VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Juwels filter system

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
13
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Juwels filter system

Indlæg af Phycopat »

Hej SF.

Jeg vil have et Juwel Trigon 350, men jeg vil satse på at køre det lowtech, håber på at kunne beholde deres interne filter kasse og så deres skummer der passer til akvariet..

Men jeg tænker at svampene i filter kassen nok ikke gør meget godt, er der et andet medie der er bedre at fylde denne med ?

Akvariet kommer til at bestå af ca 35kg LS, reefkeramik baggrund - de plader der kan købes og limes i med akvarie silikone, fint hvid sand i bunden og 2 stk 6095 til cirkulation, håber de 2 er nok..
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Juwels filter system

Indlæg af ole kekkonen »

Det skal nok blive godt,tænker du burde have plads til noget aktivkul hvis du skal have blødkoraller(allelopati),måske en lille fosfat reaktor som aquamedic kan blive nødvendig,en osmolator måske..og du kan altid putte makroalger bag dine sten i displayet og lave et lille refugium der,mange muligheder men biologien er altid den samme.
Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
13

Indlæg af Phycopat »

Har også et håb om at det skal blive godt. :)
Så aktivt kul på hele tiden ? Og det skal være i stedet for de svampe der ellers er at finde i filteret ?

Syntes at have læst om andre medier som der bliver brugt i sump, kan desværre bare ikke huske hvad der er eller hedder, skulle være noget der er porøst og have en stor overflade, - ved dog ikke om det evt vil hjælpe mig.. Derfor jeg spørger ;)

Vil have lavet noget med makroalger der er hæftet fast på nogle sten langs den ene side tænker jeg, dog nogle der ikke vokser alt for hurtigt..
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Indlæg af ole kekkonen »

Phycopat skrev: Så aktivt kul på hele tiden ? Og det skal være i stedet for de svampe der ellers er at finde i filteret ?
præcis,filtervat kan også være nyttig
Phycopat skrev: Syntes at have læst om andre medier som der bliver brugt i sump, kan desværre bare ikke huske hvad der er eller hedder, skulle være noget der er porøst og have en stor overflade
ja man kan sikkert ikke få nitrifikanter nok,men....... :oops:
Phycopat skrev: Vil have lavet noget med makroalger der er hæftet fast på nogle sten langs den ene side tænker jeg, dog nogle der ikke vokser alt for hurtigt..
halimeda er et godt bud,
men dem jeg havde poppet op overalt på bundlaget
Vedhæftede filer
halimeda.jpg
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Min erfaring med halimedia alger er at de kan vokse godt, og pludselig forsvinde, uden nogen logisk grund.
Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
13

Indlæg af Phycopat »

ole kekkonen skrev: ja man kan sikkert ikke få nitrifikanter nok,men....... :oops:
Den skal jeg muligvis lige have uddybet lidt ;)
Mener du at det ikke kan svare sig ?
ole kekkonen skrev: Halimeda er et godt bud,
men dem jeg havde poppet op overalt på bundlaget
Har kigget på nogle lignende, dog også i røde nuancer, fundet på en engelsk webshop, ved dog ikke hvor let de er at få fat i herhjemme..
Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
13

Indlæg af Phycopat »

Carsten skrev:Min erfaring med halimedia alger er at de kan vokse godt, og pludselig forsvinde, uden nogen logisk grund.
Okay, så længe de bare ikke overtager det hele, så går det nok hvis jeg skal have fat i dem igen..
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"