cupramine hjælp

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8
Postnummer: 9740 Jerslev Jylland
Saltvand siden?: 2013

cupramine hjælp

Indlæg af rsagnar01 »

hej er der nogen der kan hjælpe mig med at finde det her produkt i danmark eller andet godt kobber behandlings middel håber jeg får nogen bud kan kun finde det i usa og har ikke tid til at vente den lange fragt tid vh thomas
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Re: cupramine hjælp

Indlæg af rsagnar01 »

slet ingen der behandler fisk med kobber
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

Nok de færreste, da det ikke duer sammen med det øvrige levende i akvariet.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af Allan M »

rsagnar01 skrev:hej er der nogen der kan hjælpe mig med at finde det her produkt i danmark eller andet godt kobber behandlings middel håber jeg får nogen bud kan kun finde det i usa og har ikke tid til at vente den lange fragt tid vh thomas
Hvad skal du behandle mod?
Life is a beach and then you dive.
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

ja ved godt det slår næsten alt ihjel er også til at behandle parasitter på mine fisk de skal behandles i et andet akvarium ud andet levenede end fiskene ich eller velvet tænker jeg det er
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Tror du måske skal snakke med en Dyrlæge. De kan muligvis få det hjem.
Alternativt kan man måske få det hos et kemikaliefirma.
I gamle dage var der Struers eller Merck, men jeg ved ikke om de eksisterer mere.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Kig på de tyske hjemmesider. Det er kun i DK at du ikke kan købe det i butikkerne
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

ja har kigget men synes ikke jeg kan finde forhandler i tyskland og england har jeg fundet men det kan først komme til den 21jan til 13 feb så det hurtiger med usa så har du måske en net siden/adresse carsten og dyrlæge så jeg nok lige vidt hvis de skal få det hjem ellers må jeg bestille det og lade de parasitter hygge sig en cyklus eller to mere sårn noget pis håber de klarer sig
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Seachem har det:
http://www.seachem.com/cupramine.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Online butikker her:
http://www.seachem.com/online-dealers.php" onclick="window.open(this.href);return false;

De burde også have det i Sverige, men deres søgefunktion lader noget tilbage at ønske.
Har prøvet at søge på Malmøområdet, men der er ingen udslag. Det kan dog være mig der ikke kan finde ud af at bruge den rigtigt.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Det ser ud til, at man kan få det i Tyskland her:
http://petstore.ae/seachem-cupramine-25 ... re=english" onclick="window.open(this.href);return false;
Dvs jeg tror det er i Tyskland.

Erik

rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

ja okay det har jeg også selv støvet op det er i england men har fundet et sted i usa og de tager 240kr i levering men så er det her også senest den 9 så 150 for det og test så håber jeg de klare den så længe tusind tak for jeres tid og hjælp og igen tak erik
troels
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af troels »

Jeg har en del på lager, 'men bor på Sjælland
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

ja der kan man se så var jeg for hurtig igen igen har bestilt til overpris så mange tak for tilbuddet har desværre ikke kørerkort ellers havde jeg gerne hentet lidt
troels
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
20

Indlæg af troels »

Husk for guds skyld et ordentligt test sæt til kobber. Du kan ikke regne med doseringen da en del kobber bliver absorberet i akvariet. Det er meget vigtigt at holde den rette koncentration.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Kan sådan noget her ikke bruges
http://www.ebay.de/itm/JBL-Punktol-PLUS ... xyAc1SQE2P" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

crazy seahorse skrev:Det ser ud til, at man kan få det i Tyskland her:
http://petstore.ae/seachem-cupramine-25 ... re=english" onclick="window.open(this.href);return false;
Dvs jeg tror det er i Tyskland.

Erik

Firmanavnet er registeret i AE = United Arab Emirates = Dubai

Siden findes på engelsk, tysk, russisk og spansk
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

rsagnar01 skrev:ja okay det har jeg også selv støvet op det er i england men har fundet et sted i usa og de tager 240kr i levering men så er det her også senest den 9 så 150 for det og test så håber jeg de klare den så længe tusind tak for jeres tid og hjælp og igen tak erik
Bemærk, at du kan komme i klemme med tolderne hvis du tager det hjem fra USA. Da tolderne nok vil høre om hvad det skal bruges til da fiskemedicin er forbudt i DK.
foruden at det bliver himmelråbende dyrt, fordi der kommer moms og gebyr af både varens pris og forsendelsen
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

jo det tror jeg nok jeg kunne og det andet er bestilt og test og ja måske der ikke sket noget når jeg har bestilt andet til vandbehandlingmen det jo heller ikke medicin og er det forbudt og har givet sårn noget de kalde ca told omkostninger så tror ikke der kommer mere oven i ja okay kunne bare lige se det var glasgow eller hvad det nu hedder oghavde også lagt mærke til det med de arabiske emirater da det var deres veluta der ståd så men nu har jeg fået stillet et 250l hospital akvarium der er tomt på nær lidt hængon udstyr og lidt forskellige rør så nu det bare vente så jeg kan få udryddet det for en gang for alle også må alt igennem karentæne for efter tiden det godt man kan lærer af sine dumme fejl
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

og ja ved det godt har ikke gjordt andet end at læsse om det de sidste mange dage men føler det er den eneste måde at udrydde det helt på synes det erret blandet med de meninger om de prudukter der er reef safe på nær et der hedder dr g anti parasit kaviar men det også noget peberet noget tror det var næste 800kr for en flaske og det uden fragt og det løse
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Respekt fordi du tager tyren ved hornene og får sat særskilt akvarie op til behandling. Det er der ikke mange der får gjort.
Håber du modtager din medicin snart og hele projektet med at nedkæmpe sygdommen lykkes for dig. Skriv endelig hvodan det ender.

Mvh
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Jeg er enig med Kenneth.
Stor respekt for, at du tager kampen op :GO Mange havde måske valgt, at lade det rase ud og så tage de måneder der går, før akvariet er MI frit.
Nu kan du høste nogle erfaringer i bekæmpelse af MI og muligvis også Marine Velvet, som andre senere kan drage nytte af.
Du må endelig skrive om dine erfaringer, for det er sikkert helt ukendt grund for de fleste.

Erik

rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

ja tak der er jo også tusind måde at gører tingene på så det ikke altid man finder den bedste løsning men synes bare de skal dø dø dø de parasitter og lade mine fisk værer og konen er lidt mopset men så må hun jo ud og ha en nyt par sko eller en kjole så det nok glemt men har også tænkt på om det kan værer fordi jeg flytte om på min sten sætning at det var det der udløste problemet selv om fisk og vand var taget op først men ved det ikke og ja tænker jeg laver en lille tråd om det har taget en masse billeder så skal bare lige havde en forbi der kan vise mig hvordan man ligger billeder ind om det hele men i sidste ende var det din tråd om inc der ledte mig på sporet jeg nu er på så er også temmelig sikker på det bliver super mere arbejde men super så nu håber jeg min lilla kirug klare den den spiser ihvertfald godt
troels
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
20

Indlæg af troels »

Jeg kan oplyse at jeg har brugt Cupramine i flere år med fantastiske resultater. Jeg kommer aldrig til at have saltvand igen uden standard Cupramine behandling af alle fisk før de kommer i DT
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

ja detkunne jeg lidt forstå siden du var den eneste jeg hørte havde noget på lager det virker også som en maget normal ting i udlandet så gik lidt ud fra det var den måde man gjorde det på men igen tusind måder at gører tingene på tror os jeg bliver glad for det men hvad gør du med koraller har du en extra tank til dem eller for de bare dip i et eller andet sjov og klipper foden af og monteger ny for de kan jo os slæbe det med sig
troels
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
20

Indlæg af troels »

Ja, jeg kører separat karantæne tank med skumfilter og store plastrør som gemmesteder. Intet bundlag, nemt at rengøre
rsagnar01
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
8

Indlæg af rsagnar01 »

så du har 2 karentæne akvariumer eller hvordan kører du koraller og indverterbreds inden de ryger i display akvariumet
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"