Jeg fik for ca 1½ uge siden , 2 sten med polypper fra import.
De har ikke på noget tidspunkt været ude, og nu til morgen kan jeg se at en del af dem er ved at rådne væk.
Nogen der kan hjælpe mig omkring polypper ?
Pt står de højt i akvariet, hvor en sten er i moderat strøm forhold og en er en normal strøm.
Skulle jeg placere dem på bunden istedet ? eller ??
polypper rådner væk :( hjælp please
- noooze
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8000 Århus C
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: 8000 århus c - på indre fredriksbjerg
polypper rådner væk :( hjælp please
Venter bare på go fra den bedre (?) halvdel, så der kan flytte ca. 500 liter vand ind
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Jeg havde en sten der skete det samme med
og det blev kun værre og værre, jeg tror ikke du skal regne med det forsvinder af sig selv.
Da det begyndte på en anden, tog jeg den op og fjernede alle de polypper der havde det skidt(lukkede evt. blege og gennemsigtige, evt. trævlet), og delte stenen i to(bare for en sikkerheds skyld). Begge sten har det fint og viser ingen tegn på "svaghed".
pt. jeg tror også du skal flytte dem lidt ud af strømmen, så du ikke får spredt evt. bakterier i hele baljen!

Da det begyndte på en anden, tog jeg den op og fjernede alle de polypper der havde det skidt(lukkede evt. blege og gennemsigtige, evt. trævlet), og delte stenen i to(bare for en sikkerheds skyld). Begge sten har det fint og viser ingen tegn på "svaghed".
pt. jeg tror også du skal flytte dem lidt ud af strømmen, så du ikke får spredt evt. bakterier i hele baljen!
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon