Et billed sakset fra nettet
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Et billed sakset fra nettet
En millepora vokser på en gorgonia
http://padens.com/Florida_Diving/pages/ ... %20fan.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://padens.com/Florida_Diving/pages/ ... %20fan.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Et billed sakset fra nettet
Spændende billede. Også underligt at gongonien har en meget kraftig farve lige omkring kontaktfladen med Milliporaen
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Rigtig mange G. ventalina i Caribien lider af sygdommen Aspergillose. En overfølsomhedsreaktion mod en slags skimmelsvamp, som får vævet til at blive ektremt lilla omkring de ramte områder. Sygdommen opstår hvis korallens imunforsvar er lavt og ved stress. Det kan der jo være mange årsaget til. Det kan sagtens skyldes at den berører en anden koral, men det kan også skyldes tusind andre ting, så det kan måske tænkes området har været dødt inden den anden koral slog sig ned
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Og at ovennævnte lidelse direkte skyldes Acropora'ens vækst i det pågældende område.PoulD skrev:Rigtig mange G. ventalina i Caribien lider af sygdommen Aspergillose. En overfølsomhedsreaktion mod en slags skimmelsvamp, som får vævet til at blive ektremt lilla omkring de ramte områder. Sygdommen opstår hvis korallens imunforsvar er lavt og ved stress. Det kan der jo være mange årsaget til. Det kan sagtens skyldes at den berører en anden koral, men det kan også skyldes tusind andre ting, så det kan måske tænkes området har været dødt inden den anden koral slog sig ned
Jeg mindes dog at have læst på et tidspunkt at stenkoral polypper i det spæde larvestadie er i stand til at slå sig ned på blandt andet gorgonier grundet manglende kraftigt slimlag til at afvise disse..
Hvor dælen var det jeg læste det?

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2300 København S
- Saltvand siden?: 2016
Jeg har lige været i Belize for at dykke og så en del eksempler på ovenstående. Både væksten af acroporaen som I fortæller det er og "misfarvningen". Var hamrende interessant at se, uden at jeg havde nogen ide om hvad jeg kiggede på. Fedt med lidt forklaring på det - og åbenbart ikke et sundhedstegn...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Der er ikke en millepora acropora nok nærmere en millepora alcicornis aka fire coral
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Yep, Acropora milepora findes slet ikke i den del af verden. Tror kun der findes 2 meget lidt farverige Acropora arter i hele Caribien (A. palmata og A. cervicornis) - og der er langt imellem dem 
Jeg havde for en måneds tid siden en del dyk på ganske strømfyldte rev ved Cozumel samt et par stykker ved Playa del Carmen og Akumal. Jeg tror faktisk ikke jeg så én eneste Acropora.

Jeg havde for en måneds tid siden en del dyk på ganske strømfyldte rev ved Cozumel samt et par stykker ved Playa del Carmen og Akumal. Jeg tror faktisk ikke jeg så én eneste Acropora.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Sjovt jeg også tænkte på acropora cervicornis,den er fredet nu
Wiki Siger den vokser 10-20cm om året,det skal nok stemme meget overens med den her video
" onclick="window.open(this.href);return false;
Wiki Siger den vokser 10-20cm om året,det skal nok stemme meget overens med den her video
" onclick="window.open(this.href);return false;
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Okay.. Der ramte jeg egentlig kun forholdsvis ret meget ved siden af 

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200