Flækket bund

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 2860 Søbog

Flækket bund

Indlæg af nybegynder »

Hej er der nogen der kan fortælle mig hvad der kan skyldes st bunden på et akvarie pludseligt springer alt er i vatter samt bordet er originalt til akvariet, akvariet har kørt i 3-4 uger ????
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Flækket bund

Indlæg af Carsten »

En svaghed i glasset. Har selvoplevet det. en sump som stod på en plade, på gulvet, flækkede pludselig en nat. Sumpen havde stået samme sted i omkring 2 år.
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af nybegynder »

Ok tænker og det lidt ligesom metaltræthed, har lige 600 liter vand på gulvet........
madsjeppe01
Foxface
Foxface
Reactions:
6
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af madsjeppe01 »

få tørretop så godt du kan og ring derefter til forsikringen. Det er selvfølgelig aldrig sjovt at have vand på gulvet, men hvis du fx bor i lejlighed, så vil 600 liter vand ødelægge det sjove for mange familier. Jeg håber for guds skyld at du har tegnet forsikring til dit akvarie.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

madsjeppe01 skrev:få tørretop så godt du kan og ring derefter til forsikringen. Det er selvfølgelig aldrig sjovt at have vand på gulvet, men hvis du fx bor i lejlighed, så vil 600 liter vand ødelægge det sjove for mange familier. Jeg håber for guds skyld at du har tegnet forsikring til dit akvarie.
Det er typisk dækket af indboforsikringen. Ikke selve akvariet, men alle følgeskader på gulve og evt skader hos underboer. Affugtning af både din og underboernes lejligheder plejer også at være dækket af indboforsikringen. Måske kan du også få noget skadeservice på, til opsugning og evt opmagasinering af bohave og løsøre, hvis det er nødvendigt.
Der er jo tale om en pludselig opstået skade og de er som udgangspunkt dækket. Husk, at du er forpligtet til at gøre hvad du kan for at begrænse skaden. Tørre op, flytte ting der kan få vand eller suge fugt. Lufte ud så godt du kan.

Så kan man altid slås lidt for, at få det levende dækket som en følgeskade. De vil nok slå sig lidt fra sig, men det afhænger af den enkelte taksator og ens talegaver.

Edit: Nu skal man ikke male fanden på væggen, men det er nok en god idé at nævne, at der er tale om saltvand. Det er stærkt korroderende og kan være noget biks at få ned i isolering og hvis der så ligger rør (vand og varme), så er det endnu en del forsikringen skal tage hensyn til.
Ved min skade, blev gulvet hevet op, isoleringen udskiftet og det hele blev affugtet og alle rør blev tjekket for evt skader. Fugtteknikeren skar hul i gulvet og målte fugten og konkluderede, at alle forhold var til stede for at der var risiko for skimmelsvamp.
Senest rettet af crazy seahorse man 23. nov 2020 12:29, rettet i alt 1 gang.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af nybegynder »

Fuck fuck fuck
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
21
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Som Erik skriver.
Jeg har tjekket hos GF hvor jeg har min indboforsikring- de dækker skader og følgevirkninger på akvarier over 20 liter.
Mht. Koraller og fisk, har jeg ikke fået et klart svar, men gemmer fakturaer og kvitteringer, så jeg kan dokumentere værdien hvis uheldet er ude.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
5
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Indlæg af Dan89 »

Nogen der har forsikret det der er i akvariet ved pludselig opstået skader? :)
Capoth
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
5
Postnummer: 8800 Viborg

Indlæg af Capoth »

Dan89 skrev:Nogen der har forsikret det der er i akvariet ved pludselig opstået skader? :)
nybegynder skrev:Fuck fuck fuck
Gør mig virkelig ondt, du står med det problem. jeg oplevede det tilbage i 1995, da mit 530l blev utæt ved en silicone liming, så blev lige påmindet om at kontroller min indbo. Jeg har ved tryg, og de dækker heldigvis også indhold og elektronik hvis uheldet er ude. Havde heldigvis valgt pludselig Skade, så er dækket ind
Seniorreefer
madsjeppe01
Foxface
Foxface
Reactions:
6

Indlæg af madsjeppe01 »

Min forsikring hos OK dækker også indhold og elektronik :)
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af nybegynder »

Tak for svar.....
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Dan89 skrev:Nogen der har forsikret det der er i akvariet ved pludselig opstået skader? :)
Det levende kan være et problem. Mange forsikringsselskaber dækker det ikke.
Jeg har prøvet at argumentere for, at når de dækker indholdet i en kumme eller alm fryser ved strømsvigt, så burde det vel kunne sammenlignes.
Men det er døde ting og de kan prissættes. Det er lidt sværere med indholdet i et akvarie. For det første er det levende ting og de er som udgangspunkt ikke dækket af indboforsikringen. Og så er der prissætningen. Den kan være sværere, for koraller med mange år på bagen er jo dyre, da de som regel er vokset en del.
Der er heller ikke mange forsikringsselskaber, der vil lave separate forsikringer for et akvarie. Her kommer dokumentation for pasning og pleje ind og den kan være svær at løfte.
Jeg havde en på et tidspunkt, men der var en beløbsgrænse på. Mener det var 10.000,00 for alt.
Det var kun fordi jeg kendte assurandøren jeg fik den. De havde simpelthen ingen i Codan der kunne risiko vurdere et saltvandsakvarie. Kan de ikke det, så vil de ikke tegne en forsikring.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af nybegynder »

Må lige se ha d forsikringen siger gud vide om de dækker selve akvariet ???
madsjeppe01
Foxface
Foxface
Reactions:
6

Indlæg af madsjeppe01 »

Hvis det er nyt og du har kvittering, så ja højest sandsynligt.. men hvis ikke, så er der ikke såstor chance for det. Det er ligesom med alt andet.. de skal vurdere skaden, og alderen på tingene, og hvis ikke at man kan fremvise kvittering.. så ja
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16

Indlæg af nybegynder »

Her er skaden
Vedhæftede filer
92D624B2-F197-426D-B27D-F27C41B7FCE5.png
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Øv mega sur oplevelse. Hvor tykt var glasset ?
Akileuz
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
7
Postnummer: 3310 Ølsted
Saltvand siden?: 2017
Geografisk sted: 3310 Ølsted
Kontakt:

Indlæg af Akileuz »

jeg er ked af dit "tab" hvordan ser resten af huset ud :O ?
Følg mit 943 Liters Peninsula build her

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 95&t=92398" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"