Har fulgt med på sidelinien i et pænt stykke tid, og har løbende erhvervet mig "småting" til akvariet, jeg endnu ikke havde. Men NU skulle det endelig være, og besluttede mig at springe ud i det og starte egen balje op. Valget er faldet på en Innovative Marine Nuvo Fusion 30L, simpelthen pga "panoramaudsigten".
Startede for 2 1/2 uges tid siden, og har fået brunalger, som dog synes at være på retræte allerede....?

Af lys har jeg en Maxspect Razor 160W med 120 graders linser i de yderste clusters.
Skummer: IM Ghost
Cirkulation: IM Spinstreams, men kigger efter supplement.
Varmelegeme: Aquael 100W
Pumpen er den, der fulgte med akvariet, mener den er på 476 gph.
Af mediabaskets har jeg stockversionen i lige nu, men har tilkøb filtersocks og customcaddy til senere brug. Har 9kg Caribsea som bundlag, og X antal kg levende sten (eller det var de indtil jeg blandende salt og vandet, direkte i akvariet (desværre måtte mange pods lade livet i kontakten med ferskvandet

Fik nogle må snegle med, da jeg hentede ls, og de lever stadig.
Derudover har jeg et 4-trins osmoseanlæg med boosterpumpe. Og et refraktometer. Har endnu ikke testet vandet for nitrat og nitrit (og ammoniak og fosfat?), men dette vil jeg begynde at gøre om en 2 ugers tid, skal dog lige have investeret i disse først.
Lidt billeder følger (når jeg lige har luret hvordan på iPaden...) og konstruktiv kritik modtages med kyshånd