For jeg havde tænkt på at købe en af de lamper her, men så skal tværpinden næsten tages af for at den ikke er i vejen.
Ellers så tror jeg bare at jeg køber T5 lys. http://cgi.ebay.co.uk/Real-light-Halide ... 0089246478
Altså den øverste behøver du jo ikke tage den af det lyset vil lyse fra begge sider og ikke over . tror jeg da . ved ikke om det er muligt at tage den af . andre akvarier klarer sig jo uden, men ved ikke om de er bygget anderledes
Nu ved jeg ikke hvad akvariestørrelse der er tale om, men akvariet vil mere eller mindre komme til at bule ud i front og bagrude, hvis du piller den af.
Ja, så må den nok blive siddende.
Ja, jeg har godt set at det er muligt at købe med 2 x 150w HQI. Men ikke nok med at den er dyrere i indkøb, så er den jo også næsten dobbelt så dyr i drift...
Hvis du piller tværstiveren af, så ryger din for/bagrude højst sandsyntligt, men hvis du vil have den af, så lim en bred glasstrimmel fast på for og bagrude, det giver samtidig en bedre stabilitet, da ruden så er støtte hele vejen
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever. Jacques Cousteau
Jeg har ikke lavet en direkte beregning af, hvad det koster at ha dem kørende... Tror det er smartest at lade være Jeg har bare sat mit budget højt nok til at kunne bære en elregning, hvor mine hqi'er er tændt ca 10 timer i døgnet. Jeg har efterhånden hældt så mange penge i det akvarie, at jeg synes det ville være dumt at spare dér...
Jeg tror også at jeg bestiller en 4 x 39 w lampe. Selv om at det jo er det samme som 1 x 150 w HQI + lidt ekstra. Men det passer ikke til akvariet, og så er der jo ikke noget at gøre ved det
Kender en der skiftede midtersprossen ud med en tynd stålwire. Wiren var låst med en lille wirelås i hver ende. Det stjæler stort set intet lys...
Nicolaj
Hr. C skrev:Kender en der skiftede midtersprossen ud med en tynd stålwire. Wiren var låst med en lille wirelås i hver ende. Det stjæler stort set intet lys...
Nicolaj