Sump dessign
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 6
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2019
- Geografisk sted: Slagelse
Sump dessign
Så er skitsen ved at være på plads.
Skulle gerne have plads til 2 filtersokker, skummer, returpumpe, algereaktor, refugium, osmosevandreserve.
Skulle gerne have plads til 2 filtersokker, skummer, returpumpe, algereaktor, refugium, osmosevandreserve.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Re: Sump dessign
Det ser da tjekket ud hr. Mortensen
billed 4 det rør der kommer fra højre og går til returkammeret.... (kammer 2 fra højre?) er det osmosevand eller hvordan?
Kammer 1 fra højre.... Er det refugium? Hvordan kommer vandet fra dette kammer tilbage i returkammer?
Hilsen Charlie

Kammer 1 fra højre.... Er det refugium? Hvordan kommer vandet fra dette kammer tilbage i returkammer?
Hilsen Charlie
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- TroJanRds
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Randers
er mere til en simple sump.. bygget uden nogen tegning i fri hånd og i akryl
men prof tegning .. hvilket program bruger du og kan den type tegning bruges til CNC
men prof tegning .. hvilket program bruger du og kan den type tegning bruges til CNC
- exzos
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2007
Du kan se under mit akvarie hvor jeg os har tegnet mit.TroJanRds skrev:er mere til en simple sump.. bygget uden nogen tegning i fri hånd og i akryl
Kan godt lave dxf filer til cnc maskiner os

-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 6
Det er tegnet i sketch up, er dog ikke helt ferm til programmet endnu så kan ikke svare på om det kan bruges til cnc.
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 6
Det er ikke osmoserøret, men tanken var det skulle være returpumpen på det tykke rør.charlie saltvand skrev:Det ser da tjekket ud hr. Mortensenbilled 4 det rør der kommer fra højre og går til returkammeret.... (kammer 2 fra højre?) er det osmosevand eller hvordan?
Hilsen Charlie
Og så så jeg nogle nye sump designs fra en amerikansk side med bubble traps i rør.
Så ja første kammer fra højre er refugiet og vandet skulle så gerne løbe retur i det rør der går langs kanten og ned i bobble fælden. Så skal der selvfølgelig justeres noget højde samt enten lave et lille overløb eller en si i enden af røret.
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 6
Rørføringen til osmosetanken ( bagerste kammer på langs mellem retur og tilløb) har jeg ikke fået tegnet på endnu. Ligesom jeg heller ikke har fået lagt planerne om hvor jeg skal montere slangeholderen til doseringsmaskinen, men tænkte den del skal side i returkammeret