Kessil LED lampe

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
MGlauridsen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
9
Postnummer: 2000 Frederiksberg
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Hadsten

Kessil LED lampe

Indlæg af MGlauridsen »

Hej,

jeg har fået øjne for kessils LED serie og også fået en håndfuld anbefalinger om brug af denne fabrikant :)
Jeg har aktuelt en lampe kørende, men er ikke helt tilfreds med det disko lys den giver :D

Når jeg kigger deres produkter igennem er der dog en del forskellige: A80, A150, A160, A350, A360.. Så dagens spørgsmål går på om der er nogle herinde som bruger nogen af dem og om en anbefaling om hvad der er tilstrækkeligt for mig.
Det drejer sig om et 72L, så åbenlyst er der ikke de største krav hertil. Har nok kun LPS ambitioner her til start, men det kan jo ændres undervejs.. Og planlægger også at opgradere til 250L-500L i forbindelse med en flytning som lægger inden for omkring 2 år. Så det kunne jo være smart med en lampe der også stadig kan bruges der ;)
Må jo konstatere der er en del prisforskel på lamperne.

Link til producent

Håber mit spørgsmål står klart

mvh
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Kessil LED lampe

Indlæg af Jones »

Hej

Jeg har selv en Kessil A360WE, som netop er blevet pakket ned. Det er den bedste lampe jeg nogensinde har haft. Æstetisk er den vildt flot designet, den giver et fantastisk lys, hvis schimmer effekt er meget lig det man ser på rigtige rev i naturen og så larmer den ikke. Jeg havde den på mit Reefer 170, som er et akvarie på 125 liter. Grunden til at jeg har pakket lampen ned er at jeg opgraderede til et større akvarie og ikke vil bruge penge på endnu en ny til 3.700 kr. fordi vi er ved at spare op til udlandsrejse. For at få optimal dækning over det nye akvarie ville jeg skulle bruge to. Havde jeg opgraderet til et stort kube akvarie havde jeg nok kunne klare mig med den ene lampe. Jeg har egentlig sat den til salg men har det også sådan at hvis ikke den bliver solgt, så er jeg glad for at have den liggende til hvis jeg en dag synes at jeg vil bruge penge på en mere. Igen, så er det det bedste lys jeg har ejet.

Du får lige et link til den: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 15&t=81223" onclick="window.open(this.href);return false;

Venlig hilsen
Johan
o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Indlæg af Jones »

I forhold til dit behov, så vil du uden tvivl kunne klare dig med A160, men A360WE har bare meget bedre spredning og giver mere lys. Det er en god ting ved eventuel opgradering i fremtiden. Og så kan den store styres fra f.eks apex og dermed fra pc/mac/telefon. Det ved jeg ikke om de små modeller kan. Har aldrig ejet andre Kessil end A360WE.

Nn anden ting er at der er fantastisk kundeservice hos Kessil. Blæseren på min første Kessil sagde en smule, hvilket jeg informerede firmaet om. Så fik jeg en helt ny lampe. :GO
o_O
tim_rn
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
8
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Indlæg af tim_rn »

MGlauridsen skrev:Og planlægger også at opgradere til 250L-500L i forbindelse med en flytning som lægger inden for omkring 2 år. Så det kunne jo være smart med en lampe der også stadig kan bruges der ;)
Jeg vil gerne vædde et vandskift og en omgang akvarieruderens på at du ikke holder dig til under 500 l, når du allerede nu planlægger et nyt akvarie når du har forladt frb. ;)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"