Bøger - Dr. Burgess
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Bøger - Dr. Burgess
Ja skal have bestilt nogle bøger, og ville derfor have noget saltvandsbøger hjem sammen med.
Har kigget på følgende:
Dr Burgess's Atlas of Marine Aquarium Fishes
Dr. Burgess's Mini-Atlas of Marine Aquarium Fishes
Hvad er forskellen på de to? og er der en bestemt udgave man skal have?
Hvilken andre bøger kan anbefales (på engelsk) fx. om Koraller, bløddyr, etc. (gerne opslags med beskrivelser af de forskellige)
Har kigget på følgende:
Dr Burgess's Atlas of Marine Aquarium Fishes
Dr. Burgess's Mini-Atlas of Marine Aquarium Fishes
Hvad er forskellen på de to? og er der en bestemt udgave man skal have?
Hvilken andre bøger kan anbefales (på engelsk) fx. om Koraller, bløddyr, etc. (gerne opslags med beskrivelser af de forskellige)
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ja bestemt!!Boris skrev:Marine Atlas by Hans A. Baensch
Er de "noget værd"
Men kan desværre være meget uoverskuelige, da alle 7 bind rummer over 7000 sider, og der ikke er noget centralt register. Og f.eks så kan koraller være spredt over flere bind.
Bøgerne er normalt ret billige, selv fra nye af. Og synes det er et godt køb.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Gå efter "Dr. Burgess's Mini-Atlas of Marine Aquarium Fishes", hvis det skal være en af de to. Jeg har selv mini-udgaven, men har ofte savnet enkelte arter samt mere end blot et billede af hver art.
Mergus' serie synes jeg også er rigtig gode. Som Carsten skriver, kan de virke uoverskuelige. Men da man jo som saltvandsakvarist er topmotiveret for at suge viden til sig og derfor ikke kan lægge bøgerne fra sig, lærer man hurtigt udenad, hvor man finder tingene
Mergus' serie synes jeg også er rigtig gode. Som Carsten skriver, kan de virke uoverskuelige. Men da man jo som saltvandsakvarist er topmotiveret for at suge viden til sig og derfor ikke kan lægge bøgerne fra sig, lærer man hurtigt udenad, hvor man finder tingene

- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Er der 7 bind bare i saltvand? synes ikke jeg har fundet andet end de 3 viste?Carsten skrev:Ja bestemt!!Boris skrev:Marine Atlas by Hans A. Baensch
Er de "noget værd"
Men kan desværre være meget uoverskuelige, da alle 7 bind rummer over 7000 sider, og der ikke er noget centralt register. Og f.eks så kan koraller være spredt over flere bind.
Bøgerne er normalt ret billige, selv fra nye af. Og synes det er et godt køb.
Jeg tror sq jeg køber både burgess og de 3 der

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
http://www.mergus.com/body_marine.htmlBoris skrev:Er der 7 bind bare i saltvand? synes ikke jeg har fundet andet end de 3 viste?
Jeg tror sq jeg køber både burgess og de 3 der= så er der lidt til nattetimerne.
- Janne
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Frederiksberg
Hvis du vil have en god koralbog, kan jeg anbefale Eric Borneman's - http://www.amazon.co.uk/Aquarium-Corals ... 52-9763633
MVH Janne
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Håber det er okay at stille et tillægsspørgsmål i din tråd 
Mine forældre er i usa lige for tiden. Kan det betale sig at få dem til at tage nogle bøger med hjem derfra? Er der mange penge at spare?

Mine forældre er i usa lige for tiden. Kan det betale sig at få dem til at tage nogle bøger med hjem derfra? Er der mange penge at spare?
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
Hvis de kan finde de bøger som du eftersøger, så er der da noget at spare. Du sparer ihvertfald momsen og fragten. Men på den anden side, så er bøger tunge at slæbe med hjem, og så er det jo kun for små penge man må købe for i amerika - ifølge toldvæsnet 1350 kr. pr. personPeters1 skrev:Håber det er okay at stille et tillægsspørgsmål i din tråd
- Barner
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2004
Og så skal der betales Import told, da det er udenfor EUCarsten skrev:Hvis de kan finde de bøger som du eftersøger, så er der da noget at spare. Du sparer ihvertfald momsen og fragten. Men på den anden side, så er bøger tunge at slæbe med hjem, og så er det jo kun for små penge man må købe for i amerika - ifølge toldvæsnet 1350 kr. pr. personPeters1 skrev:Håber det er okay at stille et tillægsspørgsmål i din tråd