Valg af cirkulation - Jebao, Sicce, Tunze, Aqualight?
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6971 Spjald
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: VESTJYLLAND
Valg af cirkulation - Jebao, Sicce, Tunze, Aqualight?
Er der nogen der kender til nogen af de her cirkulationspumper der evt. kan give et besyv vedr. støj og holdbarhed?
Er i tvivl hvad jeg skal vælge til et 240L, der er 120 cm langt.
Har kig på disse:
Aqualight Easy Stream WM-05
Jebao Sw-2
Sicce Voyager 2
Tunze 6045
Vil selvfølgelig gerne have de mest lydløse pumper, men er der andet ved nogen af dem der bør tages med i overvejelserne?
Er i tvivl hvad jeg skal vælge til et 240L, der er 120 cm langt.
Har kig på disse:
Aqualight Easy Stream WM-05
Jebao Sw-2
Sicce Voyager 2
Tunze 6045
Vil selvfølgelig gerne have de mest lydløse pumper, men er der andet ved nogen af dem der bør tages med i overvejelserne?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Valg af cirkulation - Jebao, Sicce, Tunze, Aqualight?
Hvad Med http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=83931" onclick="window.open(this.href);return false;
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Jeg ville gå efter Tunze, helt klart. Jeg har selv lige købt 4 til min to fragtanke på ca 300L/stk.
Jeg er dog gået et step op, til Tunze 6055. Der er en controller med så man kan styre, hvor meget flow de skal give.
De er lidt dyrere end en 6045, som også er en udmærket pumpe. Den kan dog ikke reguleres, hvilket jeg synes taler negativt for den.
Jeg har flere 6045 og det er lidt irriterende at det er enten fuldt blæs eller intet.
Tunze er et godt gennemprøvet produkt og det virker. De larmer heller ikke ret meget.
Erik
Jeg er dog gået et step op, til Tunze 6055. Der er en controller med så man kan styre, hvor meget flow de skal give.
De er lidt dyrere end en 6045, som også er en udmærket pumpe. Den kan dog ikke reguleres, hvilket jeg synes taler negativt for den.
Jeg har flere 6045 og det er lidt irriterende at det er enten fuldt blæs eller intet.
Tunze er et godt gennemprøvet produkt og det virker. De larmer heller ikke ret meget.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Ole - Jeg har godt kigget lidt på den, men er meget i tvivl. Har du selv erfaring med den?
Erik - Jeg er i tvivl efter at have læst om Tunze pumperne her på forummet, synes der er mange der synes de støjer lidt mere end så mange andre. Det er selvfølgelig det mærke der er mest kendt. Har 6045 ikke flow control? Men det har måske ikke noget med styrken at gøre..?
Erik - Jeg er i tvivl efter at have læst om Tunze pumperne her på forummet, synes der er mange der synes de støjer lidt mere end så mange andre. Det er selvfølgelig det mærke der er mest kendt. Har 6045 ikke flow control? Men det har måske ikke noget med styrken at gøre..?
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7800 Skive
- Saltvand siden?: 2012
jeg kører 2x jebao sw8 med wifi.. de kører med 60-80% og er meget lydsvage ift. andre variable pumper jeg har prøvet.. den måde jeg kan indstille dem oå via wifi giver mulighed for et utroligt varigeret flow
Mit 500 liters system: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=81622
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
6045 har ikke elektronisk controller. Den har et spjæld som man manuelt kan bruge til at regulere.rozzzna skrev:Ole - Jeg har godt kigget lidt på den, men er meget i tvivl. Har du selv erfaring med den?
https://www.tunze.com/fileadmin/images/ ... 45.000.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har tre af dem og de kører alle bare for fuldt skrald.
6055 giver 1000L mere (5.500), men kan skrues ned via controlleren. Den er jeg mest glad for til små/mindre akvarier.
https://www.tunze.com/CN/en/products/de ... D=6055.000" onclick="window.open(this.href);return false;
Den fylder det samme som 6045, men har en controller med. Jeg har en der kører i dt nu og 4 der skal i de nye fragtanke.
Om de larmer for meget er meget subjektivt. Jeg synes ikke de larmer, men andre kan føle at det er for meget.
Det som tæller for mig er, at de er ligesom en traktor - de kører bare, er nemme at servicere og man kan altid få stumper til dem.
Jeg har prøvet Jebao og er ikke vild med dem. Igen er det subjektivt og bare min mening.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- Kasper j.
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 2007
Et par tunze 6095 er også et godt valg og de kan tit findes brugt herinde til en god pris.
Mit 216 liters Cube viewtopic.php?f=92&t=60170&p=579161#p579161
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg er enig med ErikErik - Jeg er i tvivl efter at have læst om Tunze pumperne her på forummet, synes der er mange der synes de støjer lidt mere end så mange andre. Det er selvfølgelig det mærke der er mest kendt. Har 6045 ikke flow control? Men det har måske ikke noget med styrken at gøre..?

Ellers synes jeg, at du skal kigge på Tunze 6045's "broder", nemlig Tunze 6040, her https://www.tunze.com/DE/en/catalogue/k ... oxunter063" onclick="window.open(this.href);return false;. Den fylder ikke meget, og har også et super flow, og der følger en controller med til, som ved Tunze 6055, så der kan sættes 3 pumper sammen vha. en y-adapter, som kan købes billigt ved siden af

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- rozzzna
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
Ok tak for svarene, jeg prøver at kigge lidt på dem så