Og jo den kører da fint i akvariet - den tager bare vandet ind i bunden og ikke i overfladen på trods af det "smarte" lille overløb den har

Har prøvet ALT, sat den længere op i overfladen, længere ned, har en pumpe der blæser imod den, har justeret luftindtag, har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om. Men der er nu kommet overfladefilm - kun lige omkring skummeren da jeg har en pumpe til at blæse det væk i resten af akvariet.
Hvad gør jeg lige? Hvorfor filen virker den ikke? Har haft den skilt ad og den er 100% som den skal være indvendigt. Hvis man smider lidt flagfoder ned i overfladen så ser man hvor fint alle stykkerne lige smutter udenom når de når hen til skummerens "overløb".
Har søgt her på forummet, men læser gang på gang at denne skummer fint tager overfladen så der ikke kommer film - det er jeg nu begyndt at tvivle kraftigt på kan passe

Er der nogen der har forslag til hvorfor den ikke virker - den er helt ny så gider jo helst ikke skifte den ud efter kun 3 dages brug! Den skummer desuden fint, men den tager altså kun skidt den fanger ind via bunden af skummeren og det er vel for f.... ikke det der er pointen med den???!