"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

The Seniorreefers Rumdeler

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Tid til lidt opdatering.

Mit DIY Anti smell virker efter hensigten og kan ikke dufte noget fra skabet af ozon eller beskidt skummertop 😊
Disse koster en formue
IMG_1127.jpeg
Og mit lille projekt.
IMG_3025.jpeg
Jeg har været lidt træt af min luftpumpe til min DIY , så har købt en ehiem 400 luftpumpe. Woaw siger jeg bare næsten total lydløs👌
Her et billede af PH raiser reaktor
IMG_3024.jpeg
Nitrat og kalk reaktoren kører perfekt og skal lige regulere lidt ind i forhold til forbrug. Så PT nærmest automatisk🥰

Dagens tal:
IMG_1126.jpeg
ICP skulle komme i dag også, for nyt dosering skema

ICP ankommet, så her er et link for dem som skulle være interesseret

https://lab.faunamarin.de/en/share/analysis/101525
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Seniorreefer skrev: ons 6. dec 2023 11:40 Tid til lidt opdatering.

Mit DIY Anti smell virker efter hensigten og kan ikke dufte noget fra skabet af ozon eller beskidt skummertop 😊
Disse koster en formue
IMG_1127.jpeg

Og mit lille projekt.
IMG_3025.jpeg

Jeg har været lidt træt af min luftpumpe til min DIY , så har købt en ehiem 400 luftpumpe. Woaw siger jeg bare næsten total lydløs👌
Her et billede af PH raiser reaktor
IMG_3024.jpeg
Nitrat og kalk reaktoren kører perfekt og skal lige regulere lidt ind i forhold til forbrug. Så PT nærmest automatisk🥰

Dagens tal:
IMG_1126.jpeg

ICP skulle komme i dag også, for nyt dosering skema

ICP ankommet, så her er et link for dem som skulle være interesseret

https://lab.faunamarin.de/en/share/analysis/101525
Det ser godt og spændende ud med dine tiltag!

Kører du oven via skummeren? Hvis ja er det rigtigt rigtigt godt med de kulfiltre da ozon ikke er det bedste for mennesker 😋

Bruger du så din luftpumpe til ph øgeren? Hvad medie er det du har i den tunze?

Har du mastertronic eller hvad bruger du til at måle med?

Jeg har selv lige sendt min første icp test til ati for første gang på det nye akvarie her så er spændt på hvad den siger 😉
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg bruger hanna tester, men vil helt sikker have den nye mastertronic som kommer til foråret

Alt vand fra kalkreaktor og nitrat reaktor går ind i Tunze reaktor. En luftsten ilter vandet, da det kommer med 6 i PH og CO2

Jeg bruger ozon direkte ind i skummeren og kan aktiv kul i toppen i rørende. Der suges også luft gennem en co2 scrubber.

Det er altid rart at få en ICP retur, så man kan se ens forbrug af sporstoffer. Jeg sender en hver måned, især efter jeg dosere efter moonshiner metoden med dråber hver dag
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Lidt aften hygge under det blå lys❤️

Så efter alle målinger, icp dosering rengøring, ruderens osv osv…😊
Er tiden inde til lidt koral foto igen

Pectinia Alcicornis “Space Invader”
IMG_3028.jpeg
Og den enormt smukke Pectinia Alcicornis “Rainbow”
IMG_3027.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Seniorreefer skrev: ons 6. dec 2023 18:33 Jeg bruger hanna tester, men vil helt sikker have den nye mastertronic som kommer til foråret

Alt vand fra kalkreaktor og nitrat reaktor går ind i Tunze reaktor. En luftsten ilter vandet, da det kommer med 6 i PH og CO2

Jeg bruger ozon direkte ind i skummeren og kan aktiv kul i toppen i rørende. Der suges også luft gennem en co2 scrubber.

Det er altid rart at få en ICP retur, så man kan se ens forbrug af sporstoffer. Jeg sender en hver måned, især efter jeg dosere efter moonshiner metoden med dråber hver dag
Jeg har også alle de forskellige hanna testere og bruger dem engang imellem til kryds reference til min mastertronic! Ja den ser spændende ud den nye mastertronic!
Ok på den måde!

Det aktiv kul du sætter på skummeren er det primært for at fjerne ozon eller lugten af skummer vand?

Hvad bruger du af mærke til dossering af sporeelementer? Du må have en del flasker du dossere fra 😊

Er mega spændt på min icp og se hvad jeg skal gøre aktivt!

De er godt nok fine dine 2 koraller der, står super skarp og flot farve!
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg bruger aktiv kul, til at tage lugten af begge. Da jeg styrer ozon indtaget med en tunze luftmåler, hastighed på skummer pumpen og APEX redox værdien, kan den i perioder give for meget ozon.

Jeg bruger Fauna marin sporstoffer. Valget af det brand var baseret på, ud fra styrken af opløsningen, så jeg fik lidt mere for pengene 😜 . Hvis du går vejen med flasker, så behøver du ikke købe hele serien, men kun dem du får brug for gang på gang. Jeg har næsten hele serien, men nogle står bare, fordi jeg en enkelt gang skulle dosere 2 ml, og skulle ikke siden😱

Ja jeg nyder at tage billeder af korallerne, og har fået anskaffet mig det rigtige udstyr, med macro linse og så flot når man tager macro billeder. Når/hvis 🤷🏻‍♂️ jeg bygger nyt akvarie, bliver der lavet et fotografisk stand i akvariet.
IMG_0938.jpeg

Vil dog sige, jeg er igang med 3D tegningen af standen og opbygning af aluminium profilerne, og har et tilbud på akvariet. Men lad os se, det bliver jo altid dyrere end beregnet, især efter jeg så hvad et 100cm dyb akvarie kan gøre men et rent SPS hos Crazy seahorse

Så overvejelsen står mellem at købe komplet system, eller bygge sit eget, og få sine special mål, i forhold til pris.

Ja, altid spændende med ICP og glæder mig til at følge dit lille projekt. Mon ikke der kommer opgradering igen 😜
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Casper M »

spændende med større balje! hvad mål har du i tankerne? :-)
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Seniorreefer skrev: tors 7. dec 2023 09:27 Jeg bruger aktiv kul, til at tage lugten af begge. Da jeg styrer ozon indtaget med en tunze luftmåler, hastighed på skummer pumpen og APEX redox værdien, kan den i perioder give for meget ozon.

Jeg bruger Fauna marin sporstoffer. Valget af det brand var baseret på, ud fra styrken af opløsningen, så jeg fik lidt mere for pengene 😜 . Hvis du går vejen med flasker, så behøver du ikke købe hele serien, men kun dem du får brug for gang på gang. Jeg har næsten hele serien, men nogle står bare, fordi jeg en enkelt gang skulle dosere 2 ml, og skulle ikke siden😱

Ja jeg nyder at tage billeder af korallerne, og har fået anskaffet mig det rigtige udstyr, med macro linse og så flot når man tager macro billeder. Når/hvis 🤷🏻‍♂️ jeg bygger nyt akvarie, bliver der lavet et fotografisk stand i akvariet.
IMG_0938.jpeg


Vil dog sige, jeg er igang med 3D tegningen af standen og opbygning af aluminium profilerne, og har et tilbud på akvariet. Men lad os se, det bliver jo altid dyrere end beregnet, især efter jeg så hvad et 100cm dyb akvarie kan gøre men et rent SPS hos Crazy seahorse

Så overvejelsen står mellem at købe komplet system, eller bygge sit eget, og få sine special mål, i forhold til pris.

Ja, altid spændende med ICP og glæder mig til at følge dit lille projekt. Mon ikke der kommer opgradering igen 😜
Ok det gir god mening!

Den tunze luft måler vil du linke til den? Skal lige helt forstå princippet og brugen af den til ozon! De gange jeg har kørt med ozon har det med en lufttørre og så redox værdi og så et kulfilter 🙂

Ja havde også tænkt mig at købe lidt fra gang til gang og lyder godt det er fauna man får mest for pengene 😉

Ja du skyder også nogle gode billeder, det er altid dejligt at se 🙂
Uha det lyder spændende med nyt projekt! Det er altid fedt at designe sig eget og elsker akvarier med noget dybde!

Ja det er lidt spændende hvad min icp test den siger 😉

Jeg skal nok lave en opdatering snart, har lige fået købt mig en ret stor tridacna maxima, dem elsker jeg 😁
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Casper M skrev: tors 7. dec 2023 11:14 spændende med større balje! hvad mål har du i tankerne? :-)
Hej Casper.
De mål jeg overvejer, for ikke at skulle investere i så meget teknik og lys igen. Årsagen er min kolonier er begyndt at dræbe hinanden nogle steder, hvor de støder på basen, så som altid i denne hobby, finder man en ny metode til at håndtere det bedre i sit næste setup.

Jeg overvejer følgende mål

Rumdeler:
1600x800x600
1700x800x600
1800x800x600
Alle 3 laves i 12mm glas med 1 tværstiver på midt af akvariets længde
overløbet sidder i endegavlen , der er lavet i sort lamineret glas.

Op af væg
1600x900x650 🥰
15mm bund
12mm sider
2 tværstivere

Luftmåleren er fra Sander og ikke tunze. Sorry. Den måler fra 50-500l/t og jeg bruger den til at vise mig hvor meget flow som går gennem den og ikke stoppet venturaen på skummer pumpen. Du kan overophede den Sander ozone generator, hvis der ikke kommer luft igennem, plus luftmængden ændres hvis du skruer op og ned for skummer pumpen.

https://decocean.dk/product/sander-air- ... 0-500-l-h/

Men du har ret. I “gamle dage” brugte vi kugler i en rektor som skiftede farve, mener det var blå til lyserød, når de de var mættet. Derefter skulle de i ovnen på en bageplade i 75 grader indtil de kom tilbage til oprindelig farve. At bruge lufttørrer giver ca 40% mere ozon men køber du en i overstørrelse bliver det opvejet.

Så hos mig kan jeg regulere luftmængden på sugesiden, skummer pumpen og APEX tænder og slukker for generatoren og bliver til slut filteret over aktiv kul, når det kommer ud af skummeren

Håber det giver dig en forklaring ❤️
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Nu Dosering i min Log❤️
⚠️Husk dette er kun for at vise den metode, jeg anvender for min balje, og kan være meget anderledes i din.

ICP - 30/11-23 (Analysis 101525 - 12-05-2023 )

Multi Correction after ICP
----------------------------------------------------------------------------------
Elementals F: 42.3 ml over at least 2 days 21ml per day /
Elementals Zn: 1 ml over at least 2 days 0.5 ml per day /
Elementals Sr: 23.85 ml over at least 2 days 11.9 ml per day /
Elementals Ba: 20.99 ml over at least 2 days 10.5 ml per day /

MOONSHINER
--------------------------------------------------------------------------------------
Single Correction after ICP
-----------------------------------------------------------------------------------
Elementals Co: 1.4 ml over at least 1 day 1.4 ml per day /
Elementals Br: 11.0 ml over at least 1 days 11.0 ml per day /
Elementals Ni: 4.7 ml over at least 1 day 4.7 ml per day /
Elementals B: 0.3 ml over at least 1 day 0.3 ml per day /

Daily dosage after ICP - MOONSHINER
------------------------------------------------------------------------------------
Elementals Sr: 4 ml per day
Elementals F: 4 ml per day
Elementals I: 1 Drop per day
Elementals Cr: 6 drop per day
Elementals Fe: 2 Drop per day
Elementals Co: 8 Drops per day
Elementals Zn: 2 drop per day
Elementals Ni: 2 drop per day
Elementals Cu: 1 Drop per day
Elementals Rb: 2 Drops per day
Amin: 3 ml per day
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Seniorreefer skrev: tors 7. dec 2023 14:32
Casper M skrev: tors 7. dec 2023 11:14 spændende med større balje! hvad mål har du i tankerne? :-)
Hej Casper.
De mål jeg overvejer, for ikke at skulle investere i så meget teknik og lys igen. Årsagen er min kolonier er begyndt at dræbe hinanden nogle steder, hvor de støder på basen, så som altid i denne hobby, finder man en ny metode til at håndtere det bedre i sit næste setup.

Jeg overvejer følgende mål

Rumdeler:
1600x800x600
1700x800x600
1800x800x600
Alle 3 laves i 12mm glas med 1 tværstiver på midt af akvariets længde
overløbet sidder i endegavlen , der er lavet i sort lamineret glas.

Op af væg
1600x900x650 🥰
15mm bund
12mm sider
2 tværstivere

Luftmåleren er fra Sander og ikke tunze. Sorry. Den måler fra 50-500l/t og jeg bruger den til at vise mig hvor meget flow som går gennem den og ikke stoppet venturaen på skummer pumpen. Du kan overophede den Sander ozone generator, hvis der ikke kommer luft igennem, plus luftmængden ændres hvis du skruer op og ned for skummer pumpen.

https://decocean.dk/product/sander-air- ... 0-500-l-h/

Men du har ret. I “gamle dage” brugte vi kugler i en rektor som skiftede farve, mener det var blå til lyserød, når de de var mættet. Derefter skulle de i ovnen på en bageplade i 75 grader indtil de kom tilbage til oprindelig farve. At bruge lufttørrer giver ca 40% mere ozon men køber du en i overstørrelse bliver det opvejet.

Så hos mig kan jeg regulere luftmængden på sugesiden, skummer pumpen og APEX tænder og slukker for generatoren og bliver til slut filteret over aktiv kul, når det kommer ud af skummeren

Håber det giver dig en forklaring ❤️
Ja det gir god mening med en luftmåler(saf der også på en af mine gamle ati skummere som var god indikator om hvornår pumpe eller venturi lige sku renses!

Ja så vidt jeg er orienteret så bruger man også de kugler der tager fugten for at selve ozonisatoren ikke skal få en masse fugt, det skrev Sander mener jeg set var til mig engang!

Men super god ide med de kulfiltre på skummer koppen så det tager noget af ozonen fra luften!

Hvor stor ozonisator kører du med?
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Seniorreefer skrev: tors 7. dec 2023 15:16 Nu Dosering i min Log❤️
⚠️Husk dette er kun for at vise den metode, jeg anvender for min balje, og kan være meget anderledes i din.

ICP - 30/11-23 (Analysis 101525 - 12-05-2023 )

Multi Correction after ICP
----------------------------------------------------------------------------------
Elementals F: 42.3 ml over at least 2 days 21ml per day /
Elementals Zn: 1 ml over at least 2 days 0.5 ml per day /
Elementals Sr: 23.85 ml over at least 2 days 11.9 ml per day /
Elementals Ba: 20.99 ml over at least 2 days 10.5 ml per day /

MOONSHINER
--------------------------------------------------------------------------------------
Single Correction after ICP
-----------------------------------------------------------------------------------
Elementals Co: 1.4 ml over at least 1 day 1.4 ml per day /
Elementals Br: 11.0 ml over at least 1 days 11.0 ml per day /
Elementals Ni: 4.7 ml over at least 1 day 4.7 ml per day /
Elementals B: 0.3 ml over at least 1 day 0.3 ml per day /

Daily dosage after ICP - MOONSHINER
------------------------------------------------------------------------------------
Elementals Sr: 4 ml per day
Elementals F: 4 ml per day
Elementals I: 1 Drop per day
Elementals Cr: 6 drop per day
Elementals Fe: 2 Drop per day
Elementals Co: 8 Drops per day
Elementals Zn: 2 drop per day
Elementals Ni: 2 drop per day
Elementals Cu: 1 Drop per day
Elementals Rb: 2 Drops per day
Amin: 3 ml per day
De udregninger om hvor meget du skal tilføje er det udfra det der står på dunkene af de forskellige sporeelementer?

Det er dælme noget af en udskrivning med alle de fauna marin produkter 🤣😂

Hvem bruger du til icp?
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Jeg bruger bla. Moonshiner arket, som jeg har lavet om til Fauna marin og så selvfølgelig deres hjemmeside hos fauna marin.

Men mine parameter er dem fra Moonshiner programmet

Jeg bruger ICP total fra fauna marin
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Seniorreefer skrev: tors 7. dec 2023 17:55 Jeg bruger bla. Moonshiner arket, som jeg har lavet om til Fauna marin og så selvfølgelig deres hjemmeside hos fauna marin.

Men mine parameter er dem fra Moonshiner programmet

Jeg bruger ICP total fra fauna marin
Ok cool! Jeg må prøve at læse lidt mere om moonshiner metoden, den er yderst populær!

Ok jeg bruger ati da jeg fandt 5 tests i en kasse fra forrige akvarie så det var en dejlig overraskelse at finde 🤣😂
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Tid til lidt koral billeder her til weekenden

Noget sjovt jeg oplever med “pest zoaer” ( ved godt nogle elsker dem❤️) er hvordan svampe langsom får dem til at forsvinde 😊

Endelig er min koral, som jeg brændte af, hjemkommet fra Bali, ved at komme sig med vækst på bunden af akvariet. Virker til den er tilfreds, så nu må farverne gerne komme 👍
IMG_3032.jpeg
IMG_3033.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Anders månsson »

Det ser fedt ud som svampene deler zoaernes fremvækst
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Anders månsson skrev: fre 8. dec 2023 16:23 Det ser fedt ud som svampene deler zoaernes fremvækst
Ja der ser lidt sjovt ud❤️
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Log:

Aften stemning af glad acropora det endelig begynder at vise lidt farver
IMG_3043.jpeg
IMG_3044.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Seniorreefer skrev: ons 13. dec 2023 19:54 Log:

Aften stemning af glad acropora det endelig begynder at vise lidt farver IMG_3043.jpegIMG_3044.jpeg
Hvad er det for acro vi ser, lidt svært at se på billedet 🙂
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Gino skrev: ons 13. dec 2023 22:27
Seniorreefer skrev: ons 13. dec 2023 19:54 Log:

Aften stemning af glad acropora det endelig begynder at vise lidt farver IMG_3043.jpegIMG_3044.jpeg
Hvad er det for acro vi ser, lidt svært at se på billedet 🙂
Er da helt enig i man som sådan ikke kan se hvad det er for en. 😉. Årsagen til jeg tog billedet er den flotte PE den har.

Den er ved at farve op, men er en Acropora Tenuis “KZ Homewrecker” , den er glad og tilfreds med forholdende og vokser godt.❤️
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Seniorreefer skrev: ons 13. dec 2023 22:49
Gino skrev: ons 13. dec 2023 22:27
Seniorreefer skrev: ons 13. dec 2023 19:54 Log:

Aften stemning af glad acropora det endelig begynder at vise lidt farver IMG_3043.jpegIMG_3044.jpeg
Hvad er det for acro vi ser, lidt svært at se på billedet 🙂
Er da helt enig i man som sådan ikke kan se hvad det er for en. 😉. Årsagen til jeg tog billedet er den flotte PE den har.

Den er ved at farve op, men er en Acropora Tenuis “KZ Homewrecker” , den er glad og tilfreds med forholdende og vokser godt.❤️
Lækkert og ja pe er klasse på den!

Sådan en homewrecker må jeg købe et frag af en dag 😉
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Gino skrev: ons 13. dec 2023 22:53 [quote=Seniorreefer post_id=855923 time=<a href="tel:1702504181">1702504181</a> user_id=8837]
[quote=Gino post_id=855922 time=<a href="tel:1702502857">1702502857</a> user_id=3907]
[quote=Seniorreefer post_id=855917 time=<a href="tel:1702493644">1702493644</a> user_id=8837]
Log:

Aften stemning af glad acropora det endelig begynder at vise lidt farver IMG_3043.jpegIMG_3044.jpeg
Hvad er det for acro vi ser, lidt svært at se på billedet 🙂
[/quote]
Er da helt enig i man som sådan ikke kan se hvad det er for en. 😉. Årsagen til jeg tog billedet er den flotte PE den har.

Den er ved at farve op, men er en Acropora Tenuis “KZ Homewrecker” , den er glad og tilfreds med forholdende og vokser godt.❤️
[/quote]
Lækkert og ja pe er klasse på den!

Sådan en homewrecker må jeg købe et frag af en dag 😉
[/quote]

Tog lige et bedre billedede under blue sky ❤️ der sker virkelig noget på farverne
IMG_3049.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Seniorreefer skrev: tors 14. dec 2023 17:44
Gino skrev: ons 13. dec 2023 22:53 [quote=Seniorreefer post_id=855923 time=<a href="tel:1702504181">1702504181</a> user_id=8837]
[quote=Gino post_id=855922 time=<a href="tel:1702502857">1702502857</a> user_id=3907]
[quote=Seniorreefer post_id=855917 time=<a href="tel:1702493644">1702493644</a> user_id=8837]
Log:

Aften stemning af glad acropora det endelig begynder at vise lidt farver IMG_3043.jpegIMG_3044.jpeg
Hvad er det for acro vi ser, lidt svært at se på billedet 🙂
Er da helt enig i man som sådan ikke kan se hvad det er for en. 😉. Årsagen til jeg tog billedet er den flotte PE den har.

Den er ved at farve op, men er en Acropora Tenuis “KZ Homewrecker” , den er glad og tilfreds med forholdende og vokser godt.❤️
[/quote]
Lækkert og ja pe er klasse på den!

Sådan en homewrecker må jeg købe et frag af en dag 😉
[/quote]

Tog lige et bedre billedede under blue sky ❤️ der sker virkelig noget på farverne

IMG_3049.jpeg
[/quote]

Den er god nok fin 😉 jeg må købe et frag en dag 😉
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

LPS koraller kan nu også noget :heart:

Foruden acropora som er min favorit, kommer på 2 pladsen micromussa koraller

Desværre kræver de lav flow and mindre lys. Jeg prøver som regel at holde dem i skyggen og beskytte dem bag ved sten osv, for ikke at flå kødet af dem.
LPS01.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Seniorreefer skrev: tors 14. dec 2023 20:21 LPS koraller kan nu også noget :heart:

Foruden acropora som er min favorit, kommer på 2 pladsen micromussa koraller

Desværre kræver de lav flow and mindre lys. Jeg prøver som regel at holde dem i skyggen og beskytte dem bag ved sten osv, for ikke at flå kødet af dem.

LPS01.jpg
Ja jeg er gået lidt lps amok denne gang men det var mest fordi jeg kunne få fat i lidt sjove koraller(syntes jeg selv)
Min micromussa holy grail har fået det bedring efter jeg har fået den så det er lækkert og super flot 🙂

Ja men roligt flow og knap så meget lys det er super for dem 😉

Kan vi ikke få en fullshoot af revet?
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2924
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Gino »

Det ser dælme godt ud!
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

Gino skrev: tors 14. dec 2023 21:45 Det ser dælme godt ud!
Tusind tak❤️
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af Seniorreefer »

I noget tid nu har jeg overvåget PE i forhold til flow.

Jeg er efterhånden ved at have det tunet ind.

PE billeder
IMG_3049.jpeg
IMG_3055.jpeg
IMG_3054.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Brugeravatar
pederrevnørd
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 7403
Tilmeldt: lør 18. sep 2010 20:04
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: The Seniorreefers Rumdeler

Indlæg af pederrevnørd »

Vild med din balje 💪
Tænker vi har samme smag

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"