Lyn og torden
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
Lyn og torden
Lynet ramte lige mit hus her tidlig morgen.
Der lød et kæmpe bang og alt strømmen gik.
Fik tændt igen og så at mine dæksler til flere af stik kontakterne var blevet skudt af og lå på gulvet .
Har en del af de der trådløse stikkontaker med lednings frie afbrydere. De er alle døde nu. Eller de kan ikke slukke så lyset brænder alle steder.
Mit ene tv er dødt og lyset to steder oven på.
Jeg ved ik helt hvad jeg skal gøre med strømmen. Ville helst slukke nu hvor jeg skal køre hjemme fra men det har mit akvarie jo ik godt af
Der lød et kæmpe bang og alt strømmen gik.
Fik tændt igen og så at mine dæksler til flere af stik kontakterne var blevet skudt af og lå på gulvet .
Har en del af de der trådløse stikkontaker med lednings frie afbrydere. De er alle døde nu. Eller de kan ikke slukke så lyset brænder alle steder.
Mit ene tv er dødt og lyset to steder oven på.
Jeg ved ik helt hvad jeg skal gøre med strømmen. Ville helst slukke nu hvor jeg skal køre hjemme fra men det har mit akvarie jo ik godt af
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2011
Re: Lyn og torden
Jeg vil ikke være bange hpfi virker jo, går ud fra at det slog fra. Og så vil jeg ringe til min forsikring. Hvis det er kan du jo bare lukke ned for de grupper som akvariet ikke er på
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2016
Jeg synes fandme du er hårdt ramt lige for tiden..
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Hold da op du er heldig for tiden - beskudt fra alle retninger. Universet taler dig til Mikas!
Håber du fandt en god løsning.

Håber du fandt en god løsning.
Life is a beach and then you dive.
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Mit akvarie kører på den gruppe der hedder lys som er alt loft lys og stik kontakter . Det er desværre den eneste gruppe der er fejl på.
Jeg er altid uheldig, men tilgengæld er jeg heller ikke heldig i spil
Elektrikerne kommer kl 12 så må vi se hvor meget der skal skiftes og så kommer de og henter mit tv i morgen
Jeg er altid uheldig, men tilgengæld er jeg heller ikke heldig i spil

Elektrikerne kommer kl 12 så må vi se hvor meget der skal skiftes og så kommer de og henter mit tv i morgen

- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Forbistret uheld.
Når nu de kommer alligevel, så kunne du få lavet en separat gruppe til akvariet. Det har jeg, både på det gamle og det nye. Der er så et mere trægt relæ på der gør, at det ikke falder ud så hurtigt, som et hpfi-relæ. Har prøvet at al strøm i hele hytten gik, men akvariet stod og kørte som det eneste.
Erik
Når nu de kommer alligevel, så kunne du få lavet en separat gruppe til akvariet. Det har jeg, både på det gamle og det nye. Der er så et mere trægt relæ på der gør, at det ikke falder ud så hurtigt, som et hpfi-relæ. Har prøvet at al strøm i hele hytten gik, men akvariet stod og kørte som det eneste.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Har du en tillægsforsikring på elektronik? Det fik vi efter et lynnedslag i huset, hvor der røg modem, computer mm.
- Mikas
- Rev haj
- Reactions:
- 15
Jeg har heldigvis alle de tillægs forsikringen man ka vælge så er ret godt dækket ind. Det har heller ik lydt som om det bliver noget problem fra forsikringen. De har bare sagt jeg skal samle tingene sammen der ik virker så vil de hente dem i næste uge . De ting jeg ik kunne leve uden skulle jeg bare købe nyt af og ligge kvitteringerne til dem.nbd skrev:Har du en tillægsforsikring på elektronik? Det fik vi efter et lynnedslag i huset, hvor der røg modem, computer mm.
Min oplader til bilen røg også. Bilen sad heldigvis ikke til.
Min apple router og fansy kaffe maskine døde også plus en masse andre ting. Sjovt nok var der flere af tingene der virkede om morgenen men ikke da jeg havde været på arbejde :-/
Ind til videre så virker alt på akvariet heldigvis endnu.
Jeg har lige malet hegnet i sidste uge. Så i går aftes at det nu så sådan ud. Ved ik helt om det er lynet men ellers kan jeg ik lige se hvad der skulle få det til at se sådan ud

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2016
Hold da op,
Burde en lyn leder/ De der jord spyd som sidder udendørs ikke forhindre dette? Syns det lyder helt vildt!
Burde en lyn leder/ De der jord spyd som sidder udendørs ikke forhindre dette? Syns det lyder helt vildt!
- dan dj
- Kejser fisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5492 Vissenbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 5492 Vissenbjerg
Jord spyd er ikke en lyn leder. Men er beregnet til fejlstrøm.