Sand søstjerne
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Strøby egede
Sand søstjerne
Kan en sandsøstjerne få afkom uden en af modsatte køn?
Jeg har nemlig en sandsøstjerne som jeg har haft et års tid. Men nu er der dukket en mini udgave af den op i baljen? Nogen der har prøvet det ?
Jeg har nemlig en sandsøstjerne som jeg har haft et års tid. Men nu er der dukket en mini udgave af den op i baljen? Nogen der har prøvet det ?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Birkefeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Sand søstjerne
Det er da en sjov oplevelse.
Ved ikke om de kan formere sig uden partner. Men fik en tanke, at det kan evt også have været en hitchiker, der fulgte med en ny koral på et tidspunkt.

Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
- bima
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: 9800 Hjørring
Det er bare alm Asterinaer ser det ud til.
Tror ikke den har noget med din sandsøstjerne at gøre.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Alle søstjerner kan reproducere aseksuelt. Enkelte arter, heriblandt vist også Astropecten polyacanthus, kan klone sig fra selv mindre fragmenter. Men med mindre du ikke ser den så ofte, ville du vel have lagt mærke til hvis den i en periode havde manglet et stykke af en arm.
[video][/video]
[video][/video]
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det var også min første tanke. Men jeg syntes altså at den har nogle længere stænger i forhold til de andre "stor" asterinaer jeg har (men det ville jo være det logiske svar) der er mere klumpede. Men jeg må se når den bliver lidt større, om den hopper i sandet.bima skrev:Det er bare alm Asterinaer ser det ud til.
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Hvor stor er den? Asterina bliver sjældent større end 15 mm
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
PoulD skrev:Alle søstjerner kan reproducere aseksuelt. Enkelte arter, heriblandt vist også Astropecten polyacanthus, kan klone sig fra selv mindre fragmenter. Men med mindre du ikke ser den så ofte, ville du vel have lagt mærke til hvis den i en periode havde manglet et stykke af en arm.
[video][/video]
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Kan du ikke lige hive den op og tage et par gode billeder af den?ttkthomsen skrev:Det var også min første tanke. Men jeg syntes altså at den har nogle længere stænger i forhold til de andre "stor" asterinaer jeg har (men det ville jo være det logiske svar) der er mere klumpede. Men jeg må se når den bliver lidt større, om den hopper i sandet.bima skrev:Det er bare alm Asterinaer ser det ud til.
Overside, underside og gerne så tæt som muligt - Samt størrelse.
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det lyder godt nok kedeligt, det der aseksueltttkthomsen skrev:PoulD skrev:Alle søstjerner kan reproducere aseksuelt. Enkelte arter, heriblandt vist også Astropecten polyacanthus, kan klone sig fra selv mindre fragmenter. Men med mindre du ikke ser den så ofte, ville du vel have lagt mærke til hvis den i en periode havde manglet et stykke af en arm.
[video][/video]

-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jo jeg skal forsøgeHan$en skrev:Kan du ikke lige hive den op og tage et par gode billeder af den?ttkthomsen skrev:Det var også min første tanke. Men jeg syntes altså at den har nogle længere stænger i forhold til de andre "stor" asterinaer jeg har (men det ville jo være det logiske svar) der er mere klumpede. Men jeg må se når den bliver lidt større, om den hopper i sandet.bima skrev:Det er bare alm Asterinaer ser det ud til.
Overside, underside og gerne så tæt som muligt - Samt størrelse.