Navn på blødkoral
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2006
Navn på blødkoral
Hej, ved et for hurtigt vandskifte mistede jeg for 3 uger siden en af mine blødkoraller. Jeg kender ikke navnet på den, så ville høre om der er en herinde fra der kan hjælpe, samt evt komme med bud på hvor jeg kan genskaffe den?
Her kommer billeder:
Her kommer billeder:
Senest rettet af rimini ons 21. apr 2021 14:05, rettet i alt 1 gang.
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Re: Navn på blødkoral
Super, mange tak, så mangler jeg bare at genskaffe den
som man kan se her, kommer der nok ikke meget liv i den igen, har været sådan i 3 uger nu ...

Senest rettet af rimini ons 21. apr 2021 16:06, rettet i alt 1 gang.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Så længe den ikke er begyndt at gå i opløsning ville jeg lade den være.
Og hvis den er fast i stammen, så er der stadig håb
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Jeg lader den være lidt endnu, men algerne er begyndt at gro fast på den nu.... har man set de er kommet igen efter så lang tid før?Carsten skrev:Så længe den ikke er begyndt at gå i opløsning ville jeg lade den være.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Mit første eksemplar af arten, stod i ca. 4 måneder for end at der begyndte at vise sig tegn på polypper. Prøv at se om du kan gnubbe algerne af med hånden. Samtidig kan du mærke om den reager på din berøring. Hvis du kan mærke at den bliver fastere i stammen, så der stadig liv.
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Ok det vil jeg prøve... var egenlig overrasket over den var så sensitiv.... havde kun en smule forskel i salinity og temperatur ved det for hurtige vandskifte, de andre koraller var ligeglade men den her bukkede sammen, og kom ikke retur som den plejede efter et par dage....Carsten skrev:Mit første eksemplar af arten, stod i ca. 4 måneder for end at der begyndte at vise sig tegn på polypper. Prøv at se om du kan gnubbe algerne af med hånden. Samtidig kan du mærke om den reager på din berøring. Hvis du kan mærke at den bliver fastere i stammen, så der stadig liv.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Sarcophyton er normalt meget hårdføre. De klarer selv ferskvandsdyp i nogle minutter uden problemer, de er ikke vilde med det, men kommer altid igen.rimini skrev:Ok det vil jeg prøve... var egenlig overrasket over den var så sensitiv.... havde kun en smule forskel i salinity og temperatur ved det for hurtige vandskifte, de andre koraller var ligeglade men den her bukkede sammen, og kom ikke retur som den plejede efter et par dage....Carsten skrev:Mit første eksemplar af arten, stod i ca. 4 måneder for end at der begyndte at vise sig tegn på polypper. Prøv at se om du kan gnubbe algerne af med hånden. Samtidig kan du mærke om den reager på din berøring. Hvis du kan mærke at den bliver fastere i stammen, så der stadig liv.
Jeg ville også vente og se tiden an. Det at der sætter sig alger på behøver ikke at betyde den er død. De slimer jo af ind i mellem og når det sker, ser de nogle gange virkelig skidt ud.
De kan få en glasagtig overflade og så afstøder de det yderste lag og er fine igen.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Hej til alle, i går kom den så frem igen ... se billede og mange tak 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er en Sacrophyton
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
[/url]
Yepper, og den kom frem efter 3-4 uger igen.... det havde jeg ikke forventetCarsten skrev:Det er en Sacrophyton

-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 4
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2020
- Geografisk sted: Århus v. Hasle
Hvor er det dejligt at se
- rimini
- Palet kirurg
- Reactions:
- 16
Ja, det var meget overraskende - men lækkert for jeg kunne ikke lige finde den andre steder i den versionTrue skrev:Hvor er det dejligt at se