Salifert Aiptasia Exit - ingen effekt
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2610 Rødovre
- Saltvand siden?: 2005
Salifert Aiptasia Exit - ingen effekt
Har efterhånden fået en del glasroser og har derfor købt noget Aiptasia Exit fra Salifert.
Det har dog efter 2 behandlinger, ingen effekt haft overhovedet. Alle glasroserne stortrives stadig.
Bruger jeg det mon forkert, eller er det bare ikke effektivt?
Det har dog efter 2 behandlinger, ingen effekt haft overhovedet. Alle glasroserne stortrives stadig.
Bruger jeg det mon forkert, eller er det bare ikke effektivt?
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
Re: Salifert Aiptasia Exit - ingen effekt
Jeg doserer det i munden ca. 0.2 ml
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Så "burde" det også virke. Det er ikke bare fordi en anden overtager og det ligner at det er samme du fjerne?
Ellers har jeg stor held med Wudermani rejer (vildt fangede vel at mærke).
Ellers har jeg stor held med Wudermani rejer (vildt fangede vel at mærke).
Life is a beach and then you dive.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 5
- Postnummer: 8800 Viborg
- Saltvand siden?: 2009
Jeg fik nogle få nede fra en forhandler. Min erfaring med at udrydde dem er at bruge noget koralproxy og lukke det hul hvor foden sidder i. Problemet med dem, er når de bliver irriteret, former de sig. Smider små polypper ud i vandet så de sætter sig andre steder. Ved at lukke dem inde med lim, har de ikke den mulighedhuttelihut skrev:Jeg doserer det i munden ca. 0.2 ml
Seniorreefer
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Køb en Chaetodon, de kan få bugt med dem. Men send den videre når de er væk, for ellers kan den tage polypper
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Geografisk sted: Ganløse
Kender ikke den fra Salifert.
Jeg bruger denne her. https://www.redseafish.com/reef-care-pr ... iptasia-x/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den virker fint her hos mig. Får man ramt rigtigt i munden på "rosen" så imploderer den nærmest. Og så er den væk.
Nogle gange skal man dog give dem en eller to gange ekstra. Jeg har skudt rigtig mange med det. Plejer næsten at bruge en flaske, hver gang jeg skyder.
Husk, at det kun er i den lille størrelse der følger en sprøjte med. Den store er kun til refill.
Virker også på Zoaer og Palyer. Brugte den på nogle Zoaer jeg ikke gad se på - og væk var de.
Jeg bruger denne her. https://www.redseafish.com/reef-care-pr ... iptasia-x/" onclick="window.open(this.href);return false;
Den virker fint her hos mig. Får man ramt rigtigt i munden på "rosen" så imploderer den nærmest. Og så er den væk.
Nogle gange skal man dog give dem en eller to gange ekstra. Jeg har skudt rigtig mange med det. Plejer næsten at bruge en flaske, hver gang jeg skyder.
Husk, at det kun er i den lille størrelse der følger en sprøjte med. Den store er kun til refill.
Virker også på Zoaer og Palyer. Brugte den på nogle Zoaer jeg ikke gad se på - og væk var de.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 6
- Postnummer: 2820 Gentofte
- Saltvand siden?: 2018
Ja aiptasia exit fra salifert virker overhovedet heller ikke for mig... Til gengæld tager min wurdemanni reje dem langsomt og de mindskes helt klart i antal.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 15
Tak for Input
I første omgang vil jeg forsøge mig med Red Sea og se om det virker bedre
I første omgang vil jeg forsøge mig med Red Sea og se om det virker bedre