Erfaringer med Krausen RO anlæg?
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4863 Eskilstrup
- Saltvand siden?: 1979
- Geografisk sted: Falster
- Kontakt:
Erfaringer med Krausen RO anlæg?
Jeg står og skal have mig et nyt RO anlæg, og var egentlig ret sikker på at det skulle være et Krausen 1600.
Nu hører jeg så at der er nogle discusfolk som ikke har så gode erfaringer med dem (Krausen generelt, de går angiveligt ofte i stykker og det tager lang tid at få reservedele til dem).
Er der nogle her som har prøvet Krausen anlæg og vil dele deres erfaringer?
Nu hører jeg så at der er nogle discusfolk som ikke har så gode erfaringer med dem (Krausen generelt, de går angiveligt ofte i stykker og det tager lang tid at få reservedele til dem).
Er der nogle her som har prøvet Krausen anlæg og vil dele deres erfaringer?
-
- Foxface
- Reactions:
- 6
- Postnummer: 4760 Vordingborg
- Saltvand siden?: 2009
Re: Erfaringer med Krausen RO anlæg?
Jeg har et. Kan ikke huske om det er et 1200, eller 1600 - men det fungerer upåklageligt. Jeg er glad for mit, og det fortæller selv hvornår det er tid til at skifte filtre, så det er et kæmpe plus.
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 7
- Postnummer: 3460 Birkerød
- Saltvand siden?: 2007
Jeg har også et. Booster pumpen tog skade under fragt men jeg fik et nyt af forhandler uden problemer. Super service og anlægget kører fint, men det er ikke lydløs.
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Det med reservedelene er måske også et spørgsmål om hvor man har købt anlægget? Har I købr jeres gennem en dansk forhandler?
Et andet spørgsmål; Hvilken slangediameter bruger anlægget? Er det de sædvanlige (5/8" ind og 1/4" ud)?
Et andet spørgsmål; Hvilken slangediameter bruger anlægget? Er det de sædvanlige (5/8" ind og 1/4" ud)?
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 7
- Postnummer: 3460 Birkerød
- Saltvand siden?: 2007
ja jeg købte hos dansk forhandler.
Ved ikke hvilken slange diameter du tænker på. Det er de sædvanlige trykslanger ind og ud?
Ved ikke hvilken slange diameter du tænker på. Det er de sædvanlige trykslanger ind og ud?
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Præcis! Jeg håber selvfølgelig på at mit kommende nye anlæg vil bruge samme type slanger som det jeg har nu (ovennævnte typer). Det vil gøre det hele lidt nemmere/billigere end hvis jeg skal ud og købe/installere nye.
-
- Foxface
- Reactions:
- 6
- Postnummer: 4760 Vordingborg
- Saltvand siden?: 2009
KimJ - Jeg tror at slangerne er de diameter som du skrev mål på tidligere. Der er ihvertfald en lille på udgangen til rent vand, og en lidt større på vandindtaget. Dog skal du lige have i mente at det larmer, så hvis du ligesom jeg ikke har et akvarierum, så skal du ihvertfald have en dør der kan lukkes, for man kan tydeligt høre når pumpen går i gang.
Dog syntes jeg det har nogle fede funktioner, som fx en vandsenser som man ikke kan undgå at høre hvis noget er utæt - hertil funktionen med at den fortæller når det er tid til at skifte filterpatroner og TDS måler. Mit eget hyler når TDS er over 20.
Dog syntes jeg det har nogle fede funktioner, som fx en vandsenser som man ikke kan undgå at høre hvis noget er utæt - hertil funktionen med at den fortæller når det er tid til at skifte filterpatroner og TDS måler. Mit eget hyler når TDS er over 20.
- KimJ
- Foxface
- Reactions:
- 16
- Kontakt:
Mit nuværende anlæg er ikke ligefrem lydløst, så det bliver ikke noget problem med lidt støj. Forskellen bliver jo nok mest den, at det gamle anlæg skal bruge ca. 9 timer på at fylde et 530L, hvor det nye angiveligt vil kunne gøre det på under 3 timer.
Det lyder til at jeg bare kan lade slangerne fra det gamle anlæg sidde, og koble dem på det nye når det kommer.
Kan man bare tænde/slukke for anlægget og lade vandtilførselen være åben på et Krausen anlæg? Det er jeg vant til med det anlæg jeg har nu, da der er ventiler der lukkes, hvis pumpen ikke kører, ligesom pumpen stoppes hvis afløbsslangen lukkes.
Det lyder til at jeg bare kan lade slangerne fra det gamle anlæg sidde, og koble dem på det nye når det kommer.
Kan man bare tænde/slukke for anlægget og lade vandtilførselen være åben på et Krausen anlæg? Det er jeg vant til med det anlæg jeg har nu, da der er ventiler der lukkes, hvis pumpen ikke kører, ligesom pumpen stoppes hvis afløbsslangen lukkes.
Mit 1600 kører superb og klart det bedste anlæg jeg har haft:-)