Mvh Tommy
Vedhæftede filer
DSC_2010 (Small).JPG
DSC_2010 (Small).JPG (84.45 KiB) Vist 1323 gange
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
[/url]
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1075
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 16:09
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

Du gør nok klogest i at lade være med at hælde flere dyr i det akvarie da det med statsgaranti vil ende galt. Giv akvariet tid til at etablere sig.

Hvor lang tid er det siden det er opstartet - det ser meget nyt ud.
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1075
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 16:09
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

Så lige din "ticker".
Jeg kan kun anbefale at du finder et andet sted at opbevare dine klovnfisk og eventuelle andre dyr mens akvariet kommer igennem opstartscyklussen.
MC
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: lør 1. sep 2007 21:26
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af MC »

Tja, alle ls var indkørte og fik modnet vand fra forhandler samt osmose vand og alle værdier har fra start været ok, så i samråd med flink forhandler mente han at det var ok med 2 fisk og lidt polypsten mv.

Og nej...der skal ikke mere i foreløbig...*s*
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
[/url]
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1075
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 16:09
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

Ja værdierne har sikkert været ok, men det er ikke alt man kan måle sig frem til i et saltvandsakvarie. Hvad en forhandler råder én til er ikke altid rigtigt da de er interesserede i at sælge dig noget. Klovnene og polypperne klarer det muligvis/sandsynligvis da de er relativt hårdføre. Men spar dig selv for døde dyr. penge ud af vinduet og ærgelser og tag det med ro det næste lange stykke tid. Blot et velment råd.
Tåååååålmodighed
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1664
Tilmeldt: søn 20. maj 2007 09:07
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Hmm, det skal lig siges at der ikke ernogen garanti for det går galt. Jeg starteded mit RSM op med indkørte sten og hanevand. Og efter 15 dage ca puttede jeg en ordenlig gang koraller i. 5 dage efter kom der 1 hugo, 2 klovne, 2 rejer, 1 en søanemone. Så det kan sagtens lad sig gøre ;)
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Ja, men det er mere held end forstand :)

Henriks råd om at vente er godt IMO. Og Tommy jo flere fisk du kommer i, jo mere alger risikerer du at få. Så hvis du ikke venter, kan du sagtens komme i den situation, hvor dine alger er længere tid om at forsvinder end hvis du intet havde. Desuden tror jeg ikke en kirurg tager brune alger?!

Så fat dig med tålmodighed, "good things come to those who wait" :) Ved godt det er svært... Men nu har du jo lidt i, så glæd dig over det og vent med resten.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
MC
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: lør 1. sep 2007 21:26
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af MC »

Det er skam oxo planen, at vente ...mener bare at have læst, at en kirug kontra f.eks hugo, var bedre (og flottere *s*) til at tage alger...

Så det er bedre at lade det hele være, end at købe f.eks bicolor blenny eller anden alge spiser på nuværende tidspunkt ?

De brune alger forsvinder måske ad sig selv ? :?
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
[/url]
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2667
Tilmeldt: lør 9. apr 2005 20:45
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

De brune alger forsvinder af sig selv ja (såfremt man ikke har overbelastet akvariet), de vil typisk blive afløst af grønne trådalger.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
Henrik_skb
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1075
Tilmeldt: lør 29. maj 2004 16:09
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 8660 Skanderborg

Indlæg af Henrik_skb »

keoz skrev:Hmm, det skal lig siges at der ikke ernogen garanti for det går galt. Jeg starteded mit RSM op med indkørte sten og hanevand. Og efter 15 dage ca puttede jeg en ordenlig gang koraller i. 5 dage efter kom der 1 hugo, 2 klovne, 2 rejer, 1 en søanemone. Så det kan sagtens lad sig gøre ;)
Jeg kan se at dit RSM akvarie er startet op ca medio Juli. Så det er i min verden ikke længe nok til at komme med den slags anbefalinger.
At have et akvarie kørende et par mdr er ikke så svært og kan ikke betegnes som en succes.
Der er forskel på at overleve og at trives.
Jeg står fast på, at den fremgangsmåde du beskriver ikke er den bedste vej frem.- ihvertfald ikke for nybegyndere.
Jesper B
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 857
Tilmeldt: tirs 10. apr 2007 20:59
17
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)

Indlæg af Jesper B »

Jeg er os startet meget hurtigt op med mange fisk og masser koraler med fin succes. Jeg har en stor skummer og bruger Easy life flydende filter som jeg tror hjælper rigtig godt. Det er gået fint hos mig men det er ikke noget jeg lige direkte vil anbefale man gør
MC
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 128
Tilmeldt: lør 1. sep 2007 21:26
16
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af MC »

Hej Jesper...ja vi hilste lige kort ude ved martin i galten i går. Det var der jeg tog "springet" til at putte en smule i...martin mente det var ok..Easy life flydende filter, hvad er det ??
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Billede
[/url]
Jesper B
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 857
Tilmeldt: tirs 10. apr 2007 20:59
17
Postnummer: 8464 Galten
Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)

Indlæg af Jesper B »

Ja ok, det var dig som kom lige da jeg var ved at gå. Prøv at søge på det eller kig på petsupplys hjemmeside
Brugeravatar
Hvidtfeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1664
Tilmeldt: søn 20. maj 2007 09:07
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: 5240 Odense

Indlæg af Hvidtfeldt »

Nej, vil os give dig ret i at det nok ikke er den bedste måde at starte op på. ;) men heldigvis er det gået godt.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"