charlie saltvand skrev:Takker for inputs.
# Erik, ja tak

Dét der er udfordringen er at gennemføringer skal sidde på en krum flade = på undersiden af et rør med en diameter på 40 cm der står op = alge reaktor.
Ih altså, det med de acrylrør overså jeg. Tænkte du jo bare kunne bruge PVC, Men at det var dem der skulle forbindes smuttede i farten. Sorry.
Jeg kom dog i tanke om noget du måske kan bruge alligevel.
Min nuværende kalkreaktor er jo også diy. Og da jeg rensede den den anden dag, lagde jeg mærke til en forstærkning der er lavet, der hvor rørene går ind i acrylrøret. Det var en lille acrylplade der er bøjet så den følger reaktorrøret. Tror den sidder for at forstærke samlingen.
Allan der har lavet den fortalte, at han afspændte acrylen i ovnen for at forhindre den i at springe når han arbejdede med den.
Jeg har en ekstra reaktor og der kan jeg se, at på de følsomme områder limer han acryl/acryl. Først når det kommer ud i mere sikkert farvand, skiftes der til PVC. Om det er en tilfældighed ved jeg ikke, men det er lavet sådan på reserve reaktoren.
Der er ingen forstærkning på reserven, men det er der på den der er i drift. Måske for at give en større flade at lime på. Acrylen bliver jo dobbelt så tyk, der hvor røret går ind i reaktoren.
Thomas har en magen til og den står uden for sumpen, så det holder tæt, hvis det laves rigtigt.

- Et billede af samlingen. Acryl/acryl det første stykker, herefter PVC.
Erik