Test sæt

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
turner
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
16
Postnummer: 8200 Århus N
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: Aarhus N

Test sæt

Indlæg af turner »

Hvilke test sæt er det jeg skal ud og erhverve mig til et nyt saltvands akvarie? Nitrit, nitrat,salinitet er vel must-have, og PH? Synes at kunne huske jeg havde det sidst jeg forsøgte mig med saltvand. Og hvad jeg kan læse her http://saltvandswiki.dk/wiki/Opstart_af ... ndsakvarie" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg faldt en dag over en der skrev noget med at nogle set skulle man købe fra Red sea da de var mest præcise, og andre skulle købes fra salifert, jeg kunne dog ikke finde der hvor jeg læste det igen. Nogle der kan være behjælpelig?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Test sæt

Indlæg af MoG »

Salifert : No3, ph, kh, mg, ca

Salt: køb et refraktometer

Det fra Redsea du nævner kunne være po4.. Der er flere der er nogenlunde pålidelige, men køb endelig ikke salifert po4! Det er ikke til noget..

Til po4 er der hanna, rowa, gilbers og redsea (to sidstnævnte har jeg ikke selv prøvet)
Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Test sæt

Indlæg af Carsten »

Nu har du kigget på opstarts guiden på wiki, men der er jo også denne komplette bog. http://www.saltvandsforum.dk/download/f ... ?id=118367" onclick="window.open(this.href);return false;
Selvom den ikke er skrevet i går, så er den stadig god at få lærdom af.
Den der skrev at Redsea's testsæt var de mest pålidlige, må have være en forhandler af dem :)
Til vores brug er Saliferts helt iorden. og så er de markant billigere end Redsea.
Til at starte med vil mene at Mg er lidt overflødigt, og tildels pH.
Er Kh og Ca på plads, vil phen være i det niveau som den bør være.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"