Hej aLLesammen,
Jeg skal snart (til september) flytte til en ny lejlighed paa Orestad. Vil ved den samme lejlighed skifte mit nuvaerende 240 liters akvarium ud med et knapt 500 liters akvarium. Hvordan skal jeg gore det??
Skal jeg kobe det andet akvarium, kobe sten, sand osv. starte den op from scratch og forst efter en - halvandet maanded flytte indholdet af mit nuvaerende akvarium over (inkl. vandet)? Eller kan jeg godt tillade mig at flytte indholdet til det nye akvarium paa en gang i starten og saa komme en masse ny saltvand i??? Vil fiskene og korallerne overleve det?
Any idea's??
Udvidelse af akvarie til et stoerre
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Faren ligger vel i, hvis du vil have flere sten i. Så er du nok nødt til at komme dem i lidt af gangen, men mindre du køber nogen, der er indkørt i et andet akvarie.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- mastou
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Jeg valgte at købe ekstra sten og sand, og starte det større akvarie op med dem og nogle sten og noget sand fra det gamle akvarie, for så efter indkøringsfasen at flytte resten af stenene, lidt ekstra sand, koraller og fisk over i det nye.
Det hele gik smertefrit og de sten fra det gamle akvarie som blev i overskud solgte jeg bare bagefter.
/Magnus
Det hele gik smertefrit og de sten fra det gamle akvarie som blev i overskud solgte jeg bare bagefter.
/Magnus