Brune alger ??
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Viborg
- Kontakt:
Brune alger ??
Hej
Har lidt brune alger, især på den store sten i midten...skal jeg lade det være ???? Har tænkt på ild kejser og gul kirug for fjernelse af dette...
Mvh Tommy
Har lidt brune alger, især på den store sten i midten...skal jeg lade det være ???? Har tænkt på ild kejser og gul kirug for fjernelse af dette...
Mvh Tommy
- Vedhæftede filer
-
- DSC_2010 (Small).JPG (84.45 KiB) Vist 1381 gange
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
[/url]
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ja værdierne har sikkert været ok, men det er ikke alt man kan måle sig frem til i et saltvandsakvarie. Hvad en forhandler råder én til er ikke altid rigtigt da de er interesserede i at sælge dig noget. Klovnene og polypperne klarer det muligvis/sandsynligvis da de er relativt hårdføre. Men spar dig selv for døde dyr. penge ud af vinduet og ærgelser og tag det med ro det næste lange stykke tid. Blot et velment råd.
Tåååååålmodighed
Tåååååålmodighed
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Hmm, det skal lig siges at der ikke ernogen garanti for det går galt. Jeg starteded mit RSM op med indkørte sten og hanevand. Og efter 15 dage ca puttede jeg en ordenlig gang koraller i. 5 dage efter kom der 1 hugo, 2 klovne, 2 rejer, 1 en søanemone. Så det kan sagtens lad sig gøre
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Ja, men det er mere held end forstand
Henriks råd om at vente er godt IMO. Og Tommy jo flere fisk du kommer i, jo mere alger risikerer du at få. Så hvis du ikke venter, kan du sagtens komme i den situation, hvor dine alger er længere tid om at forsvinder end hvis du intet havde. Desuden tror jeg ikke en kirurg tager brune alger?!
Så fat dig med tålmodighed, "good things come to those who wait" Ved godt det er svært... Men nu har du jo lidt i, så glæd dig over det og vent med resten.
Henriks råd om at vente er godt IMO. Og Tommy jo flere fisk du kommer i, jo mere alger risikerer du at få. Så hvis du ikke venter, kan du sagtens komme i den situation, hvor dine alger er længere tid om at forsvinder end hvis du intet havde. Desuden tror jeg ikke en kirurg tager brune alger?!
Så fat dig med tålmodighed, "good things come to those who wait" Ved godt det er svært... Men nu har du jo lidt i, så glæd dig over det og vent med resten.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: Viborg
- Kontakt:
Det er skam oxo planen, at vente ...mener bare at have læst, at en kirug kontra f.eks hugo, var bedre (og flottere *s*) til at tage alger...
Så det er bedre at lade det hele være, end at købe f.eks bicolor blenny eller anden alge spiser på nuværende tidspunkt ?
De brune alger forsvinder måske ad sig selv ?
Så det er bedre at lade det hele være, end at købe f.eks bicolor blenny eller anden alge spiser på nuværende tidspunkt ?
De brune alger forsvinder måske ad sig selv ?
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
[/url]
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
De brune alger forsvinder af sig selv ja (såfremt man ikke har overbelastet akvariet), de vil typisk blive afløst af grønne trådalger.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg kan se at dit RSM akvarie er startet op ca medio Juli. Så det er i min verden ikke længe nok til at komme med den slags anbefalinger.keoz skrev:Hmm, det skal lig siges at der ikke ernogen garanti for det går galt. Jeg starteded mit RSM op med indkørte sten og hanevand. Og efter 15 dage ca puttede jeg en ordenlig gang koraller i. 5 dage efter kom der 1 hugo, 2 klovne, 2 rejer, 1 en søanemone. Så det kan sagtens lad sig gøre
At have et akvarie kørende et par mdr er ikke så svært og kan ikke betegnes som en succes.
Der er forskel på at overleve og at trives.
Jeg står fast på, at den fremgangsmåde du beskriver ikke er den bedste vej frem.- ihvertfald ikke for nybegyndere.
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Nej, vil os give dig ret i at det nok ikke er den bedste måde at starte op på. men heldigvis er det gået godt.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!