Hejsa
Jeg har mulighed for at indstille min skummer, men jeg ved ikke hvornår den skummer bedst og har derfor brug for jeres hjælp.
I midten af koppen på skummeren er der et rør (ca. 13cm), hvor langt op skal skummet gå før den skummer bedst. Jeg har indstillet den så skummet kommer ca. 5cm op i røret, men hvad vil i andre anbefale??
Med venlig hilsen
Lord Mike
Indstilling af skummer
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Det vil sige, det er ikke et spørgsmål om hvor lagt op skummet skal gå i røret på koppen men et spørgsmål om skummets farve?
Det vand (affald) som ligger i koppen er brunt og ser ikke særlig lækkert ud. men skal skummet gå til kanten i røret på koppen.
Det skal siges at det er et nystartet akvarie som er i gang med at modne, og har kørt i ca. 4 dage med kun vand, bundlag samt levende sten.
Lord Mike
Det vand (affald) som ligger i koppen er brunt og ser ikke særlig lækkert ud. men skal skummet gå til kanten i røret på koppen.
Det skal siges at det er et nystartet akvarie som er i gang med at modne, og har kørt i ca. 4 dage med kun vand, bundlag samt levende sten.
Lord Mike
- Henrik
- Dværg kejser
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Danmark
Der er rigtigt, at det ikke er skummets højde i skummeren, men derimod vandstanden.
Det bliver nok lidt nemmere for dog at se når du får nogle flere affaldsstoffer i akvarier, så der er noget at skumme af.
Det som du viser på billedet er efter min mening ikke særlig brunt
Det skal være meget mørkere, eller kommer du til at tømme din skummerkop flere gange om dagen.
Lige et billede at farven fra min skummer:
Det bliver nok lidt nemmere for dog at se når du får nogle flere affaldsstoffer i akvarier, så der er noget at skumme af.
Det som du viser på billedet er efter min mening ikke særlig brunt
Det skal være meget mørkere, eller kommer du til at tømme din skummerkop flere gange om dagen.
Lige et billede at farven fra min skummer:
- Vedhæftede filer
-
- Skum1.jpg (28.35 KiB) Vist 990 gange