Godt tilbud på razor

Forum for generel snak omkring saltvand.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Godt tilbud på razor

Indlæg af Schwensen »

Da jeg selv er ved at undersøge markedet for lamper meget nøje, så er jeg faldet over dette tilbud, som jeg da lige synes skulle deles, hvis I nu står og mangler en ny lampe ligesom jeg :beer:

http://www.shop-meeresaquaristik.de/Bel ... _1137.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mchr
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
13
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2012

Re: Godt tilbud på razor

Indlæg af mchr »

Det er sgu en god pris må man sige, jeg har en razor over mit, men jeg synes de føles lidt gammeldags i forhold til farver og ydelse.

Rabatten er nok for at få ryddet lageret til den nye lampe:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Spændende. Havde slet ikke set deres nye lampe. De forsøger vist at gøre op med skyggeproblemet og onepoint-lightsource, som indtil nu har været LED-lampernes achilleshæl.
Desværre er den for stor til min cube :( ville ønske min cube var 60 x 60 x 60 istedet for de 50 x 50 x 50. Så havde jeg kørt T5 + LED combo. Men ingen T5 lamper i 50 cm størrelsen.
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Ja det var da nogle skarpe priser ... 2744kr for en razor 180w 15K ..
Morten
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11
Postnummer: 4700 Næstved

Indlæg af Mic4700 »

Syntes stadig det for dyrt for de M.Razor lamper , byggekvaliteten er for ringe , samt for mange rep. Af blæsere, print, cluster blå kanal. , bare inden for de første par år , jeg skal personligt aldrig have dem igen , der er andre mærker der gør det bedre i den prisklasse M.Razor ligger i.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Mic4700 skrev:Syntes stadig det for dyrt for de M.Razor lamper , byggekvaliteten er for ringe , samt for mange rep. Af blæsere, print, cluster blå kanal. , bare inden for de første par år , jeg skal personligt aldrig have dem igen , der er andre mærker der gør det bedre i den prisklasse M.Razor ligger i.
Jeg har en hel stribe af dem, og vil sige, at efter de er blevet repareret på garantien har der ikke været nogle udfald.

uden at ville kalde til "religionskrig" hvilken lampe ville du så vælge?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard

Indlæg af MoG »

Du har helt ret Michael.. Det er ikke toppen af poppen, rent kvalitetsmæssigt! Men, dem jeg har haft, har jeg (som du ved) været ganske glad for. Og så er de simple! Hvilket jeg synes vældig godt om.. Alt det indstillings-halløj som der er på eks. Ecotech og Pacific Sun osv., er kun et irritationsmoment for mig! :hehe:

Jeg har ikke haft nogen ekstraudgifter på dem da jeg havde dem. Da blæserne røg, så fik jeg nogle nye u/b og kunne selv skifte dem. Reservedelene er som oftest lagervarer, så lampen ikke skal undværes. Da blæserne røg i mine ecotech radion gen. 1, måtte de til Tyskland i en evighed og sendes på skift :rolleyes: ..
Morten
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
8
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2017

Indlæg af kalmar »

Jeg syntes også man får rigtig meget for pengene. Har selv 3 af dem.
Især med tilbuddene i Tyskland får man virkelig noget for pengene. Ville gerne høre hvilke lamper som gør det bedre i denne prisklasse..
Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Mic4700 »

Schwensen skrev:Spændende. Havde slet ikke set deres nye lampe. De forsøger vist at gøre op med skyggeproblemet og onepoint-lightsource, som indtil nu har været LED-lampernes achilleshæl.
Desværre er den for stor til min cube :( ville ønske min cube var 60 x 60 x 60 istedet for de 50 x 50 x 50. Så havde jeg kørt T5 + LED combo. Men ingen T5 lamper i 50 cm størrelsen.
Denne Vertex lampe ville passe fint over din Cube på 50*50 , den er godt nok brugt , men super kvalitet for pengene. :GO
http://www.ebay.de/itm/LED-Beleuchtung- ... SwONBZFdru" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
11

Indlæg af Mic4700 »

Carsten skrev:
Mic4700 skrev:Syntes stadig det for dyrt for de M.Razor lamper , byggekvaliteten er for ringe , samt for mange rep. Af blæsere, print, cluster blå kanal. , bare inden for de første par år , jeg skal personligt aldrig have dem igen , der er andre mærker der gør det bedre i den prisklasse M.Razor ligger i.
Jeg har en hel stribe af dem, og vil sige, at efter de er blevet repareret på garantien har der ikke været nogle udfald.

F.eks Ai. Hydra 26Hd.
http://www.aquafair.de/product_info.php ... ts_id/4858" onclick="window.open(this.href);return false;
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Mic4700 skrev:
Carsten skrev:

F.eks Ai. Hydra 26Hd.
http://www.aquafair.de/product_info.php ... ts_id/4858" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er også en lampe jeg har kigget meget på, men mit helt store issue ift. led lamper er, at jeg kun kan have én hængende. Mit lys vil derfor kun komme fra et punkt, og der vil blive dannet skygge til følge. Rigtig mange er begyndt at ytre sine erfaringer omkring led-lampernes store problem omkring lysfordelingen. Ikke mængden af lys, men fordelingen af den. Mange er begyndt at gå henimod kombi mellem t5 og led eller simpelthen taget skridtet "tilbage" til HQI af den årsag.

Hvis jeg kunne vælge frit uden økonomiske kvaler, så havde jeg nuppet en mitras til min cube.
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

Mic4700 skrev:
Carsten skrev:

F.eks Ai. Hydra 26Hd.
Tjoe.. Ca. samme pris, men du sammenligner en 90W med en 180Wlampe. :beer:
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

Jeg har svært ved at se hvor man får mere lys for pengene end ved Razor, at jeg så syntes kvaliteten på dem er lidt for dårlig er en anden sag.

Men snakker vi rent lys output vs kr, så tror jeg ikke der er noget der slår razor inden for led verden.

lad os håbe deres nye model har fået alle børnesygdommene fjernet :)
Senest rettet af StarF søn 23. jul 2017 09:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Indlæg af chrislolk »

Schwensen skrev: Det er også en lampe jeg har kigget meget på, men mit helt store issue ift. led lamper er, at jeg kun kan have én hængende. Mit lys vil derfor kun komme fra et punkt, og der vil blive dannet skygge til følge. Rigtig mange er begyndt at ytre sine erfaringer omkring led-lampernes store problem omkring lysfordelingen. Ikke mængden af lys, men fordelingen af den. Mange er begyndt at gå henimod kombi mellem t5 og led eller simpelthen taget skridtet "tilbage" til HQI af den årsag.

Hvis jeg kunne vælge frit uden økonomiske kvaler, så havde jeg nuppet en mitras til min cube.
Forstår heller ikke, hvorfor producenterne insisterer på at placerer LED'erne i clusters. Det ville give meget mere mening at fordele 120w på 200-300 LED'er på et større areal. Så ville man undgå skygger og få et lys, der ville minde meget mere om T5.
Men det er nok mere kost-effektivt at lave clusters.
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

chrislolk skrev:
Schwensen skrev: Det er også en lampe jeg har kigget meget på, men mit helt store issue ift. led lamper er, at jeg kun kan have én hængende. Mit lys vil derfor kun komme fra et punkt, og der vil blive dannet skygge til følge. Rigtig mange er begyndt at ytre sine erfaringer omkring led-lampernes store problem omkring lysfordelingen. Ikke mængden af lys, men fordelingen af den. Mange er begyndt at gå henimod kombi mellem t5 og led eller simpelthen taget skridtet "tilbage" til HQI af den årsag.

Forstår heller ikke, hvorfor producenterne insisterer på at placerer LED'erne i clusters. Det ville give meget mere mening at fordele 120w på 200-300 LED'er på et større areal. Så ville man undgå skygger og få et lys, der ville minde meget mere om T5.
Men det er nok mere kost-effektivt at lave clusters.
Du er nød til at placere leds i clusters for at få blandet alle de forskelige lys farver. Hvis du bare spreder dem ud over det hele, skal du bruge mange flere leds, hvis lyset skal være ens. GHL Metris lyset minder mere om t5 lys, end mange af de andre led lamper jeg har set, og der sidder leds i 6 clusters, som spreder lyset ret godt via deres specielle lys reflector.
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af PederP »

Ja de tidlige lamper, hvor dioderne var spredt på et panel, i stedet for i cluster, havde mere "disko effekt" i baljen.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Jeg var også ret glad for mine mitras lamper dengang jeg havde dem på mit 546 liters akvarium.

Når nu vi har taget hul på denne debat, er der så nogen, som reelt oplever skyppeproblematikken med led lys? Giver det skygge i SPS-korallerne, som giver dem hvide område med større risiko for stn?
Eventuelt nogen som har skiftet fra led til hqi/t5/kombi, som oplever bedre farver og vækst ?
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af PederP »

StarF skrev:Jeg har svært ved at se hvor man får mere lys for pengene end ved Razor, at jeg så syntes kvaliteten på dem er lidt for dårlig er en anden sag.

Men snakker vi rent lys output vs kr, så tror jeg ikke der er noget der slår razor inden for led verden.

lad os håbe deres nye model har fået alle børnesygdommene fjernet :)
Det er nemlig lige det.. :)

Enig i at man vælger Razor for prisen. Skulle jeg skifte de 3 razor ud med f.eks kessil, så skulle jeg bruge 6 stk. Så det er 11.000 kontra 22.000.
Og så skal lampens clustere passe lidt til baljen. Skulle jeg have GHL (og det ville jeg gerne), skulle jeg nok bruge 4 stk. for ikke at få for mange skygger af søjlerne.. 30.000 :?

Ja, jeg har lavet en del fix på maxspect lamperne de 5 år de har kørt. Men det har ikke været dyrt, og noget simpelt hutigt hjemmefix, så de har aldrig haft en sygedag fra baljen. Det ville self. være fedest at være fri for, men min timeløn for den smule arbejde er fristende høj.. :beer:
Jeg drømmer om at skifte, men man kan nu få et par fede koraller for 20-30.000 8)
Senest rettet af PederP søn 23. jul 2017 10:12, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Schwensen skrev:Jeg var også ret glad for mine mitras lamper dengang jeg havde dem på mit 546 liters akvarium.

Når nu vi har taget hul på denne debat, er der så nogen, som reelt oplever skyppeproblematikken med led lys? Giver det skygge i SPS-korallerne, som giver dem hvide område med større risiko for stn?
Eventuelt nogen som har skiftet fra led til hqi/t5/kombi, som oplever bedre farver og vækst ?
Jeg oplever ikke de store skygge problemer med mine Mitras enheder. Det er klart der nok er mindre skygge med t5 lys, men kontra en hqi, så kan jeg ikke se hvorfor der skulle være mere skygge med mine Mitras, da den altså virkelig spreder lyset godt ud.

Skygge problemer afhænger jo også af hvordan man placere ting. osv.
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
8

Indlæg af kalmar »

PederP skrev: Det er nemlig lige det.. :)

Enig i at man vælger Razor for prisen. Skulle jeg skifte de 3 razor ud med f.eks kessil, så skulle jeg bruge 6 stk. Så det er 11.000 kontra 22.000.
Og så skal lampens clustere passe lidt til baljen. Skulle jeg have GHL (og det ville jeg gerne), skulle jeg nok bruge 4 stk. for ikke at få for mange skygger af søjlerne.. 30.000 :?
Ja, jeg har lavet en del fix på maxspect lamperne de 5 år de har kørt. Men det har ikke været dyrt, og noget simpelt hutigt hjemmefix, så de har aldrig haft en sygedag fra baljen. Det ville self. være fedest at være fri for, men min timeløn for den smule arbejde er fristende høj.. :beer:
Jeg drømmer om at skifte, men man kan nu få et par fede koraller for 20-30.000 8)
Lige præcis! :beer:
Lars
Red Sea Reefer 350, Razor R420R 300W 16K, Red Dragon Mini 2500, Tunze cirkulation, BK180 skummer, GHL Profilux 3.1ex, GHL Doser 2
Brugeravatar
chrislolk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 5750 Ringe
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Ringe

Indlæg af chrislolk »

Man kan skam sagtens designe en lampe, hvor der ikke er diskoeffekt og samtidigt undgå clusters. Der findes en lampe (italiensk, mener jeg), som har 100-vis af LED'er spredt over hele overfladen - den giver et meget flot lys. Man kan samtidigt diskutere om det virke er nødvendigt med LED'er i alle regnbuens farver.
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af PederP »

chrislolk skrev:Man kan skam sagtens designe en lampe, hvor der ikke er diskoeffekt og samtidigt undgå clusters. Der findes en lampe (italiensk, mener jeg), som har 100-vis af LED'er spredt over hele overfladen - den giver et meget flot lys. Man kan samtidigt diskutere om det virke er nødvendigt med LED'er i alle regnbuens farver.
Det er også den vej de går med Philips lampen: https://reefbuilders.com/2016/09/19/phi ... pressions/" onclick="window.open(this.href);return false;

I øvrigt en spændene lampe (for dem med lampekasse)
Brugeravatar
kalmar
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
8

Indlæg af kalmar »

Og Maxspect er også på vej med deres løsning på dette problem.
https://reefbuilders.com/2017/05/04/max ... curve-led/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

StarF skrev:
Schwensen skrev:Jeg var også ret glad for mine mitras lamper dengang jeg havde dem på mit 546 liters akvarium.

Jeg oplever ikke de store skygge problemer med mine Mitras enheder. Det er klart der nok er mindre skygge med t5 lys, men kontra en hqi, så kan jeg ikke se hvorfor der skulle være mere skygge med mine Mitras, da den altså virkelig spreder lyset godt ud.

Lige præcis mitras har jo også flere outputenheder/clusters, hvorfor de for mig er at foretrække.

Hqi sender lys for en langt større "overflade" og ned i baljen. Hvis du var en koral og kiggede op i lampen, så ville du se selve pæren og alle reflektionerne i reflektoren, fordi pæren sender lys i alle retninger, som sendes retur i akvariet ved hjælp af reflektoren. Dette giver lys ned i akvariet fra mange forskellige vinkler. Led sender kun nedad, og der kommer derfor kun lys fra ét punkt, som dermed danner mere skygge.
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af StarF »

Schwensen skrev:
StarF skrev:

Lige præcis mitras har jo også flere outputenheder/clusters, hvorfor de for mig er at foretrække.

Hqi sender lys for en langt større "overflade" og ned i baljen. Hvis du var en koral og kiggede op i lampen, så ville du se selve pæren og alle reflektionerne i reflektoren, fordi pæren sender lys i alle retninger, som sendes retur i akvariet ved hjælp af reflektoren. Dette giver lys ned i akvariet fra mange forskellige vinkler. Led sender kun nedad, og der kommer derfor kun lys fra ét punkt, som dermed danner mere skygge.
Hqi er stadig punkt belysning, selv om man med gode reflector kan opnå god spredning, så er der stadig mere lys midt på punktet hvor det er pæren der lyser.
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse

Indlæg af den_ »

Har selv Maxspect, aldrig haft problemer med den der er kunne skiftet dele på den i forbindelse med upgrade af optisk og sidst til 15k led pads mener kun det kostede 550 kr til en 160w som nu er 180w.
men det hjælper jo ikke dig videre

Ved ikke om lampe kasse er know go, for vil et 24w ikke kunne være på tværs også evt 2 af de små fra hydra.
Kassen vil vel også kunne være lidt længere i dybde ikke meget selvfølglig 2-5 cm kan måske hjælpe lidt.
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

StarF skrev:
Schwensen skrev:
StarF skrev:

Hqi er stadig punkt belysning, selv om man med gode reflector kan opnå god spredning, så er der stadig mere lys midt på punktet hvor det er pæren der lyser.
Jeg er overhovedet ikke uenig i at lyset er kraftigere i midten. Jeg er heller ikke uenig i, at spredningen ud over et areal med led kan være/er lige så god som på hqi. Forskellen er bare vinklen på lyset, hvor led-lys kun kommer fra ét punkt, der giver hqi'en mulighed for reflektioner, og dermed lys fra forskellige vinkler.
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af PederP »

Schwensen skrev:
StarF skrev:
Schwensen skrev:
StarF skrev:

Hqi sender lys for en langt større "overflade" og ned i baljen. Hvis du var en koral og kiggede op i lampen, så ville du se selve pæren og alle reflektionerne i reflektoren, fordi pæren sender lys i alle retninger, som sendes retur i akvariet ved hjælp af reflektoren. Dette giver lys ned i akvariet fra mange forskellige vinkler. Led sender kun nedad, og der kommer derfhttp://www.vedur.is/skjalftar-og-eldgos/jardsk ... sjokull/or" onclick="window.open(this.href);return false; kun lys fra ét punkt, som dermed danner mere skygge.
Jeg er overhovedet ikke uenig i at lyset er kraftigere i midten. Jeg er heller ikke uenig i, at spredningen ud over et areal med led kan være/er lige så god som på hqi. Forskellen er bare vinklen på lyset, hvor led-lys kun kommer fra ét punkt, der giver hqi'en mulighed for reflektioner, og dermed lys fra forskellige vinkler.
Der er Philips lidt spændene med det "matte" dækglas, der afbøjer lys i alle vinkler. :y
Spredningen får pænt ros i ensenere anmeldelse: https://reefbuilders.com/2016/11/25/phi ... -counting/" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

Indlæg af dyne »

Ja men pænt dyr