skummer 37 liter Nano reef

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
surf01
Reactions:

skummer 37 liter Nano reef

Indlæg af surf01 »

Kan man få en mini-skummer til et 37L nano reef og kan den skjules bag akvariet.
Det er det akvarie de sælger hos akvarieudstyr!!
Brugeravatar
RonniA
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 110% Greve
Kontakt:

Indlæg af RonniA »

Hvis du ikke allerede har købt akvariet så skulle du næsten kigge på JJ´s 35 L. nano akvarier der er alt hvad du skal bruge, skummer cirkulaton og hans egen reefkeramik som er virkelig flot.

http://www.reefs.dk/Nano%2035%20liter.htm

Her er lidt billeder fra mit 35L nano: http://abra.dk/index.php?option=com_con ... &Itemid=74
HansR
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 2720 Vanløse
Geografisk sted: København

Indlæg af HansR »

Red Sea laver nogle små smalle skummere, man fint kan bruge på et 37 l nano, det gør jeg selv. De larmer lidt med noget, der ligner hvid støj, fordi de små luftbobler fra venturien rammer plastikken. Desuden, ser det ud til, at der er begyndt at danne sig kalkalger inde i skummerkammeret og det har nedsat effektiviteten betydeligt, men det kan jo rettes.

Mit nano er fra alvarieudstyr og så har jeg selv bygget mere lys + månelys ind i det. Jeg tror, de kommer med noget mere lys og månelys i de seneste modeller, så det skulle man være ude over at skaulle lave selv. Det jeg er mest utilfreds med ved dette akavarie er, at der ikke er et rigtigt overløb. Der er godt nok et gitter både for oven og for neden ind til filterkassen, men den øverste kant af det øverste gitter sidder så lavt, at hvis man har vandspejlet under den kant, så ser man det tydeligt i forruden og det irriterer øjet. Dette resulteter i, at jeg kun ca. en gang om ugen får renset overfladen, idet jeg lader vandsatnden falde til under overkanten af gitteret i løbet af ugen og fylder så op med osmosevand i weekenden.

Jeg synes, at du skal kigge på JJ's nano. Det er noget dyrere, men så skal du ikke til at købe alt muligt bagefter.

mvh.

Hans
Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"