I og jeres kære, ønskes et rigtigt godt nytår.
Saltvandsforum.dk opstod i en "anden tid" uden sociale medier og You Tube- og har gennem årende knyttet mange venskaber mellem saltvandsnørder- personligt kender jeg en god håndfuld, som jeg aldrig ville have mødt "i den virkelige verden", men som jeg sætter rigtig stor pris på i dag.
Saltvandsmøder/fragtmentbyttemøder hjemme hos medlemmerne, har været talrige og jeg lægger ud med et møde hos mig d 25/1 der er (ikke flere pladser), i håbet om at andre tager handsken op igen og invitere til et møde, hjemme foran deres akvarium
Derudover er der, igennem alle årerne, også udvekslet rigtig mange dyrt købte erfaringer, som har været med til at udvikle hobbyen.
Endelig har man altid kunnet glæde sig over alle de flotte baljer der findes rundt om i landet, ved at følge dem i "Medlemmernes akvarier".
På trods af at verden er anderledes i dag og et website, på mange måder, er gammeldags, så kæmper vi stadig for at bevare forummet, da det er vigtigt for hobbyen at det er der.
Ikke mindst pga en enorm database skabt ud af 567403 indlæg, siden 2004... Men også fordi der er "tid" til grundighed- at sætte sig godt ind i emnerne og føre en god og konstruktiv debat... og at man ved hvem der byder ind, enten fordi man kender dem, eller fordi man kan se deres historik i deres profiler, så man kan således forholde sig til at ham/hende, der byder ind, har en vis erfaring...
At forummet kan bevares, skyldes ikke mindst vores sponsorer, der bidrager til at dække de økonomiske udgifter til at have have to websites kørerne (saltvandsforum.dk og saltvandswiki.dk).
Så en stor TAK til Zoo Center Værløse, TF Aqua og Tropic Marin

Forummet drives, i det daglige, af mig- så det er mig der modtager mails om eksempelvis problemer med lock ind og fixer det (så hurtigt jeg kan).
Jeg tillader mig også at blande mig, hvis en tråd løber af sporet og nogle indlæg bliver lidt for personlige- det sker heldigvis meget sjældent...
Min "wingman" er Charlie saltvand, som jeg snakker nye ideer med- vi vil bla sætte nogle konkurrencer i søen i det nye år...
Henrik og Jan Lauritsen hjælper med IT delen og vedligeholder forummet med opdateringer- og pt kigger vi på en håndfuld "plug-ins" der vil gøre forummet mere spændende og sjovere at besøge.
Så i håbet om en masse gode og spændende indlæg fra glade saltvandsakvarister, sørger vi for at saltvandsforum.dk er klar til at springe ind i 2025