Velkommen til Idé- og Forbedringstråden for Saltvandsforum!

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Jan Lauridsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
8
Postnummer: 3460 Birkerød
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: Birkerød, Denmark
Kontakt:

Velkommen til Idé- og Forbedringstråden for Saltvandsforum!

Indlæg af Jan Lauridsen »

Hej alle sammen!

Mit navn er Jan Lauridsen, og jeg er en pensioneret IT-mand, der har fået muligheden for at hjælpe teamet bag Saltvandsforum med at gøre vores platform endnu bedre. I takt med at vi lever i en ny tid med mange sociale medier og teknologiske fremskridt, ønsker vi at skabe et mere levende og engagerende forum for alle os, der brænder for saltvandsakvarier.

Hvad handler denne tråd om?
Denne tråd er dedikeret til dialog og forslag til, hvordan vi kan forbedre Saltvandsforum og vores tilstedeværelse på sociale medier som Facebook og Instagram. Vi vil gerne høre jeres tanker, idéer og ønsker!

Hvordan kan du bidrage?
Vi opfordrer alle medlemmer til at dele deres forslag. Her er nogle spørgsmål, du kan overveje:
  • Hvilke funktioner eller værktøjer savner du på forumet?
  • Hvordan kan vi gøre det lettere at finde relevant information?
  • Er der specifikke emner eller temaer, du gerne vil have mere fokus på?
  • Hvordan kan vi bruge teknologi, som AI, til at forbedre brugeroplevelsen?
Din stemme tæller!
Alle indkomne ideer vil blive behandlet og prioriteret af teamet bag Saltvandsforum, så det er en fantastisk mulighed for at få din stemme hørt. Vi vil gerne skabe et forum, der ikke kun er informativt, men også sjovt og inspirerende at være en del af.

Del dine forslag
Vi vil gennemgå og implementere de bedste idéer under hensyntagen til ændringens kompleksitet. Den kendte 80:20 regel gælder: det der giver mest værdi og er let at implementere kommer først. Du kan sende eller overlevere dine forslag i tråden, som privat besked, eller mundligt pr telefon eller WhatsApp. Dialog er godt og inspirerende.

Tak for din deltagelse!
Vi ser frem til at høre fra jer alle! Sammen kan vi gøre Saltvandsforum til det bedste sted for alle saltvandsentusiaster. Lad os skabe en platform, der er fyldt med viden, inspiration og fællesskab!

Med venlig hilsen,
Jan Lauridsen
Pensioneret IT-mand og entusiastisk medlem af Saltvandsforum.dk
Jan Lauridsen
Reactions:
8
Kontakt:

Formateringer * Velkommen til Idé- og Forbedringstråden for Saltvandsforum!

Vi har d. 11-09-2024 implementeret nogle flere formateringer i SF, som ses når man redigerer et opslag. Konkret er det align, centre, exturl, indent og right. Holder du musen over de nævnte knapper ses pop-up hjælpetekst.

exturl: åbner URL i nyt vindue
indent: laver indrykning med det antal du angiver som tal (pixels).
Eksempler:

Kode: Vælg alt

[align=center]midten med align[/align]
[align=right]højre med align[/align]
[centre]midten med centre[/centre]
[right]højre med right[/right]
Eksempel på exturl: [exturl]https://www.youtube.com/watch?v=UkkfAzswGI8[/exturl]
[indent]10[/indent]indent 10
[indent]20[/indent]indent 20
[indent]30[/indent]indent 30
midten med align højre med align midten med centre højre med right Eksempel på exturl: https://www.youtube.com/watch?v=UkkfAzswGI8
indent 10
indent 20
indent 30
tim_rn
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
8
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Velkommen til Idé- og Forbedringstråden for Saltvandsforum!

Indlæg af tim_rn »

Fedt med særligt exturl, men selvfølgelig også flere formatteringsmuligheder.

Efter sf.dk gjorde det muligt at poste clickbare links uden at indtaste saltvandsforum.dk er det kun blevet lettere, og jeg har svært ved at se folk gå de ekstra mm for at formattere til exturl. Kan man standardformattere alle links til at være nyt vindue? Og gøre det muligt at intern linke by choice.

Måske er jeg helt forkert på den. Men min tilgang har altid været på websites at samtlige click der på nogen måde refererer til eksterne sider som standard bør være nyt vindue. For saltvandsforum vil jeg også mene det gælder alt internt, da det ofte er click på "se eksempel her i min tråd" eller lignende.

Hvis det er aktivitet der skal arbejdes med, så er det et lille skub i den rigtige retning at sørge for, at man let kan finde tilbage til tråden, svare eller blot lige sige tak for tippet (så ved alle også det er blevet set og værdsat). Så exturl giver jo så god mening, så man ikke havner på side 99 på decocean og skal finde tilbage igen til tråden og fortælle hvad man fandt ud af. Det er der mange der ikke gør.

Små små justeringer at byde ind med herfra. Men hvor er det fedt der kigges på de her ting, Jan!
madsjeppe01
Foxface
Foxface
Reactions:
6
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af madsjeppe01 »

kunne være fedt, hvis man kunne gøre så man selv er herre over sine indlæg, og derved kan slette dem når man fx har solgt sin vare :)
Jan Lauridsen
Reactions:
8
Kontakt:

Vi har lige opgraderet platformen til den nyeste version og samtidig tilføjet et nyt plug-in. Det er en kompliceret proces, og vi er meget afhængige af Henriks tekniske færdigheder. Den nye funktion, vi har introduceret, er et lille # tegn ved siden af jeres indlæg. Det kan bruges som reference, og hvis man klikker på det, får man URL’en vist i browseren. Vi vil fortsætte med at implementere flere plug-ins og tage hensyn til de forslag, der er kommet i denne tråd.
Seniorreefer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
2
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Indlæg af Seniorreefer »

Til forbedringsteamet

I “gamle” dage da jeg arbejdede med programmering, brugte mange denne plug-in CKEditor 4

Måske skal i få Henrik til at kigge på Word pluginet CKEditor 4

Den er desværre EOL i 24, men kan stadigvæk downloades.

Tror ikke version 5 er kompatibel med dette Forum mere

Her fra phpbb forumet sidste opdatering januar 24

https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... for_phpbb/
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"