saltvand uden fisk
- K.E
- Dragefisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
saltvand uden fisk
Dagens dumme spørgsmål...
Jeg går engtligt og er lidt træt af mine fisk, så jeg overvejer at sælge dem, og så køre akv. vidre kun med koraller og div. hvirvelløse dyr...
Er dette dømt til at mislykkes i længden, tænker mere på, at fiskene leverer en del nærringsstoffer til nogle koraller, vil det være muligt at holde alger i bund...
Sagt på en anden måde kan det lade sig gøre at køre et akv. kun med koraller og andre hvirvelløse dyr, uden fisk i nogen afskygning??
Jeg går engtligt og er lidt træt af mine fisk, så jeg overvejer at sælge dem, og så køre akv. vidre kun med koraller og div. hvirvelløse dyr...
Er dette dømt til at mislykkes i længden, tænker mere på, at fiskene leverer en del nærringsstoffer til nogle koraller, vil det være muligt at holde alger i bund...
Sagt på en anden måde kan det lade sig gøre at køre et akv. kun med koraller og andre hvirvelløse dyr, uden fisk i nogen afskygning??
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Jacques Cousteau
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
- K.E
- Dragefisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Jo, det bliver da lidt kedeligt at se på, men jeg har efterhånden fået så travlt, at jeg egentligt kun er hjemme for at fodre, og vil derfor gerne have dyr i akv. der ikke er så afhængig af en.
Men tak for inputs..
Men tak for inputs..
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Jacques Cousteau
- Henrik_skb
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8660 Skanderborg
- UrbanSage
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: South Dakota
- Kontakt:
Hvorfor hvad?
Hvorfor jeg ville fodre med phyto og rotifers?
Fordi zooplankton spiser phytoplankton. Koraller spiser zooplankton. (nogle koraller saa som gorgonia spiser ogsaa phytoplankton).
Koraller faar en masse naering hvad vandet naar der er fisk i akvariet. Hvis du tager fiskene ud nedsaetter du maengden af naering.
Der er meget faa koraller der kan overleve udelukende af energi fra zooanthellae.
Hvorfor jeg ville fodre med phyto og rotifers?
Fordi zooplankton spiser phytoplankton. Koraller spiser zooplankton. (nogle koraller saa som gorgonia spiser ogsaa phytoplankton).
Koraller faar en masse naering hvad vandet naar der er fisk i akvariet. Hvis du tager fiskene ud nedsaetter du maengden af naering.
Der er meget faa koraller der kan overleve udelukende af energi fra zooanthellae.

- flemmiov
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 1999
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
K.E skrev:Jo, det bliver da lidt kedeligt at se på, men jeg har efterhånden fået så travlt, at jeg egentligt kun er hjemme for at fodre, og vil derfor gerne have dyr i akv. der ikke er så afhængig af en.
Men tak for inputs..
Du må ud og anskaffe dig en foderautomat, har selv eheims, til ferie fodring osv., de andre har ret i at det vil blive kedeligt at se på, uden fisk...
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Hilsen Flemming.