Allergi fremkaldt af saltvandsakvarier?
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
Allergi fremkaldt af saltvandsakvarier?
Jeg sad lige og tænkte over, om det egentlig er normalt at bruge handsker, når man roder rundt i akvariet?
Jeg har jo efterhånden læst om flere episoder, som er endt lidt uheldigt. Og jeg vil nødigt ende hos lægen pga. et akvarie.
Hvilke dyr skal man egentlig være særligt opmærksomme på, når man nu skal have hænderne ned i akvariet (udover de købte)? - Fireworms, ?
Jeg har jo efterhånden læst om flere episoder, som er endt lidt uheldigt. Og jeg vil nødigt ende hos lægen pga. et akvarie.
Hvilke dyr skal man egentlig være særligt opmærksomme på, når man nu skal have hænderne ned i akvariet (udover de købte)? - Fireworms, ?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
der er fisk der har giftige pigge
blå ringede blæk sprutter hvor det ikke kan betale sig at ringe efter hjelp (du når det ikke )
glas roser ,annemoner, gobler ,
men allergi kan også komme af for dårlig udluftning i forbindelse med akvarier (skimmelsvamp)
mvh snogen
blå ringede blæk sprutter hvor det ikke kan betale sig at ringe efter hjelp (du når det ikke )
glas roser ,annemoner, gobler ,
men allergi kan også komme af for dårlig udluftning i forbindelse med akvarier (skimmelsvamp)
mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Der er mange koraller som har nervegifte nogle stærker end andre.
Jeg bliver ikke i trivl hvis jeg har rifter på fingerne når jeg roder med korallerne,
Jeg bliver ikke i trivl hvis jeg har rifter på fingerne når jeg roder med korallerne,
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Har faktisk haft så'en fætter i de glade halvfjedsere den gik i et lille specialakvarie på 150 liter fantastisk facinerende skabning som selvfølgelig blev behandlet med dyb respekt!! den trivedes fint og blev efterfølgende solgt til daværende Fyen's Akvarium. (den kom i en sending fra Cebu Philip.)
Mvh. Peder
Mvh. Peder
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg har selv inficeret eksem på min højre hånd og arm på grund af saltvand. Det er ret ærgerligt, for det gør fantastisk ondt i perioder.
Hvad angår den blåringede sprutte, så det skam sket i lille Danmark, at en forhandler fik en med mellem nogle levende sten uden at være klar over det.
Hvad angår den blåringede sprutte, så det skam sket i lille Danmark, at en forhandler fik en med mellem nogle levende sten uden at være klar over det.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Det er skam på hele hånden/armen nu, og der er ikke rigtig noget at gøre ved det. Har dog også fået det på venstre hånd, hvilket kom i udbrud, da jeg rørte ved en M. digitata. Dette breder sig dog ikke i samme grad, da jeg ikke så tit har venstre arm i saltvand.Carsten skrev:Hvad er status på din finger??mads-fisk skrev:Jeg har selv inficeret eksem på min højre hånd og arm på grund af saltvand. Det er ret ærgerligt, for det gør fantastisk ondt i perioder.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Dragefisken
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Virum
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Hvis det er i orden, så vil jeg gerne lige gøre denne tråd til en "lægens bord". Jeg har døjet med hævelser i mine hænder/håndled og ankler i en uges tid nu, er der nogen der har haft noget lign. dette? [/quote]
Du er vel ikke gravid
Du er vel ikke gravid

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19

- j.SEVERIN
- Palet kirurg
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: Humlebæk
Hej.mads-fisk skrev:Det er skam på hele hånden/armen nu, og der er ikke rigtig noget at gøre ved det. Har dog også fået det på venstre hånd, hvilket kom i udbrud, da jeg rørte ved en M. digitata. Dette breder sig dog ikke i samme grad, da jeg ikke så tit har venstre arm i saltvand.Carsten skrev:Hvad er status på din finger??mads-fisk skrev:Jeg har selv inficeret eksem på min højre hånd og arm på grund af saltvand. Det er ret ærgerligt, for det gør fantastisk ondt i perioder.
Er en M. digitata så farlig at røre ved eller er du så uheldig at du er særlig overfølsom??
Mvh. SEVERIN
Mvh. Severin
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
750L,45L refugium,2x250W HQI, 1X45W Diazoblue,Modf.Aquamedic skimmer,Osmoseanlæg,Kunstharpixfilter,Red Dragon 12500L,PLC styring af vandskifte Balling Sporstoffer Ozon og ventilation.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Det er bare mig, der ikke kan tåle lortet, så der skal ingenting til, før det går i udbrud. Jeg har rørt ved flere hundrede digitata både før og efter uden problemer.j.SEVERIN skrev:Hej.mads-fisk skrev:Det er skam på hele hånden/armen nu, og der er ikke rigtig noget at gøre ved det. Har dog også fået det på venstre hånd, hvilket kom i udbrud, da jeg rørte ved en M. digitata. Dette breder sig dog ikke i samme grad, da jeg ikke så tit har venstre arm i saltvand.Carsten skrev:Hvad er status på din finger??mads-fisk skrev:Jeg har selv inficeret eksem på min højre hånd og arm på grund af saltvand. Det er ret ærgerligt, for det gør fantastisk ondt i perioder.
Er en M. digitata så farlig at røre ved eller er du så uheldig at du er særlig overfølsom??
Mvh. SEVERIN
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Mads, jeg synes faktisk at du og dine forældre er direkte uansvarlige.
dine forældre burde have stoppet dig for længst indtil du havde fået styr på din infektion. Og jeg fatter slet ikke at du ikke kan se at du spiller hasard med din førlighed.
Det kan da godt være at du måtte stoppe med at have saltvand, om ikke foraltid men så for en periode indtil det var væk. Synes egentligt også at Thomas skulle have sagt til dig at du ikke skulle komme igen får end det var væk.
dine forældre burde have stoppet dig for længst indtil du havde fået styr på din infektion. Og jeg fatter slet ikke at du ikke kan se at du spiller hasard med din førlighed.
Det kan da godt være at du måtte stoppe med at have saltvand, om ikke foraltid men så for en periode indtil det var væk. Synes egentligt også at Thomas skulle have sagt til dig at du ikke skulle komme igen får end det var væk.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Lægerne har jo sagt, at det ikke vil hjælpe at droppe saltvand i en periode, da det hurtigt vil bryde frem igen, hvis jeg igen begynder med saltvand. Mine arme er et redskab til et godt liv, og det er, hvad jeg bruger dem til. Desuden synes jeg ikke længere, det bliver værre på højre arm, det bliver bare heller ikke bedre.Carsten skrev:Mads, jeg synes faktisk at du og dine forældre er direkte uansvarlige.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Der findes skam heldækkende handsker. Akvariefirmaet Tunze laver endda nogle. Problemet er bare at de er så tynde, at de er revet i stykker på ganske få minutter, når man har hørt ved en koral eller en sten.christiantt skrev:Jeg havde aldrig troet at man kunne blive allergisk over for saltvand?! Men findes der ikke sådan nogle helarms handsker som så kan bruges??
De tykkere handsker har jeg ikke selv prøvet, men de skulle også være mere eller mindre ubrugelige, da man ikke kan føle hvad man laver.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
[quote="mads-fisk
Mine arme er et redskab til et godt liv, og det er, hvad jeg bruger dem til. Desuden synes jeg ikke længere, det bliver værre på højre arm, det bliver bare heller ikke bedre.[/quote]
Er det nu også det??? Lige nu synes du det måske men det er ikke sikkert at du har samme ideer om 10-15 år. Og du havde vel ikke tænkt dig at ende med at skulle rende rundt i en akvarie butik??
Synes du virkeligt at hobbyen er værd at blive mere eller invalideret af??
Og det er vel heller ikke lige det som pigerne falder mest for, "ham med den klamme arm"
Mine arme er et redskab til et godt liv, og det er, hvad jeg bruger dem til. Desuden synes jeg ikke længere, det bliver værre på højre arm, det bliver bare heller ikke bedre.[/quote]
Er det nu også det??? Lige nu synes du det måske men det er ikke sikkert at du har samme ideer om 10-15 år. Og du havde vel ikke tænkt dig at ende med at skulle rende rundt i en akvarie butik??
Synes du virkeligt at hobbyen er værd at blive mere eller invalideret af??
Og det er vel heller ikke lige det som pigerne falder mest for, "ham med den klamme arm"
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Geografisk sted: 6950
Saltvand er skrappe sager. hvis jeg har et sår på en finger og roder i akvariet kan jeg være stensikker på betændelse med hævet og rød hud omkring såret efter et par timer, så pas på - gummihandsker er en god ting.
jerslev
jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo