Levende sten (toerre)

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Pulken
Reactions:

Levende sten (toerre)

Indlæg af Pulken »

Lige et spoergsmaal vedr. levende rock..... En af mine venner nedlagde sit saltvandsakvarie ca. 6 maaneder siden. De levende sten han havde i akvarien lod han bare ligge i en kasse uden vand, saa nu er du indtoerede.... Kan man faa dem i live igen og i bekraeftende fald... HVORDAN ?????

HELP
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

Ja det kan du, de skal bare i et akvarie hvor der er levende sten, så med tiden bliver de døde levende igen
Pulken
Reactions:

Indlæg af Pulken »

Tak Erik for det kvikke svar...... Han har fanme 40 kg. liggende til ingen verdens nytte.... ved du hvor lang tid det vil tage ???? altsaa foer de er levende igen ???
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

jeg har før hørt snakken om at det tager ca et halvt år før de bliver levende igen, hvis de ligger sammen med nogle gode levende sten. Dog var det i sammenhæng med reef keramik jeg hørte det...me ndet burde jovære det samme
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

det er svært at sige hvor lang tid det vil ta, men vil skyde på ca ½ år før du kan kalde dem levende.

40 kg er en del, jeg vil ikke anbefale at smide alle 40 kg i på en gang.

som et eksempel så hvis du har 10 kg levende sten i dit akvarie, så smid måske 2-3 kg døde sten i og vent en måned eller 2 med at putte flere i osv
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Carsten her inde købte 100 Kg levene sten af mig.
Som havde været tøre i et år.
Prøv og spørge ham hvad han gjorde med dem.
Så vidt jeg husker kom han dem alle i akvariet på en gang og blande dem med sin ejen.

Steen
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Erik N skrev:det er svært at sige hvor lang tid det vil ta, men vil skyde på ca ½ år før du kan kalde dem levende.

40 kg er en del, jeg vil ikke anbefale at smide alle 40 kg i på en gang.

som et eksempel så hvis du har 10 kg levende sten i dit akvarie, så smid måske 2-3 kg døde sten i og vent en måned eller 2 med at putte flere i osv
Hvorfor ikke bare smide dem alle i på en gang? :roll:
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg smed de sten i en stor tønde, og lagde derefter et par levende sten i også. Jeg lod det stå i ca 2 måneder. Og så var den ged barberet.
Det kan godt være at stenene ikke helt var podet nok, og at de havde haft bedre af at stå nok en måned. Men jeg har ikke bemærket noget negativt ved kun 2 måneders poding
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"