nogen der kan forklare ( ikke alt for teknisk

Lige nøjagtig hvad jeg efter knap to år med regelmæssig tilsætning har konstateret. Dette dokumenterer hvor vigtigt det er løbende at måle sine vandværdier.wondersurfer skrev:akvariet kan bruge meget og du kan tilsætte og tilsætte og ligepludselig er det som om det mæt og ikke skal ha mere i en periode
Det må være 10.000 kr spørgsmålet? Kører pt en RSR kur. Når kuren er overstået bliver det spændende at se om Ca og Mg, værdierne igen begynder at falde. Hvis det er tilfældet er det måske Cyanoen der er synderen? Angrebet er ikke voldsomt men der er dannet lokale nærmest 2 mm. tykke chokolade og grønlige filpudeagtige bevoksninger. 3 dage efter behandlingsstarten er "filtpuderene" ved at blive nedbrudt. Det er nu 3 år siden jeg foretog en lignende RSR kur.Carsten skrev:Spørgsmålet er så, hvorfor sker det?
Nå nu udvikler emnet sig fra at være om Magnesium til "smertens barnet" Cyano. Men det er vi jo også en del der ind imellem må slås med.wondersurfer skrev:severin : mellem dine 2 kure med rsr har du da ændret på cirkulationen i mellemtiden????
hvorfor jeg spørger er da jeg fik cyano og behandlede gjorde jeg intet derefter og fik efter 2-3 måneder igen cyano
Min Ozon tilsætning har været ens de sidste 6 år. Jeg tilsætter ozon på tirsdage og fredage.Killioten skrev:af hele den lange liste af tiltag du nævner kan jeg ikke finde ozon, men det brugte du måske allerede inden angrebet, eller har det ingen virkning på cyano