Lyngbya alger
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
Lyngbya alger

- Engelquist
- Site Admin
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 1993
Re: Lyngbya alger
Så vidt jeg ved er det en slags cyanobakterie og skal behandles på samme måde...
Der er mange teorier om ubalance mellem Po4 og No3, der kan skabe grundlag for at bakterien breder sig.
Den håndfuld gange jeg har oplevet cyanoangreb, er det sket indenfor det første år fra opstart af et nyt akvarie og jeg har gerne benyttet den lette og hurtige behandling med Red Slime remover, hvilket er den mest effektive metode, mig bekendt...
Hver gang uden at miste koraller eller fisk, men det kræver at man følger meget vejledningen nøje!
Det kan godt være svært at få fat på i DK, men kan sagtens købes på f.eks Ebay
Der er mange teorier om ubalance mellem Po4 og No3, der kan skabe grundlag for at bakterien breder sig.
Den håndfuld gange jeg har oplevet cyanoangreb, er det sket indenfor det første år fra opstart af et nyt akvarie og jeg har gerne benyttet den lette og hurtige behandling med Red Slime remover, hvilket er den mest effektive metode, mig bekendt...
Hver gang uden at miste koraller eller fisk, men det kræver at man følger meget vejledningen nøje!
Det kan godt være svært at få fat på i DK, men kan sagtens købes på f.eks Ebay
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 2013
Jeg var hårdt ramt for nogle år siden. De forsvandt på 3-4 dage da jeg satte et UV-filter på.
De kom umiddelbart efter jeg havde brugt Red Slime remover mod cyano
så blev der åbenbart "hul" til at de kunne etablere sig.
De kom umiddelbart efter jeg havde brugt Red Slime remover mod cyano

-
- Søstjerne
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
Kunne godt være uv vil være næste skridt akvariet har kørt halvandet år nu men det kom efter jeg satte nogen baggrunde i har prøvet forskellige Dino X og noget andet mod alger og har ikke den store effekt