Zoa eller Palythoa?
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3250 Gilleleje
- Saltvand siden?: 2011
Zoa eller Palythoa?
Lidt afklaring:
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Life is a beach and then you dive.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 10
- Postnummer: 4330 Hvalsø
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager
Re: Zoa eller Palythoa?
Så det jo super jeg har lavet mig en lille samling (3forskellige) af vilde paly's som er kommet hjem som hitchikkere på levende sten og de er i 7 af 9 akvarier nu og der for de så lov at blive eftersom jeg ik lige har lyst til at pille ved dem igen lige med det samme.
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2012
- Geografisk sted: 2860 Søbog
Shit noget giftigt stads havd gør man hvis de er vokset på glasset og man vil ha dem af kan man ikke skrabe dem af med et barberblad ?????
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Man skal nok bare være lidt mere opmærksom på dem og altid have handsker og briller på, når man håndterer dem.
Som Sprung siger, så har han i mange år, håndteret dem uden problemer (og uden handsker og briller), hvilket vi sikkert er mange der har.
Er uheldet ude, så kan det være farligt.
Han fortæller jo også, at han ikke mener man skal undgå at have dem. Bare behandle dem med den fornødne forsigtighed.
Da jeg så videoen sad jeg og tænkte på, hvor mange der har en dragefisk svømmende rundt. Dem ved alle er giftige, hvis man bliver stukket - og er uheldet ude og man er allergisk, så kan det også gå grueligt galt. Alligevel er der mange der køber dem.
Erik
Som Sprung siger, så har han i mange år, håndteret dem uden problemer (og uden handsker og briller), hvilket vi sikkert er mange der har.
Er uheldet ude, så kan det være farligt.
Han fortæller jo også, at han ikke mener man skal undgå at have dem. Bare behandle dem med den fornødne forsigtighed.
Da jeg så videoen sad jeg og tænkte på, hvor mange der har en dragefisk svømmende rundt. Dem ved alle er giftige, hvis man bliver stukket - og er uheldet ude og man er allergisk, så kan det også gå grueligt galt. Alligevel er der mange der køber dem.
Jeg har dem også på glasset i sumpen. Jeg suger en del ud ved hvert vandskift. Skraber med røret jeg suger med. Jeg bruger en spandpumpe til øvelsen, så de bliver suget ud med det samme. Har aldrig oplevet, at det har givet gener i det øvrige akvarie.nybegynder skrev:Shit noget giftigt stads havd gør man hvis de er vokset på glasset og man vil ha dem af kan man ikke skrabe dem af med et barberblad ?????
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Inden internettet slog igennem der havde jeg en meget stor Protopalythoa koloni. Den blev tit brugt som "base" for sten som jeg skulle rykke rundt, så polypperne blev ret maste fra tid til anden. Oplevede aldrig nogen af de kedelige ting som de kan gøre. Så jeg tror der skal en god del mishandling til før end de afgiver gift.
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
På ingen måde. Så havde din nok bare ikke været af de helt giftige.Carsten skrev:Inden internettet slog igennem der havde jeg en meget stor Protopalythoa koloni. Den blev tit brugt som "base" for sten som jeg skulle rykke rundt, så polypperne blev ret maste fra tid til anden. Oplevede aldrig nogen af de kedelige ting som de kan gøre. Så jeg tror der skal en god del mishandling til før end de afgiver gift.
Som du kan høre i filmen, var det nok bare at flytte stenen fra et akvarie til et andet.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Orker hverken en diskussion eller at høre ham snakke i over 30 minutter.Allan M skrev:På ingen måde. Så havde din nok bare ikke været af de helt giftige.Carsten skrev:Inden internettet slog igennem der havde jeg en meget stor Protopalythoa koloni. Den blev tit brugt som "base" for sten som jeg skulle rykke rundt, så polypperne blev ret maste fra tid til anden. Oplevede aldrig nogen af de kedelige ting som de kan gøre. Så jeg tror der skal en god del mishandling til før end de afgiver gift.
Som du kan høre i filmen, var det nok bare at flytte stenen fra et akvarie til et andet.
Den type jeg havde var denne her
https://www.meerwasser-lexikon.de/tiere ... tm#katID61" onclick="window.open(this.href);return false;
- Allan M
- Rev haj
- Reactions:
- 13
Jamen velkommen til tråden såCarsten skrev:Orker hverken en diskussion eller at høre ham snakke i over 30 minutter.Allan M skrev:På ingen måde. Så havde din nok bare ikke været af de helt giftige.Carsten skrev:Inden internettet slog igennem der havde jeg en meget stor Protopalythoa koloni. Den blev tit brugt som "base" for sten som jeg skulle rykke rundt, så polypperne blev ret maste fra tid til anden. Oplevede aldrig nogen af de kedelige ting som de kan gøre. Så jeg tror der skal en god del mishandling til før end de afgiver gift.
Den type jeg havde var denne her
https://www.meerwasser-lexikon.de/tiere ... tm#katID61" onclick="window.open(this.href);return false;

Den tager ligesom udgangspunkt i både diskussion OG mandens snak i 30 minutter.