Nyt i faget med evt. hjemmelavet akvarie
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 6600 Vejen
- Saltvand siden?: 2016
- Geografisk sted: Vejen
Nyt i faget med evt. hjemmelavet akvarie
Hej alle folkens
Som der står i overskriften jeg har et 54 L akvarie som jeg vil lave en sump i den ene ende men mit spørgsmål er kan det gå fordi mange steder kan du købe et akvarie med alt du skal bruge også er man kørende men hvad er bedst
54 L du laver selv med indbygget sump i enden med en luftdrevet skummer
Eller jeg havde fundet et akvarie fra tropeland hvor jeg kunne se at det hele er med
http://www.tropeland.dk/webshoppen/482- ... hite-only/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh martin
Som der står i overskriften jeg har et 54 L akvarie som jeg vil lave en sump i den ene ende men mit spørgsmål er kan det gå fordi mange steder kan du købe et akvarie med alt du skal bruge også er man kørende men hvad er bedst
Eller jeg havde fundet et akvarie fra tropeland hvor jeg kunne se at det hele er med
http://www.tropeland.dk/webshoppen/482- ... hite-only/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh martin
- Stig Jest
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Saltvand siden?: 1991
Re: Nyt i faget med evt. hjemmelavet akvarie
Til 1400 kr. er tropelands tilbud et kup. Forvent ikke for meget af lyset dog. Det skal opgraderes når du får mod på krævende koraller.almo_dk skrev:Hej alle folkens
Mvh martin
Mvh. Stig
[center]Link til tråden om mit Red Sea Max 130[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
[center]Link til tråden om min 250 liters Akrylcube[/center]
[center]Link til tråden om mit 288 liters akvarie[/center]
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2300 København S
Og som Stig siger, så er lyset nok noget du opgraderer en dag. Hvis du bare leger med blødkoraller, så går det nok til du får noget mere erfaring.Stig Jest skrev:Til 1400 kr. er tropelands tilbud et kup. Forvent ikke for meget af lyset dog. Det skal opgraderes når du får mod på krævende koraller.
Mvh. Stig
Vil du absolut (som mig uden at vide en skid om det) have noget godt fra start, så kan selvsamme akvarie fås til 899 uden lys. De vil nok meget gerne af med dem - så synes godt nok ikke 900 for et startakvarie og en returpumpe til at starte med er mange penge.

(Jeg har 30L udgaven, og synes det fungerer godt og er pænt. 16 gallon har også fået fint med ros da jeg prøvede at få det hjem i en 1,5 måneds tid inden jeg gav op og bestilte det større og desværre mange flere penge..)
- MortenL
- Kejser fisk
- Reactions:
- 11
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Saltvand siden?: 2014
Jeg ville helt klart gå efter Nuvo'et fra Tropeland.
Du kan se lidt mere i den her video: " onclick="window.open(this.href);return false;
Som Stig siger så skal der jo nok lidt mere lys på hen af vejen. Måske det var værd at købe uden lys til 900. Det lader til Tropeland har en skummer der passer til akvariet, men den er prissat noget skævt, eller rettere noget højt, på den anden side så betaler man jo også lidt for at få noget lækkert der passer sammen.
Du kan se lidt mere i den her video: " onclick="window.open(this.href);return false;
Som Stig siger så skal der jo nok lidt mere lys på hen af vejen. Måske det var værd at købe uden lys til 900. Det lader til Tropeland har en skummer der passer til akvariet, men den er prissat noget skævt, eller rettere noget højt, på den anden side så betaler man jo også lidt for at få noget lækkert der passer sammen.

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 8
Tak for super fede input jeg har i dag et 640L til ferskvand med Discus
Og tænkte nu skulle jeg prøve noget nyt det han har lavet i videoen ser jo mega godt ud syntes jeg men skal nok lige en tur til tropeland imorgen
Og jeg skal da nok lige op og se på de små akvarier
Og tænkte nu skulle jeg prøve noget nyt det han har lavet i videoen ser jo mega godt ud syntes jeg men skal nok lige en tur til tropeland imorgen

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 8
Hej folkens tusinde tak for alle input men valgte og købe noget nyt og det tager sin tid om at fylde vand på så nu er der kun tid tilbage og vente på at man kan se der kommer lidt liv

-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 8
- Postnummer: 2300 København S
Det skal nok blive godt - god fornøjelse med det hele. 

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 8
Tak det håber jeg også men er der for meget flow på har sat 2x700L pumper på omme bag ved den er kun født med en pumpe men tænkte god flow til den lille vand pyt ??