Hej
Kan man lime en Toadstool læderkoral fast med superlim eller ødelægger det skindet på stilken?
Vh
Hjortsballe
Lime Læderkoral?
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 5
- Postnummer: 8220 Brabrand
- Saltvand siden?: 2019
- ViggoN
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 2630 Taastrup
- Saltvand siden?: 2014
Re: Lime Læderkoral?
Jeg holder fragment fast til en sten med en køkkenelastik indtil den har sat sig fastHjortsballe skrev: tors 11. apr 2024 15:36 Hej
Kan man lime en Toadstool læderkoral fast med superlim eller ødelægger det skindet på stilken?
Vh
Hjortsballe
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 5
- Postnummer: 8220 Brabrand
- Saltvand siden?: 2019
Okay, tak.
- Stefan
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Har også haft held med elastikker tidligere.
Alternativer jeg har læst om, men ikke prøvet:
a. Stik en tandstikker igennem stilken og hold den fast til en sten med elastik
b. Brug nål og tråd - evt. fiskeline. Stik nål og tråd gennem stilken og bind fast til sten. Fjern tråden når fragmentet sidder fast
Alternativer jeg har læst om, men ikke prøvet:
a. Stik en tandstikker igennem stilken og hold den fast til en sten med elastik
b. Brug nål og tråd - evt. fiskeline. Stik nål og tråd gennem stilken og bind fast til sten. Fjern tråden når fragmentet sidder fast
-
- Copepod
- Reactions:
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2009
Hej Hjortsballe
Jeg vil ikke anbefale at bruge superlim direkte på læderkoralens stilk, da limen kan trænge ind og gøre skindet stift eller misfarvet. Det kan også skade koralens naturlige væv. Hvis du vil lime noget fast, er det bedre at bruge en lim, der er specielt designet til levende koraller eller marinbrug, som er mere skånsom. Alternativt kan du prøve mekaniske løsninger som små plastikclips eller net til at holde korallen på plads.
Håber det hjælper!
Venlig hilsen
En hobbyist
Jeg vil ikke anbefale at bruge superlim direkte på læderkoralens stilk, da limen kan trænge ind og gøre skindet stift eller misfarvet. Det kan også skade koralens naturlige væv. Hvis du vil lime noget fast, er det bedre at bruge en lim, der er specielt designet til levende koraller eller marinbrug, som er mere skånsom. Alternativt kan du prøve mekaniske løsninger som små plastikclips eller net til at holde korallen på plads.
Håber det hjælper!
Venlig hilsen
En hobbyist