Billeder tager en krig at lægge op på SF.
Billeder tager en krig at lægge op på SF.
Nu man laver så mange nye tiltag på SF, og fastgør indlæg der er fundet på nettet, kunne man så ikke fikse at det kunne blive nemmere at lægge billeder ind, det tager jo en krig at ligge billeder op. Var ved at dele lidt billeder, men må indrømme at jeg droppede det igen. Kunne man ikke lave et system som på FB, hvor det er meget nemt at lægge billeder op ?
- PoulD
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 2640 Hedehusene
- Saltvand siden?: 2012
Re: Billeder tager en krig at lægge op på SF.
Det er sikkert bare mig, men jeg bliver sgu lidt træt af at se det ene efter det andet indlæg herinde, hvor Facebook promotes samtidig med man brokker sig over det ene eller det andet ved SF. Ikke mindst når langt det meste brok, kommer fra folk som selv er åh så ømfindtlige hvis nogen vover at rejse kritik af deres elskede Facebook grupper.
Jeg har en kollega som også konstant brokker sig over alt muligt i den virksomhed vi er ansat. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor han ikke bare finder et job i en anden virksomhed. På samme måde, hvis nogen mener, at FB er åh så vidunderligt og Saltvandforum er noget arrigt hø, så forstår jeg ikke hvorfor de overhovedet kommer på Saltvandsforum
Spørsmålet har i øvrigt været oppe en del gange efterhånden og man kan vel ikke forvente Hougaard skal besvare samme spørgsmål igen og igen? Hougaard synes jo heller ikke det fungerer helt optimalt, men indtil der kommer en anden løsning er der jo masser af steder man man kan uploade sine billeder i et hug og så bare indsætte link i img tags på forum. Som en ikke ubetydelig sidegevindst kommer man samtidig uden om størrelsesbegrænsningen, som heller ikke er optimal. Hvor svært kan det være?
Jeg har en kollega som også konstant brokker sig over alt muligt i den virksomhed vi er ansat. Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor han ikke bare finder et job i en anden virksomhed. På samme måde, hvis nogen mener, at FB er åh så vidunderligt og Saltvandforum er noget arrigt hø, så forstår jeg ikke hvorfor de overhovedet kommer på Saltvandsforum
Spørsmålet har i øvrigt været oppe en del gange efterhånden og man kan vel ikke forvente Hougaard skal besvare samme spørgsmål igen og igen? Hougaard synes jo heller ikke det fungerer helt optimalt, men indtil der kommer en anden løsning er der jo masser af steder man man kan uploade sine billeder i et hug og så bare indsætte link i img tags på forum. Som en ikke ubetydelig sidegevindst kommer man samtidig uden om størrelsesbegrænsningen, som heller ikke er optimal. Hvor svært kan det være?
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
PoulD skrev:Det er sikkert bare mig, men jeg bliver sgu lidt træt af at se det ene efter det andet indlæg herinde, hvor Facebook promotes samtidig med man brokker sig over det ene eller det andet ved SF. Ikke mindst når langt det meste brok, kommer fra folk som selv er åh så ømfindtlige hvis nogen vover at rejse kritik af deres elskede Facebook grupper.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Siger den der ikke kan bære flere platforme mm ang saltvand end SF GG Og igen skal FB svines til. Jeg mener stadig at det er med at være alle de steder ang salt man kan, ellers går man jo glip af en masse. Og så en side gevinst på FB er at konger kan der ikke være, så stærkt som det gårPoulD skrev:Det er sikkert bare mig, men jeg bliver sgu lidt træt af at se det ene efter det andet indlæg herinde, hvor Facebook promotes samtidig med man brokker sig over det ene eller det andet ved SF. Ikke mindst når langt det meste brok, kommer fra folk som selv er åh så ømfindtlige hvis nogen vover at rejse kritik af deres elskede Facebook grupper.

Jeg kan godt rumme alle rum ang saltvand, så ingen sviner ang SF, syntes det er et godt sted. Lige lidt der kunne laves anderledes, netop derfor jeg spørger ang billeder. Er platformen for gammel(Forældet) eller er det bare ikke muligt ?
Er der ikke flere der syntes det er bøvlet/langvarigt at ligge billeder op ?
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Det er ikke bøvlet - men det tager da tid.Jesper ØH skrev:Er der ikke flere der syntes det er bøvlet/langvarigt at ligge billeder op ?
Det må man bare være forberedt på, når man vil lægge billeder op. Skal man kun lægge få op, så er det vel til at overse.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wiinberg
- Rev haj
- Reactions:
- 11
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2014
- Geografisk sted: Odense
Nej, det er hverken træls, bøvlet, besværligt eller voldsomt tidskrævende.

Jesper ØH skrev:Nu man laver så mange nye tiltag på SF, og fastgør indlæg der er fundet på nettet

289 liter cube - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=72336
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8370 Hadsten
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hadbjerg
Det ville nu være rart hvis man kunne lægge flere billeder op ad gangen. Når du skal gøre det for hvert enkelt billede og der måske er bare 10 billeder, så synes jeg nu også det tager tid.
Nok også derfor jeg sjældent lægger billeder ind.
I flere salgstråde tilbyder mange også at sende billeder til folk på sms i det folk er interesseret i, i stedet for at lægge op på forum. Jeg tænker at det kunne være af samme årsag.
Nok også derfor jeg sjældent lægger billeder ind.
I flere salgstråde tilbyder mange også at sende billeder til folk på sms i det folk er interesseret i, i stedet for at lægge op på forum. Jeg tænker at det kunne være af samme årsag.
MVH
Martin
8370 Hadsten
Martin
8370 Hadsten
-
- Foxface
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 7800 Skive
- Saltvand siden?: 2012
Det kunne da uden tvivl være nemmere, hvis man kunne uploade flere billeder af gangen, men ved ikke hvordan sådan noget skal løses teknisk 

Mit 500 liters system: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=81622
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
jeg bruger altid bare imgur.com og så linker til billederne med image tag.. det er lettere og hurtigere, og du slipper for størrelse begrænsningerne. Du kan uploade flere på engang der, og lave albums og andet sjov.
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Største problem med imgur og andre billede hosting sites er at om 2 år eller mere, når man kigger tråden igennem igen, så er alle billederne væk fordi billederne er fjernet fra hosting sitet.StarF skrev:jeg bruger altid bare imgur.com og så linker til billederne med image tag.. det er lettere og hurtigere, og du slipper for størrelse begrænsningerne. Du kan uploade flere på engang der, og lave albums og andet sjov.
Det er pisseirriterende og sker tit på udenlandske sites.
Med venlig hilsen
Christopher Lolk Andersen
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Det er korrekt...chrislolk skrev:Største problem med imgur og andre billede hosting sites er at om 2 år eller mere, når man kigger tråden igennem igen, så er alle billederne væk fordi billederne er fjernet fra hosting sitet.StarF skrev:jeg bruger altid bare imgur.com og så linker til billederne med image tag.. det er lettere og hurtigere, og du slipper for størrelse begrænsningerne. Du kan uploade flere på engang der, og lave albums og andet sjov.
men billede begrænsningerne her inde er for dumme. Der burde tillades større billeder...
Rart at der er andre der også syntes det er et problem for SF. Jeg håber der kan laves om på det, da det vil være et tiltag der tydeligvis vil hjælpe forum.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Må indrømme at jeg synes det er meget sekundært. Med mindre man lægger 10-20 billeder op hverdag.
- nbd
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Jeg uploader billederne til Photobucket.comStarF skrev:jeg bruger altid bare imgur.com og så linker til billederne med image tag.. det er lettere og hurtigere, og du slipper for størrelse begrænsningerne. Du kan uploade flere på engang der, og lave albums og andet sjov.
Det har jeg ikke oplevet... Jeg har brugt photobucket igennem 4 år (og betaler vel at mærke IKKE for en konto)chrislolk skrev:Største problem med imgur og andre billede hosting sites er at om 2 år eller mere, når man kigger tråden igennem igen, så er alle billederne væk fordi billederne er fjernet fra hosting sitet.
- chrislolk
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5750 Ringe
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Ringe
Tror problemerne opstår, når folk redigerer deres albums eller sletter billederne på det eksterne site. Måske grundet pladsproblemer. Så ryger stien til billedet og deres posts på et forum bliver ramt.nbd skrev:Jeg uploader billederne til Photobucket.comStarF skrev:jeg bruger altid bare imgur.com og så linker til billederne med image tag.. det er lettere og hurtigere, og du slipper for størrelse begrænsningerne. Du kan uploade flere på engang der, og lave albums og andet sjov.
Det har jeg ikke oplevet... Jeg har brugt photobucket igennem 4 år (og betaler vel at mærke IKKE for en konto)chrislolk skrev:Største problem med imgur og andre billede hosting sites er at om 2 år eller mere, når man kigger tråden igennem igen, så er alle billederne væk fordi billederne er fjernet fra hosting sitet.
Med venlig hilsen
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Det med begrænsningen på billederne herinde skulle være væk. Det er flere år siden, at jeg havde problemer med størrelserne, når jeg har uploadet billeder.StarF skrev:men billede begrænsningerne her inde er for dumme. Der burde tillades større billeder...
Jeg laver intet om på de billeder, som jeg tager med mit DSLR-kamera, når jeg uploader billeder i min tråd f.eks.

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Vi har ingen begrænsninger, jeg resizer alle billeder undervejs i upload processen.StarF skrev:jeg bruger altid bare imgur.com og så linker til billederne med image tag.. det er lettere og hurtigere, og du slipper for størrelse begrænsningerne. Du kan uploade flere på engang der, og lave albums og andet sjov.
Da der ikke er kommet svar på det tråden gik på, og admin mm har givet sig til kende, går jeg ud fra det ikke kan laves om. Takker for kommentarer og svar 

- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Tjaa.. det er jo ikke fordi du stiller et nyt spørgsmål, det er jo blevet besvaret flere gange. Som det står lige nu, findes der ikke løsninger der kan tages ned fra hylden. Multi-upload skal næsten programmeres fra bunden af. Jeg er i gang, men det har lavt prioritet fra min side, så fremdrift er begrænset.Jesper ØH skrev:Da der ikke er kommet svar på det tråden gik på, og admin mm har givet sig til kende, går jeg ud fra det ikke kan laves om. Takker for kommentarer og svar
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Hvad er max størrelse? Jeg syntes sidst jeg uploade et stort billede, det blev lige lovligt småt, hvilke gjorde detaljer og sådan gik tabt. Jeg er dog fuld ud klar over server plads ikke er gratis.Hougaard skrev:Vi har ingen begrænsninger, jeg resizer alle billeder undervejs i upload processen.StarF skrev:jeg bruger altid bare imgur.com og så linker til billederne med image tag.. det er lettere og hurtigere, og du slipper for størrelse begrænsningerne. Du kan uploade flere på engang der, og lave albums og andet sjov.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Jeg resizer til 800x600 (og ved ikke 4:3 billeder, til noget der enten er 800 på tværs eller 600 på højkant).StarF skrev:Hvad er max størrelse? Jeg syntes sidst jeg uploade et stort billede, det blev lige lovligt småt, hvilke gjorde detaljer og sådan gik tabt. Jeg er dog fuld ud klar over server plads ikke er gratis.
Og ja, checkede lige, vi hoster 8,5 GB billeder (142187 stk), så nogen er der da blevet uploadet i tidens løb

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Kan størrelsen hæves? Her tænker jeg 800*600 er jo ret småt efter moderne standarder.Hougaard skrev:Jeg resizer til 800x600 (og ved ikke 4:3 billeder, til noget der enten er 800 på tværs eller 600 på højkant).StarF skrev:Hvad er max størrelse? Jeg syntes sidst jeg uploade et stort billede, det blev lige lovligt småt, hvilke gjorde detaljer og sådan gik tabt. Jeg er dog fuld ud klar over server plads ikke er gratis.
Og ja, checkede lige, vi hoster 8,5 GB billeder (142187 stk), så nogen er der da blevet uploadet i tidens løb
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Det kan det, jeg har nu hævet det til 1024x768 

-
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2450 København SV
- Saltvand siden?: 1983
Fedt Hougaard. Tak for det 

Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Super det er da et skridt i den rigtige retningHougaard skrev:Det kan det, jeg har nu hævet det til 1024x768

Hvorfor ikke bare hæve den til 1440x1080? eller 1600x1200?
selv mobiler nu til dags har jo større opløsninger end 1600x1200
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Fordi jeg er lav på disk kapacitet....
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Fair nokHougaard skrev:Fordi jeg er lav på disk kapacitet....

/edit
kan upload scriptet ikke bare uploade filerne til et amazon s3 store? NU ved jeg ikke hvordan sitet her bliver hostet, men disk plads på s3 koster ikke en skid.
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Men data transfer koster på alle platforme, incl. S3. Nu har du lige lokket mig til at forøge data transfer med 40%