Jeg har købt sådan en aquaduo osmoslator tror jeg den hedder. Med dobbelt optisk sensor. Virker fantastisk.
Jeg er træt af tunze’s der konstant står af. Tror jeg har haft 4 på 8 år. Den her er smart og fylder intet. Men den bipper når den bliver aktiveret flere gange i træk.
Jeg har søstjerner . Mange af dem. Dvs også i sumpen. De sætter sig på min optiske sensor om natten så man skal op og trykke på knappen før den stopper med at bippe.
Jeg har sat sådan et gitter på fra indsugningen til en pumpe . Det virker til dels. Nu bipper den ikke hver eneste nat men stadig ofte.
Jeg har overvejer et tænd og sluk ur men det vil jo så gøre at hvis vandstanden falder for meget så bipper den igen når den har fyldt vand på mere end en gang.
Jeg ved at jeg kunne tømme sumpen og rense ud men jeg har flere hundrede af de små sataner så det vil jo bare komme igen?
Nogle der har et godt bud? Forum er jo fuld af folk med gode ideer ?
Jeg synes at få børn har taget nok af min natte søvn. Please hjælp mig lige med akvariet ? Det er i det mindste et problem man kan skille sig af med ?