Hejsa
Er der nogen herinde der bruger Reef Factory ICP test?
Jeg får nogle meget random værdier når de tester. Den ene gang kommer testen tilbage og siger mit Sulphur værdi er meget lavt (829) og 4 uger senere siger den så 962 uden at jeg har tilsat noget.
Den siger også at mit calcium ligger på 546 men med mine 3 test kits som jeg har tested med 2 gange hver får jeg en værdi på 450. De andre værdier virker også meget random fra de sidste 3 tests jeg har sendt ind til dem.
Det skal lige siges at jeg bruger 3 part fra Aquaforest og jeg har ikke mixet nyt imellem de sidste 2 tests så jeg tænker ikke det er fordi jeg har lige pludseligt har blandet forkert.
Før hen brugte jeg Aquaforest til ICP og generelt så lå mine tests ret så stabilt uden de store udsving men Reef Factory er det en yoyo med deres resultater
Så nogen der bruger dem og kan give lidt feedback?
Takker på forhånd
VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Reef Factory ICP test
- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Re: Reef Factory ICP test
Jeg kender ikke icp testen fra Reef factory, men har kun gode erfaringer med Aqua forrest og ATI's ICP test...
Hvad tester du Calcium med, for det er da en meget stor forskel fra ICP testen...?
Hvad tester du Calcium med, for det er da en meget stor forskel fra ICP testen...?
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 4
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2000
Jeg tester med Aqua Forrest, Red Sea pro og Salifert (alle er ok på dato). Det feedback jeg fik fra Reef Factory var at jeg skulle lære at tage teste for calcium da de ikke lavede fejl. De virker noget arrogantEngelquist skrev: tirs 17. dec 2024 09:26 Jeg kender ikke icp testen fra Reef factory, men har kun gode erfaringer med Aqua forrest og ATI's ICP test...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Strøby egede
Hvis jeg havde skrevet sobert til dem og fået det svar tilbage havde jeg nok også valgt en anden udbyder af ICP test. For det kan godt være sådan en hunde dyr icp-testmaskine ikke laver fejl, men det udelukker vel ikke fejl i kalibrering af dyret, eller hvad?Tweaks skrev: tirs 17. dec 2024 11:27Jeg tester med Aqua Forrest, Red Sea pro og Salifert (alle er ok på dato). Det feedback jeg fik fra Reef Factory var at jeg skulle lære at tage teste for calcium da de ikke lavede fejl. De virker noget arrogantEngelquist skrev: tirs 17. dec 2024 09:26 Jeg kender ikke icp testen fra Reef factory, men har kun gode erfaringer med Aqua forrest og ATI's ICP test...
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 4
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2000
Jeg bruger dem ej heller mere til ICP. Jeg er gået tilbage til Aqua forrest. Men jeg har desværre en del udstyr fra demttkthomsen skrev: tirs 17. dec 2024 12:49Hvis jeg havde skrevet sobert til dem og fået det svar tilbage havde jeg nok også valgt en anden udbyder af ICP test. For det kan godt være sådan en hunde dyr icp-testmaskine ikke laver fejl, men det udelukker vel ikke fejl i kalibrering af dyret, eller hvad?Tweaks skrev: tirs 17. dec 2024 11:27Jeg tester med Aqua Forrest, Red Sea pro og Salifert (alle er ok på dato). Det feedback jeg fik fra Reef Factory var at jeg skulle lære at tage teste for calcium da de ikke lavede fejl. De virker noget arrogantEngelquist skrev: tirs 17. dec 2024 09:26 Jeg kender ikke icp testen fra Reef factory, men har kun gode erfaringer med Aqua forrest og ATI's ICP test...
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 8544 Mørke
- Saltvand siden?: 2019
Hvis du ha hæve eller tilføre mg så ha du også tilføre Sulphur.