Hej,
Der er mange ting at tage højde for, når man laver en
sump 
Jeg er fx lige kommet hjem fra ferie, hvor min ATO af uransagelige årsager var stoppet med at fylde vand op. Heldigvis havde jeg designet mit retur kammer rigeligt stor, så mængden af fordampet vand var ikke stor nok til at min
returpumpe var løbet tør
Da jeg selv designede min nuværende
sump, fandt jeg tvetydige holdninger til brugen af akryl plader og limning med silikone på glas. Det var det jeg lige havde ved hånden så jeg besluttede mig for at prøve, ud fra det synspunkt, at det ikke ville være en kæmpe katastrofe hvis en af pladerne skulle slippe. Det har nu holdt fint siden nytår

Du skal dog være opmærksom på at akryl er noget mere bøjeligt end glas, så du skal bruge tykkere plader hvis der er stor forskel i vandspejlet mellem de forskellige rum.
Retur pumpe rummet:
Det er relativt nemt at regne ud hvor vand du kan tillade at have i retur rummet uden det vil resultere i en oversvømmelse i tilfælde af et tilstoppet overløb.
Du skriver at dit display er 100x55x50, så jeg antage at dit over løb er ca. 50 cm. Pga. overfladespændingen vil dit vandspejl i displayet ligge lidt højere, så nok omkring 51 cm. Dette skal ses som et eksempel og højden på det vandspejl kommer helt an på typen af overløb, e.g. er det en overløbskam sat på, længden på overløbet og hvor meget vand din
returpumpe pumper op i displayet. Den eneste sikre måde at vide det på er at fylde akvariet, og sætte din
returpumpe i en stor spand med vand, også simpelthen prøve at cirkulere noget vand
Hvis vi antager at dit vandspejl ligger ved 51 cm så vil det sige, at du kan have ca. 100*(55-51)*50/1000=20l vand i retur rummet uden det vil skabe oversvømmelse. Dette er et konservative estimat, da din retur pumpe som regel ikke vil være i stand til pumpe alt vandet op, da indtaget på pumpen sidder et par cm over bunden, og derudover er det vandspejlet i overløbet nok også lidt lavere end vandspejlet i resten af dit display hvilket betyder, at displayet kan indholde lidt mere end 20l. Der er dog ingen grund til at gå lige til grænsen
Når dette så er sagt så vil jeg altid lave en 2 nedløbsrør, også er chancen minimal for et tilstoppet overløb - og ikke noget jeg personligt ville være så bange for!

Der skal dog alligevel tages højde for dette, da du nogle gange bliver nødt til at slukke returpumpen e.g. når du fodre, eller skal have den renset.
I forhold til placering af en reaktor i returrummet, så kommer det lidt an på hvilken type det er. Hvis det er en aktiv reaktor med pumpe, så vil jeg ALDRIG placere den i retur rummet, da du så risikere at pumpen brænder sammen hvis retur rummet løber tør for vand - Hvilket du nok vil opleve på et eller andet tidspunkt, enten fordi du selv har glemt at fylde ATO rummet, fordi ATO systemet selv er stoppet (som skete for mig selv, da jeg var på ferie), eller pga. tilstoppet tilbageløbsrør.
Hvis det på den anden side kun er et reaktor rør, som du har tænkt dig at føde fra returløbet eller en pumpe placeret e.g. i
sump rummet, så ville jeg ikke have noget problem med at placere den i retur rummet. Husk dog, at det efterlader tilsvarende mindre vand i returrummet, og returpumpen derved kan løbe hurtigere tør
Generel højde:
Hvis du har fundet ud af højden af dit vandspejl, så er det i princippet nemt at udregne hvor meget vand der vil løbe i ned i sumpen i tilfælde af at din
returpumpe stopper, da det vil svare til forskellen mellem højden på dit vandspejl og overløb + volumen af dit overløb. Hvis vi igen antager at dit vandspejl er 51 cm og et overløb med en højde på 50cm og samlet volumen på 5L, så vil det altså være 100*(51-50)*50/1000+5=10L. Med de 13 cm frirum i din
sump har du plads til 13*40*70/1000=36,4L ekstra vand i din
sump, så det er rigeligt. Jeg vil ikke sige det er for meget da dette er under antagelsen af, at der ikke bliver suget noget vand med tilbage igennem
returpumpe røret

Dette kan du undgå ved at bore et lille hul i returrøret lige under vandspejlet, så der bliver suget luft ind i røret, når returpumpen stopper.
Om det vil give mening at have mere vand i sumpen er svært at svare på, de du jo også skal huske på at fx. din
skummer kræver en specifik vandhøjde, så hvis du laver vandspejlet i skummerrummet for højt, så skal du bare til at klodse den ekstra op, hvilket igen kan gøre den besværlig at komme til, hvis dit skab ikke er så højt. Derudover kan en stor forskel på fx vandspejlet imellem
refugium og retur rummet betyde at du vil få en masse vandplasken
Jeg håber at ovenstående oplyste mere end det forvirrede, det blev ihvertfald lidt længere end jeg selv lige havde regnet med at det ville