Jeg har en doseringsmaskine med tre kanaler og vil gerne dosere igen. MEN..... Er balling light nemmest og billigst, eller er der et bedre alternativ.
Jeg har været ved at kaste håndklædet i ringen igen da mine lightning maroons tager livet af hinanden (og mig). Så magter snart ikke akvarie i stuen og klovneri i kælderen. MEN, nu får det lige et sidste skud. Så kom ud af busken og hjælp en akvarist i nød.
Balling er ikke så dyrt johan og behøver ikke være så besværligt bare køb 5liter færdig blandet af hver
Ellers kan du købe core 7 fra triton der skal der dosers mindre af
180x70x65 2xgyre 350 maxspect aeraqua dua ad600 jebao 5000 Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue ATI Essentials pro rollermat
Hej Tom. Mener du bare almindelig balling fra f.eks decocean?
Kan bare se at Moby har tilbud på balling light, hvorfor jeg overvejede det. Det har jeg tidligere brugt, men det var til mit 54 liters akvarie, så der blev ikke brugt meget.
Men der er fire flasker og jeg har kun en Grotech TEC III med tre kanaler. Jeg behøver ikke makroalger og "resten" af tritonmetoden, hvis jeg vælger at bruge deres core 7... ?
2 af flaskerne kan hældes sammen så vidt jeg ved
Og man behøver ikke at køre det som triton metoden man kan køre det som balling
Min makker har skiftet til det han er glad for det
180x70x65 2xgyre 350 maxspect aeraqua dua ad600 jebao 5000 Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue ATI Essentials pro rollermat
Det var sgu mig der ikke lige fangede at du havde skrevet 3 kanaler.
Jeg må henvise til at skrive til Flemming @ Koralfarmen og spørge om man kan dosere det på 3 kanaler - Om én kan udelukkes, eller 3a+3b kan blandes.
Hvis det kan komme ned til 3 doserings kanaler er det nok det bedste på markedet lige nu..
Hep. Jeg er jo Triton bruger og har været det læææænge jeg køre nu med Core7 serien og har gjort det længe. Det er PIV nemt og billigt. Bruger 3 kanaler (blander 3aog3b). Min balje er pænt proppet m koraller og har et pænt forbrug, ca 600L vand. Jeg bruger pt 32 ml af dunk 1 og 2 og 64 ml af dunk 3a+3b. 1. Sæt (dunk1-2-3a-3b) koster pt 250kr. Der er til ca en måned hos mig i et sæt.
charlie saltvand skrev:Hep. Jeg er jo Triton bruger og har været det læææænge jeg køre nu med Core7 serien og har gjort det længe. Det er PIV nemt og billigt. Bruger 3 kanaler (blander 3aog3b). Min balje er pænt proppet m koraller og har et pænt forbrug, ca 600L vand. Jeg bruger pt 32 ml af dunk 1 og 2 og 64 ml af dunk 3a+3b. 1. Sæt (dunk1-2-3a-3b) koster pt 250kr. Der er til ca en måned hos mig i et sæt.
Du burde da oppe dig til de større portioner til ~350 der giver 40L opblandet?
Jeg er ude at starte med min kalkreaktor som planlagt. Den blev dog købt for et par år siden med henblik på langt mindre avanceret system end jeg har gang i at banke op nu.. Men jeg er så stærkt hooked på idéen at supplere kalkreaktoren med Triton, den dag den ikke helt kan følge med længere.
charlie saltvand skrev:Hep. Jeg er jo Triton bruger og har været det læææænge jeg køre nu med Core7 serien og har gjort det længe. Det er PIV nemt og billigt. Bruger 3 kanaler (blander 3aog3b). Min balje er pænt proppet m koraller og har et pænt forbrug, ca 600L vand. Jeg bruger pt 32 ml af dunk 1 og 2 og 64 ml af dunk 3a+3b. 1. Sæt (dunk1-2-3a-3b) koster pt 250kr. Der er til ca en måned hos mig i et sæt.
Kører du uden vandskift - eller har du også vandskift ved siden af ?
Rolig Han$en, det er også langt over min sengetid. Har forøvrigt haft en LORTE dag med strømnedbrud i 2 timer, en ups der så brændte strømforsyningen til min Jebao retur pumpe, så var uden sump i ca 5 timer temp i baljen faldt 1 grad på de 5 timer....lortedag!!!, så jeg går også i gulvet nu ... lortedag!
charlie saltvand skrev:Rolig Han$en, det er også langt over min sengetid. Har forøvrigt haft en LORTE dag med strømnedbrud i 2 timer, en ups der så brændte strømforsyningen til min Jebao retur pumpe, så var uden sump i ca 5 timer temp i baljen faldt 1 grad på de 5 timer....lortedag!!!, så jeg går også i gulvet nu ... lortedag!
Ak, jeg har en skummer der ligger i 100 dele på badeværelset, en 5 årig knægt på sofaen med ægte mandeinfluenza og alt for lidt motivation til at få gjort noget, ved noget